On Wensday i was present at the BELGIUM ROYAL AEROCLUB at MAISON DES AILES where under the Chairmanschip of Mr Victor WIEME the comite made the proposal to accept some two new candidate for the DIPLOME PAUL TISSANDIER for their contibution to AVIATION in general and partigular for the AVIATION SPORTS in BELGIUM
Sedert 1980 ben ok betrokken bij de EU instellingen alsook EUROCONTROL te BRUSSEL als Liaison officer voor IAOPA toen ik via AOPA-BELGIUM door DOC ( J.B HARTRANFT) werdt benadert om IAOPA te vertegenwoordigen te Brussel en gesteunt door de heren H. KOEMANS en E .HEINRICH werdt geintruceert in deze middens.
Tijdens deze periode heb ik via een student stagiar ten behoeve van DG-7 een onderzoek trachten op te bouwen over wat de betekenis is van de niet CAT luchtvaart in het toen EEC der 12 lidstaten en onderzoeken welk te organisties welk zich met lUCHTVAART bezig houden te BRUSSEL,STRASBOURG en LUXEMBURG. Hier kwamen wij tot de bevinding dat er 125 organisaties aktief zijn in de LUCHTVAART
Er werdt besloten dat het nutig zou zijn om te Brussel een bureel op te richten ten behoeve van de ganse NON CAT AIRSPACE USERS gebruikers.
Een overeenkomst werdt gemaakt tussen EBAA,EAS en IAOPA om gemeenschapelijk te werken.
In 1990 besloten UK,ZWITZERLAND,FRANKRIJK,SWEDEN,DUITSLAND BELGIE,NEDERLAND ,LUXEMBURG( als AOPA- BENELUX bestaande) een bureel op te richten bij de EEC met een permanent bureel te ANTWERPEN op de luchthaven met een permanente bezetting er werden de nodige contracten afgesloten door de Secretary-General van IAOPA.
Het toegezegde budget op de IAOPA -RM kwam er echter niet en na 6 maand schipperen moest ik het bureel sluiten en de medewerker opzeggen
Ik bleef actief als Benevol aktief voor IAOPA te Brussel tot einde 2004
I receive regular request from PILOTS from outside of EUROPE who request information on the possiblity for renting a AIRPLANE or HELICOPTER to travel in EUROPE.
And also request for the REGULATION to be aplied in the EU.
Due to the large amounts of request I ame not abel to react to all the E-mails any more and advise to contact the NATIONAL AOPA via :
Te BRUSSEL AIRPORT (EBBR) en op SCHIPHOL (EHAM) is INTERCOM AIRPORT CADDY een onderdeel van FACILICOM SERVICES GROUP ( FSG) te Schiedam in Nederland is nu aktief voor de afhandeling van passagiers met begeleidingsbehoeften.
Heden wordt ik weer betrokken bij verbouwwerken en stel nu weer vast dat de meestergasten zijn nederlandstalige maar de werkers zijn van verschillende nationaliteiten met volledig gebrek van kennis van Nederlands,frans,duits of engels!!!
Ik begin mij af te vragen of er nog wel OB (Originele Belgen ) zijn welk aktief zijn als arbeider in de bouwsector???
Out of a number of conversations with operational ATCO do they prefer to have their CONTROL ZONE to be ICAO CLASS "D" airspace ins-tead of the mainly used CLASS "C" in many locations .
Any feedback,sugestions or comments are welcom ASAP ??
Wat betreft de kaping van de helicopter te Sint Truiden-Brustem en de ontsnaping uit de gevangenis kan ik voorlopig niets meer vertellen dan wat u op het nieuws vernam
Zie dienaangaande DRINGEND ons ADVIES voor piloten en eigenaars op de Privaat vliegvelden
Tijdens het WE waren er enkele SENIOREN naar de ANTWERPSE LUCHTHAVEN gekomen om mij te ontmoeten voor ADVIES, ik moet er echter op wijzen dat naar de LUCHTHAVEN komen mag steeds hoor maar indien u bepaalde informatie van mij wenst is een voorafgaandelijke afspraak ten sterktste aangeraden gezien ik elk WE reeds met een aantal piloten en ook senioren reeds afspraken heb gemaakt, tevens zijn er bepaalde WE dat ik op zending ben naar andere vliegvelden, vergaderingen naar het buiteland of afgesproken om even te vliegen
Sorry voor de twee SENIOREN die de zaterdag onaangekondigd kwamen en waarvoor ik slechts 5 minuutjes beschikbaar had; meestal om 1200 uur verlaat ik de luchthaven hoor wegens andere verplichtingen!!!!!!
Een vraag die vele Senioren mij stellen betreft de veiligheid van het vliegen.
Uit de gegevens van IATA blijkt dat er in 2006 in het HANDELSLUCHTVERVOER er 800 doden waren voor het vervoer van 2.200.OOO.000 pasagiers waar in 1946 er 800 doden waren voor 9.000.OOO vervoerde pasagiers.
Whe are intrested to obtain feed-back from FI's who are involved in BASIC FLIGHT training in VFR on pilots without any experience and using aircraft with a GLAS COCKPIT
I have the impression:
The LOOK OUT is decreasing.
The need to READ the information is less direct then with the clasical analogue instrumentation where at a glance whe have the visual aqusition of the information
How wil;l be the quality of a pilot trained with a GLAS COCKPIT when flying a AIRPLANE with a CONVENTIONAL INSTRUMENTATION
Any comments ,reaction of information is welcom and will be thezated at confidential level.