I receive regular request from PILOTS from outside of EUROPE who request information on the possiblity for renting a AIRPLANE or HELICOPTER to travel in EUROPE.
And also request for the REGULATION to be aplied in the EU.
Due to the large amounts of request I ame not abel to react to all the E-mails any more and advise to contact the NATIONAL AOPA via :
Te BRUSSEL AIRPORT (EBBR) en op SCHIPHOL (EHAM) is INTERCOM AIRPORT CADDY een onderdeel van FACILICOM SERVICES GROUP ( FSG) te Schiedam in Nederland is nu aktief voor de afhandeling van passagiers met begeleidingsbehoeften.
Heden wordt ik weer betrokken bij verbouwwerken en stel nu weer vast dat de meestergasten zijn nederlandstalige maar de werkers zijn van verschillende nationaliteiten met volledig gebrek van kennis van Nederlands,frans,duits of engels!!!
Ik begin mij af te vragen of er nog wel OB (Originele Belgen ) zijn welk aktief zijn als arbeider in de bouwsector???
Out of a number of conversations with operational ATCO do they prefer to have their CONTROL ZONE to be ICAO CLASS "D" airspace ins-tead of the mainly used CLASS "C" in many locations .
Any feedback,sugestions or comments are welcom ASAP ??
Wat betreft de kaping van de helicopter te Sint Truiden-Brustem en de ontsnaping uit de gevangenis kan ik voorlopig niets meer vertellen dan wat u op het nieuws vernam
Zie dienaangaande DRINGEND ons ADVIES voor piloten en eigenaars op de Privaat vliegvelden
Tijdens het WE waren er enkele SENIOREN naar de ANTWERPSE LUCHTHAVEN gekomen om mij te ontmoeten voor ADVIES, ik moet er echter op wijzen dat naar de LUCHTHAVEN komen mag steeds hoor maar indien u bepaalde informatie van mij wenst is een voorafgaandelijke afspraak ten sterktste aangeraden gezien ik elk WE reeds met een aantal piloten en ook senioren reeds afspraken heb gemaakt, tevens zijn er bepaalde WE dat ik op zending ben naar andere vliegvelden, vergaderingen naar het buiteland of afgesproken om even te vliegen
Sorry voor de twee SENIOREN die de zaterdag onaangekondigd kwamen en waarvoor ik slechts 5 minuutjes beschikbaar had; meestal om 1200 uur verlaat ik de luchthaven hoor wegens andere verplichtingen!!!!!!
Een vraag die vele Senioren mij stellen betreft de veiligheid van het vliegen.
Uit de gegevens van IATA blijkt dat er in 2006 in het HANDELSLUCHTVERVOER er 800 doden waren voor het vervoer van 2.200.OOO.000 pasagiers waar in 1946 er 800 doden waren voor 9.000.OOO vervoerde pasagiers.
Whe are intrested to obtain feed-back from FI's who are involved in BASIC FLIGHT training in VFR on pilots without any experience and using aircraft with a GLAS COCKPIT
I have the impression:
The LOOK OUT is decreasing.
The need to READ the information is less direct then with the clasical analogue instrumentation where at a glance whe have the visual aqusition of the information
How wil;l be the quality of a pilot trained with a GLAS COCKPIT when flying a AIRPLANE with a CONVENTIONAL INSTRUMENTATION
Any comments ,reaction of information is welcom and will be thezated at confidential level.
Although I ame promoting GENERAL AVIATION & AERIAL WORK at GLOBAL level do I feel a little upset thad whe are promoting EU-FTO who are involved in their operation outside the EU memberstates
At EU level I have the feeling thad whe must promote and give PRIORITY to the use of EU FTO who are doing their operations inside the EU and are creating JOBS in the EU AVIATION area.
Any comments or sugestions on this subjects are always welcom.
As many of you are awre there are propositions to have each pilot or student pilot to be subject to a SECURITY INVESTIGATION.
However I was made aware of a person who aplied for a job an the AIRSIDE of a INTERNATIONAL AIRPORT to be issued a SECURITY BADGE within 30 minutes , when this person dit not speak any of the usual languages being in use at this aerodrome DUTCH,FRENCH,GERMAN or ENGLISCH and was assisted by a translater for the administrative requirements.
How is this person going to be aware of the SAFETY requirements on the AIRSIDE and where is the SECURITY evaluation ???
Een vraag die zich stelde hoe het plassen gebeurt in een licht vliegtuig tijdens de vlucht??
Als operationeel piloot hadden wij de gewoonte bij lange verplaatsingen steeds te gaan plassen voor de vlucht en in de mate van het mogelijke voerde ik nooit geen vluchten uit van meer dan 3 tot maximum 4 uur en , maakte een tussenlanding om even de beenen te strekken, te tanken en de natuurlijke behoeften te voldoen.
Een oplossing is tevens om een verpakking TRAVELJOHN aan boord te hebben zie:
Made a very good input concerning the EASA at the EP-TRA.
He also highlichted a very important aspect thad it is becoming a very difficult to locate valuable motivated AVIATION EXPERTS with operational experience.
In a privat conversation with Mr GOUDOU and some of the MEP I made the verbal statement;
Thad EUROPE is destroying his future AERONAUTICAL INDUSTRY by placing a to hevy financial,regulatory and adminstrative burden on the " NON CAT AIRSPACE USERS"
The motivated YOUNGSTERS needed for the 92 jobs in the AERONAUTICAL WORLD are not created only in the UNIVERSITY or SCHOOLS but are made to follow the required study via thezir motivating created when they where 12 to 14 year by beeing abel to aproche the AVATION ACTIVITY from MODELFLYING, HOME BUILDER SPOTTER,GLIDING,ULM,DELTA,BALLOON ,GYROCOPTER and the FIXED WING and ROTATING WING of GENERAL AVIATION