In the past I have always advised student pilots for their R/T Qualification to buy a R/T VHF RECEIVER to listen to the TWA,APP,ACC,FIC,ATIS,VOLMET transmissions.
I ame intrested to obtain information on the intresting and recommended type of R/T RECEIVER thad the FI are recommending to their students now .??
Ik bekom een E-mail van een USA LUCHGTVAART-UNIVERSITEIT welk zich verontschuldigd voor het intense consultatie en mogelijk ongemak en overbelasting dat ik heb ervaren door het gebruik van mijn blog via een experiment van haar luchtvaart studenten
Heden op 21 April deed Minister Dirk Van Mechelen een persmedeling in functie van de ERFGOEDDAG ten behoeve van zijn goede bedoelingen ten opzichte van de LUCHTVAART.
en verwees naar de GIDS voor het BELGISCHE LUCHTVAARTPATRIMONIUM en het Museum GEBROKEN WINGS
Het probleem is dat ik reeds vele zulke mooie verklaringen ten behoeve van de LUCHTVAART in mijn bezit heb van telkens de PRE-VERKIEZING periodes in BELGIE
COPA of AOPA CANADA adviseert al de GA/AW operators een dossier op te bouwen welk de ECONOMISCHE waarde en invloed van uw LOKALE LUCHTHAVEN,VLIEGVELD of LANDINGSSTRIP heeft voor de omgeving waarin u gelegen bent.
Tevens Ook heel belangrijk de aandacht te vestigen op de positieve invloed ten opzichte van de lokale jeugd.
Lees mpet Aandacht en pas toe op uw lokale toestand:
On Wensday i was present at the BELGIUM ROYAL AEROCLUB at MAISON DES AILES where under the Chairmanschip of Mr Victor WIEME the comite made the proposal to accept some two new candidate for the DIPLOME PAUL TISSANDIER for their contibution to AVIATION in general and partigular for the AVIATION SPORTS in BELGIUM
Sedert 1980 ben ok betrokken bij de EU instellingen alsook EUROCONTROL te BRUSSEL als Liaison officer voor IAOPA toen ik via AOPA-BELGIUM door DOC ( J.B HARTRANFT) werdt benadert om IAOPA te vertegenwoordigen te Brussel en gesteunt door de heren H. KOEMANS en E .HEINRICH werdt geintruceert in deze middens.
Tijdens deze periode heb ik via een student stagiar ten behoeve van DG-7 een onderzoek trachten op te bouwen over wat de betekenis is van de niet CAT luchtvaart in het toen EEC der 12 lidstaten en onderzoeken welk te organisties welk zich met lUCHTVAART bezig houden te BRUSSEL,STRASBOURG en LUXEMBURG. Hier kwamen wij tot de bevinding dat er 125 organisaties aktief zijn in de LUCHTVAART
Er werdt besloten dat het nutig zou zijn om te Brussel een bureel op te richten ten behoeve van de ganse NON CAT AIRSPACE USERS gebruikers.
Een overeenkomst werdt gemaakt tussen EBAA,EAS en IAOPA om gemeenschapelijk te werken.
In 1990 besloten UK,ZWITZERLAND,FRANKRIJK,SWEDEN,DUITSLAND BELGIE,NEDERLAND ,LUXEMBURG( als AOPA- BENELUX bestaande) een bureel op te richten bij de EEC met een permanent bureel te ANTWERPEN op de luchthaven met een permanente bezetting er werden de nodige contracten afgesloten door de Secretary-General van IAOPA.
Het toegezegde budget op de IAOPA -RM kwam er echter niet en na 6 maand schipperen moest ik het bureel sluiten en de medewerker opzeggen
Ik bleef actief als Benevol aktief voor IAOPA te Brussel tot einde 2004
I receive regular request from PILOTS from outside of EUROPE who request information on the possiblity for renting a AIRPLANE or HELICOPTER to travel in EUROPE.
And also request for the REGULATION to be aplied in the EU.
Due to the large amounts of request I ame not abel to react to all the E-mails any more and advise to contact the NATIONAL AOPA via :