Verleden week was ik betrokken bij een ernstig gesprek over de toekomst van TURKIJE in functie van de E.U.
Een der MEP gaf een zeer duidelijk beeld van de problemen in TURKIJE door de macht en invloed van het LEGER alsook het probleem van de godsdienst vrijheid.
De huidige problemen voor de herverkiezing van een nieuwe President zijn een duidelijk gevolg van de interne krachten tussen deze aspecten en we zien met aandacht naar de voorziene verkiezingen en de gevolgen van de bekomen resultaten.
Op de vraag of het noodzakelijk is om TURKIJE in de EU op te nemen was zijn visie " JA" maar er moet 100% voldaan worden aan de EU regels.
SYLVAIN DE WEERDT geboren op 02 -10-1935 te ANTWERPEN
Behaalde mijn 4e graad diploma.
Het Brevet van RIJWIELMAKER
Was Aktief als Wielrenner op de weg en op de Piste als Beginneling,en liefhebber.
In 1954 vervoegde Ik de Belgische Luchtmacht als Niet Vliegend personeel wegens gebreek aan studies als MP.
Huwde in 1955 met ANNITTA BRITS
Werdt in 1956 toegewezen aan de SECURITY services van de NATO in AIRCENT te FONTAINBLAU( France)
Tijdens mijn verblijf in Frankrijk maakte ik mijn verder stappen naar de Luchtvaartdroom van 1953 als PPL motervliegen en zweefvliegen en volgde de franse opleiding Instructeur Zweefvliegen
Vervoegde in 1958 terug de Luchtmacht in Belgie en ging over naar het LT/AVN van de Landmacht als Instructeur op Vliegtuig en als piloot van Helicopter en was tevens aktief in de Firma SOTRAMAT te ANTWERPEN , de LUCHTKADETTEN van BELGIE, en verschillende vliegclubs waaronder de RAAC in Belgie waar men mij kende onder de Nick SDW
Volgde cursussen in Duitsland,Frankrijk,Nederland met het inzicht een burgerloopbaan op te bouwen
In 1971 werdt deze droom de grond ingeboort door een auto-ongeval en begon via mijn echtgenote de SDW GENERAL AVIATION SCHOOL voor de theoretische examens van PPL,CPL,IFR en CFI voor BELGISCHE,FRANSE,NEDERLANDSE en AMERIKAANSE vergunningen en verliet ik in 1978 defintief de Landmacht voor de operaties in TCA voor Luchttaxi
In 1980 werdt ik benadert voor AOPA-BELGIUM en voor IAOPA(Global) om deze council te vertegenwoordigen ten behoeve van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK bij de EU INSTELLINGEN en EUROCONTROL te BRUSSEL als Liaison officer welk ik 25 jaar beoefende tot einde 2004.
En waar ik werdt aangesproken als MISTER GENERAL AVIATION een aanspreektitel waarop ik fier ben
In was ik betrokken bij de oprichting van ACEC( Aeroclub European Communitie) waarvan ik erelid werdt benoemt
In was ik medeoprichter van ABI ( Associatin Belgian Instructers)waar ik nog aktief ben nu als Nederlandstalige voorzitter
In was ik betrokken bij de oprichting van VLRI ten behoeve van ABI
Sedert 2005 ben ik een geregistreerde EU-LOBBYIST bij het EUROPEES PARLIAMENT en bij de verscillende EU INSTELLINGEN en EUROCONTROL te Brussel voor GA/AW en deeltijds beschikbaar voor FLAG
Ben nu voor mijn derde maal op rust geplaatst maar ben nog actief als Hobby in de EU middens
Voorlopig DRAFT nog bij te werken en sreeds bereid om toelichtingen en inlichtingen te bezorgen via mijn E-MAIL en om deze tekst bij te werken
Geachte bezoekers gezien mijn afwezigheid tijdens dit mooie W.E bij onze Noorderburen zijn er een aantal onbeantwoorde E-MAILTJES blijven liggen en zal ik trachten deze vandaag te behandelen.
Tevens zijn er enkele welk wat opzoekwerk vragen en waarvoor ik van enkele Administratieve diensten informatie moet bekomen en welk wegens het lange WE in Belgie niet voor de woensdag 03 Mei ten vroegste kunnen bekeken en uitgewerkt worden
In PILOTS & PLANES van AOPNederland n°266 van APRIL 2007 vindt ik een zeer intresant ADVIES van Jan de Vries in het voorwoord welk ik adviseer eens grondig te lezen en toe te passen.
I like to confirl that the INTERNATIONAL COUNCIL of the AIRCRAFT and PILOT ASSOCIATIONS is composed of 66 NATIONAL AOPA's around the world with more then 470.000 individual members.
IAOPA is not open to INDIVIDUAL PILOTS or INDIVIDUAL AIRCRAFT OWNERS but the individuals can be member of a NATIONAL AOPA
Also to draw your attention that it is not required to own a AIRCRAFT.
The membeship is not only for AIRPLANE owners or PILOTS but any AIRCRAFT.
The Memberschip is open to any PILOT where we use the definition for PILOT any person who has flown a AIRCRAFT ( SOLO) as SOLE or single PIC.
I have no advise witch NATIONAL AOPA can be the best for your activity but depents on your area of operations, the type of AIRCRAFT and the most suitable language you are intrest to use.
For futher clarification do I sugest you contact the AOPA directly since I have retired as IAOPA EU-LIAISON OFFICER since 2004 but ame now as individual EU-LOBBYIST regular present at the EU-INSTITUTIONS and EUROCONTROL for the advising on personnel level of the NON CAT AIRSPACE USERS requirements in functie of my own jugement orientated on the information from IAOPA,EAS,PPL/IR,EBAA
Wij warren gisteren te gast in DEN HAAG bij de uitrijking van de LINTJES door de heer Camiel EURLINGS Minister van Verkeer en Waterstaat in Nederland aan enkele collega's aktief in de LUCHTVAART namelijk :
Arthur LIEUWEN van EUROCONTROL
en
Ronald SCHNITKER van AOPA-NEDERLAND
gevolgt door een gezellige Toast en intresant gesprek met de heer Camiel EURLINGS de nieuwe en jongste Nederlandse minister welk ik reeds vroeger de eer had om te ontmoeten in het EP te Brussel
Tevens profiteerden we er van voor een dagje aan het strand te SCHEVENINGEN met een heerlijk avonddiner met vrienden die wij tevens vergezelden voor een bezoek aan MADURODAM alvorens even naar het thuisfront te komen alvorens weer te verdwijnen voor het WE in MAASTRICHT
In functie van mijn vroeger vermeldingen over GNSS in de LUCHTVAART krijg ik ook een aantal vragen over andere toepassingen , een intresante website is:
What do whe have avaible on SATELITTE NAVAGATION SYSTEMS in the SKY.
GPS-1 from the USA-Navy avaible GLONAS from russia limited avaible GALILEO from the EU planned now for 2011 COMPAS from CHINA in progres !!! GPS-3 from USA(Civil) in progres for ???
In the past I have always advised student pilots for their R/T Qualification to buy a R/T VHF RECEIVER to listen to the TWA,APP,ACC,FIC,ATIS,VOLMET transmissions.
I ame intrested to obtain information on the intresting and recommended type of R/T RECEIVER thad the FI are recommending to their students now .??
Ik bekom een E-mail van een USA LUCHGTVAART-UNIVERSITEIT welk zich verontschuldigd voor het intense consultatie en mogelijk ongemak en overbelasting dat ik heb ervaren door het gebruik van mijn blog via een experiment van haar luchtvaart studenten
Heden op 21 April deed Minister Dirk Van Mechelen een persmedeling in functie van de ERFGOEDDAG ten behoeve van zijn goede bedoelingen ten opzichte van de LUCHTVAART.
en verwees naar de GIDS voor het BELGISCHE LUCHTVAARTPATRIMONIUM en het Museum GEBROKEN WINGS
Het probleem is dat ik reeds vele zulke mooie verklaringen ten behoeve van de LUCHTVAART in mijn bezit heb van telkens de PRE-VERKIEZING periodes in BELGIE
COPA of AOPA CANADA adviseert al de GA/AW operators een dossier op te bouwen welk de ECONOMISCHE waarde en invloed van uw LOKALE LUCHTHAVEN,VLIEGVELD of LANDINGSSTRIP heeft voor de omgeving waarin u gelegen bent.
Tevens Ook heel belangrijk de aandacht te vestigen op de positieve invloed ten opzichte van de lokale jeugd.
Lees mpet Aandacht en pas toe op uw lokale toestand: