Het oplaten van speelgoedballons in grote hoeveelheden alsook het vgebruik van laserstralen in de omgeving van LUCHHAVENS zijn onderworpen aan toelating van het BESTUUR DER LUCHTVAART en het volstaat niet dat de Burgemeester of de politiecommisaris daarvoor de toelating verleent ??
ZONDAG 06 MEI van 0900 tot 1200 te EBAW MAANDAG 07 MEI de EU-ARENA DINSDAG 08 MEI de EU-ARENA WOENSDAG 09 MEI EUROCONTROL en J&L DONDERDAG 10 MEI FLAG VRIJDAG 11 MEI MARKT en thuis in de tuin ZATERDAG 12 MEI CHATMEETING in WENDUINE ZONDAG 13 ME en MAANDAG 14 MEI OOSTENDE DINSDAG 15 MEI EUROCONTROL WOENSDAG 16 MEI FLAG en J&L
Personen welk belang stellen om kaarten voor het PIANORECITAL op 08 JUNI van " WINGS for CHILDREN" van JEUGD & LUCHTVAART ten behoeve van steun aan de" 27e DAG DER MINDER VALIDEN KINDEREN " wensen te bekomen gelieve zich dringend te wenden:
Verleden week was ik betrokken bij een ernstig gesprek over de toekomst van TURKIJE in functie van de E.U.
Een der MEP gaf een zeer duidelijk beeld van de problemen in TURKIJE door de macht en invloed van het LEGER alsook het probleem van de godsdienst vrijheid.
De huidige problemen voor de herverkiezing van een nieuwe President zijn een duidelijk gevolg van de interne krachten tussen deze aspecten en we zien met aandacht naar de voorziene verkiezingen en de gevolgen van de bekomen resultaten.
Op de vraag of het noodzakelijk is om TURKIJE in de EU op te nemen was zijn visie " JA" maar er moet 100% voldaan worden aan de EU regels.
SYLVAIN DE WEERDT geboren op 02 -10-1935 te ANTWERPEN
Behaalde mijn 4e graad diploma.
Het Brevet van RIJWIELMAKER
Was Aktief als Wielrenner op de weg en op de Piste als Beginneling,en liefhebber.
In 1954 vervoegde Ik de Belgische Luchtmacht als Niet Vliegend personeel wegens gebreek aan studies als MP.
Huwde in 1955 met ANNITTA BRITS
Werdt in 1956 toegewezen aan de SECURITY services van de NATO in AIRCENT te FONTAINBLAU( France)
Tijdens mijn verblijf in Frankrijk maakte ik mijn verder stappen naar de Luchtvaartdroom van 1953 als PPL motervliegen en zweefvliegen en volgde de franse opleiding Instructeur Zweefvliegen
Vervoegde in 1958 terug de Luchtmacht in Belgie en ging over naar het LT/AVN van de Landmacht als Instructeur op Vliegtuig en als piloot van Helicopter en was tevens aktief in de Firma SOTRAMAT te ANTWERPEN , de LUCHTKADETTEN van BELGIE, en verschillende vliegclubs waaronder de RAAC in Belgie waar men mij kende onder de Nick SDW
Volgde cursussen in Duitsland,Frankrijk,Nederland met het inzicht een burgerloopbaan op te bouwen
In 1971 werdt deze droom de grond ingeboort door een auto-ongeval en begon via mijn echtgenote de SDW GENERAL AVIATION SCHOOL voor de theoretische examens van PPL,CPL,IFR en CFI voor BELGISCHE,FRANSE,NEDERLANDSE en AMERIKAANSE vergunningen en verliet ik in 1978 defintief de Landmacht voor de operaties in TCA voor Luchttaxi
In 1980 werdt ik benadert voor AOPA-BELGIUM en voor IAOPA(Global) om deze council te vertegenwoordigen ten behoeve van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK bij de EU INSTELLINGEN en EUROCONTROL te BRUSSEL als Liaison officer welk ik 25 jaar beoefende tot einde 2004.
En waar ik werdt aangesproken als MISTER GENERAL AVIATION een aanspreektitel waarop ik fier ben
In was ik betrokken bij de oprichting van ACEC( Aeroclub European Communitie) waarvan ik erelid werdt benoemt
In was ik medeoprichter van ABI ( Associatin Belgian Instructers)waar ik nog aktief ben nu als Nederlandstalige voorzitter
In was ik betrokken bij de oprichting van VLRI ten behoeve van ABI
Sedert 2005 ben ik een geregistreerde EU-LOBBYIST bij het EUROPEES PARLIAMENT en bij de verscillende EU INSTELLINGEN en EUROCONTROL te Brussel voor GA/AW en deeltijds beschikbaar voor FLAG
Ben nu voor mijn derde maal op rust geplaatst maar ben nog actief als Hobby in de EU middens
Voorlopig DRAFT nog bij te werken en sreeds bereid om toelichtingen en inlichtingen te bezorgen via mijn E-MAIL en om deze tekst bij te werken
Geachte bezoekers gezien mijn afwezigheid tijdens dit mooie W.E bij onze Noorderburen zijn er een aantal onbeantwoorde E-MAILTJES blijven liggen en zal ik trachten deze vandaag te behandelen.
Tevens zijn er enkele welk wat opzoekwerk vragen en waarvoor ik van enkele Administratieve diensten informatie moet bekomen en welk wegens het lange WE in Belgie niet voor de woensdag 03 Mei ten vroegste kunnen bekeken en uitgewerkt worden
In PILOTS & PLANES van AOPNederland n°266 van APRIL 2007 vindt ik een zeer intresant ADVIES van Jan de Vries in het voorwoord welk ik adviseer eens grondig te lezen en toe te passen.
I like to confirl that the INTERNATIONAL COUNCIL of the AIRCRAFT and PILOT ASSOCIATIONS is composed of 66 NATIONAL AOPA's around the world with more then 470.000 individual members.
IAOPA is not open to INDIVIDUAL PILOTS or INDIVIDUAL AIRCRAFT OWNERS but the individuals can be member of a NATIONAL AOPA
Also to draw your attention that it is not required to own a AIRCRAFT.
The membeship is not only for AIRPLANE owners or PILOTS but any AIRCRAFT.
The Memberschip is open to any PILOT where we use the definition for PILOT any person who has flown a AIRCRAFT ( SOLO) as SOLE or single PIC.
I have no advise witch NATIONAL AOPA can be the best for your activity but depents on your area of operations, the type of AIRCRAFT and the most suitable language you are intrest to use.
For futher clarification do I sugest you contact the AOPA directly since I have retired as IAOPA EU-LIAISON OFFICER since 2004 but ame now as individual EU-LOBBYIST regular present at the EU-INSTITUTIONS and EUROCONTROL for the advising on personnel level of the NON CAT AIRSPACE USERS requirements in functie of my own jugement orientated on the information from IAOPA,EAS,PPL/IR,EBAA
Wij warren gisteren te gast in DEN HAAG bij de uitrijking van de LINTJES door de heer Camiel EURLINGS Minister van Verkeer en Waterstaat in Nederland aan enkele collega's aktief in de LUCHTVAART namelijk :
Arthur LIEUWEN van EUROCONTROL
en
Ronald SCHNITKER van AOPA-NEDERLAND
gevolgt door een gezellige Toast en intresant gesprek met de heer Camiel EURLINGS de nieuwe en jongste Nederlandse minister welk ik reeds vroeger de eer had om te ontmoeten in het EP te Brussel
Tevens profiteerden we er van voor een dagje aan het strand te SCHEVENINGEN met een heerlijk avonddiner met vrienden die wij tevens vergezelden voor een bezoek aan MADURODAM alvorens even naar het thuisfront te komen alvorens weer te verdwijnen voor het WE in MAASTRICHT