Wat betrefd het AIRBUS A320 ongeval van de AIR NEW ZEALAND zijn er nog geen gegevens beschikbaar.
Van een der vrienden piloten in Toulouse vernam ik dat vermoedelijk een mijner Duitse vrienden het slachtoffer is .
De vlucht was een conversievlucht van een nieuwe bemanning heb ik begrepen en dan worden er demonstraties gedaan welk de vlieglimieten van het toestel benaderen .
Bij een normale vlucht wordt er nooit in zulke omstandigheden gevlogen.
Het is nu afwachten over de gegevens van de ZWARTE DOZEN .
I was present on SATERDAY 29 NOVEMBER at EBAW at the RAAC in the T-TERMINAL from 10:00 till 12:00 A
SUNDAY 30 NOVEMBER will I be avaible from 11:00 till 12:00 A at the RAAC located at the T-TERMINAL I have to leaf at 12:00 A due to other important apointment.
Flying "N" REGISTERED AIRCRAFT in the EU based on a FAA LICENSE may become a problem by aplication of the EASA REGULATIONS from 2012 on.
I advise ALL PILOTS or OWNERS flying "N" REGISTERED AIRCRAFT to contact their NATIONAL AOPA on this aspect .
The major raison why the use of "N" registeres AIRCRAFT in the EU has the following major reasons acording me:
1)- the match simpler regulatins on AITWORTHINESS CERTIFICATION
2)- the theetical and practical more operational obtaining of the a) Written examinations b) Medical visit c) IFR qualification adapted to a LICHT AIRPLANE d) simplification of keeping LICENSE and QUALIFICATION valid e) Less COSTLY operation.
I ame intrested in any adional raisons for using FAA-LICENCES and "N" REGISTERD AIRCRAFT.
Ik sprak altijd van de EU-ARENA maar heden met de reorganisaties en besparingen ijn het zicht wordt het in de INSTELLINGEN in BRUSSEL een echte jungle met veel giftige oplossingen, ik ben gelukkig een VRIJE VOGEL en niet FINANCIEEL afhankelijk van bevorderingen of titels maar het wordt zeer moeilijk werken in deze NEGATIEVE SFEER.
On 24/25/26 NOVEMBER 2008 was there in the EUROPA room in cooperation with WMO and FAA the above named Seminar by the Moderator KEN REID from DAP/AIM of EUROCONTROL.
Wat betrefd mijn ervaring en inzicht in de EU ontwikelingen stel ik vast dat er een aantal MEP en ook in DE NATIONALE MINISTERS welk tot de EU-RAAD behoren er pogingen zijn om te werken in de richting van een VERENIGD EUROPA ten behoeve van de EU-INGEZETENNE.
Maar er zijn een aantal personen welk enkel werken ten voordele van hun eigen lidstaat wat min of meer te begrijpen is want daar worden zij verkozen.
Note: Ik kan niet kiezen voor een zeer goede en aktieve MEP van een andere NATIONLITEIT op 07 JUNI 2009 !!!
Er zijn natuurlijk ook een aantal welk enkel aktief zijn om hun eigen voordeelen te bevorderen
Het is soms zo duidelijk zichbaar maar wat kun je daar aan doen.
Ook de betwistingen voor MACHT en BUDGET binnen de verschillende diensten in een staat, een Internationale organisatie en ook in de EU-STRUKTUREN zijn bemperkend in de ontwikkelingen in de EU.
Er zijn vorderingen maar het gaat traag .........maar zonder bloedvergieten, ik herhaal dikwijls dat er nog steeds OORLOG is tussen de LIDSTATEN van de EU maar zonder wapens, ook de invloed van de andere continenten spelen een rol in de beperkte vorderingen in het EU-PROJECT, ook smos is er geen duidelijk beeld in welke richting we moeten vootuit gaan voor het ALGEMEEN BELANG ??
Enkele PILOTEN-EIGENAARS zijn ten zeerste verwondert en zelfs geheel niet gelukkig met de vermelding dat de NON CAT AIRSPACE USERS niet genoeg aanwezig zijn in de vergaderingen van ICAO, ECAC, EU, EUROCONTROL om de bealngen van hun leden te vertegenwoordigen??
Uit de bekomen gegevens zie ik dat zij geen lid zijn van een NATIONALE AOPA maar wel lezers van de AOPA-PILOT(USA)
Het is niet omdat men de PILOT aankoopt dat men kan verlangen dat de verschillende ORGANISATIES beschikken over de nodige financiele inkomsten om in al de belangrijke vergaderingen een expert aanwezig te hebben
Ik ADVISEER alle PILOTEN of OWNERS van een LUCHTVAARTUIG zich lid te maken van een der ORGANISTIES waar ik hiervoor vermelding over maakte ttz:
-IAOPA via NATIONALE AOPA -EAS via NATIONALE AEROCLUB -EBAA Firma vliegend voor BUSINESS -PPLIR voor IFR PPL PILOOT
Een sterklidmaatschap gelijk in de USA geeft de mogelijkheid om UW belangen te behartigen.
Er zijn in de EU-ARENA een 125 organisaties welk betrokken zijn bij het LUCHTVAART gebeuren en ik heb nu nog via contact regelmatig contacten en minder persoonlijke zoals vroeger toen ik 7 dagen op 7 aktief was in de LUCHTVAARTMIDDENS:
keep me in the picture since I have weekly personnel contacts contacts with the EU,EUROCONTROL and ICAO personel ( also EASA and S-JU but not weekly anymore) on GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS and I ame regular requested to give my personnel opinion on a number AVIATION related subjects since they call me MISTER GENERAL AVIATIOn in function of mu involvement in AVIATION since 1954.
I also sugest to transmit your apreciations to SAM PARKIN who is retiring on the end of 2008 for his support on the NEN COMMERCIAL AIRSPACE USERS requirements.
Ik heb een antal E-MAILTJES en ook op het FORUM andwoorden gegeven over mijn aktiviteiten nu als INDIVIDUEEL EU-LOBBYIST voor de LUCHTVAART.
Wat betrfd het EP ben ik daar nu nog een tweetal dagen per week aanwezig en voer gespreken met een 40 tal MEP van verschillende NATIONALITEIT en met hun ASSISTENTEN alsook wat ik de POLITIEKE GOEROES noem van de verschillende partijen over allerlei onderwerpen van de LUCHTVAART
Wat betrfd de vragen over de MEP hun verdiensten voor EUROPA alsook hun financielle voordelen en onkosten nota heb ik geen informatie. Dit behoort ook niet tot mijn taak als LOBBYIST voor DE LUCHTVAART
Heden ben ik ook minder aanwzig in de EU-ARENA maar ben normaal nog drie dagen per week in dat midden aktief waar dit vroeger 7 dagen per week was!!
Steeds beschikbaar om verdere toelichtingen te geven in functie van de gestelde vragen van de SENIOREN. en ook de jongere hoor??
ZAL trachten vandaag een aantal onderwerpen op mijn BLOG uit te werken, maar ga echter eerst al de gestelde vragen per E-MAIL individueel te beandwoorden.
SORRY voor de lange wachttijd maar het is even druk geweest in mijn LUCHTVAART WERELDJE !!!
had vandaag nog een intresant gesprek met een ex-leerling die nu aktief is als PIC( PILOT in COMMAND) of met onze woorden de boordbevelhebber op een AIRBUS 340-600.
Gezien ik hem vroeger heb opgeleid en hem de basis principes van PILOOT heb bijgebracht betrof het vooral de huidige druk die er van de commerciele belangen op de piloot rusten. Herhaalde malen tracht men hem te beinvloeden om toch de vlucht naar een bestemming te doen uitvoeren zelfs als de weersomstandigheden marginaal zijn, MAAR de BESLISSING ligt 100% bij hem en hij gaat maar enkel de vlucht uitvoeren als deze 100% in veilige omstandigheden kan gebeuren onafgezien de grote financiele belangen van de companie en ook van de passagiers.
SAFETY FIRST ( hij stelde ook vast dat hij in geval van ongeval de eerste op de plaats van het ongeval is en geheel niet wenst van die eer te hebben.)