Weer even BLOG,FORUM en E-MAILTJES allemaal bijgewerkt.
Ook een WEDERBEZOEK gedaan aan de bezoekers van mijn GASTENBOEK behalve voor:PAULSAXTENOR en HARTENDAME2 waar ik geen bericht op hun gastenboek kon plaatsen.
Ben even enkele dagen niet bereikbaar gezien we morgen de MEETING van de CHATTERS te WENDUINE in VILLA MARITIEM gaan bijwoonen en we tevens enkele dagen aan het zeetje gaan doorbrengen.
Hopelijk valt het weder wat mee,,,,,,,,, De HERFST aan zee heeft ook wel zijn charme maar dat hadden we niet verwacht toen we dit verblijf planden
Dit is een project voo de harmonisatie van al de vervoermiddelen in de EU lidstaten.
Het begon in 1990 toen de EC nog maar 12 lidstaten telde maar verloopt zeer moeizaam omdat elke lidstaat tracgt enkel zijn eigen vervoerproblemen aan te passen.
In 2002 na de eerste 10 jaar te hebben aangemodert werdt een nieuwe aanpak gedaan en nu in 2007 wordt er een plan opgemaakt voor de periode 2007-2013 met de bedoeling via een budget van 160 biljoen EURO een aantal der probleempunten te hebben opgelost.
De Heer KAREL VAN MIERT gaf de meeting een overzicht van de ervaren problemen en ook de te volgen werkwijze om tot resultaten te komen.
Hij wees er ook op dat hij zeer weinig vertrouwen heeft in het gebruik van de PPP (PUBLIC PRIVAT PARTNERSCHIP) gezien de negatieve ervaringen met de CHUNNEL en GALILEO
De Workshop heeft plaats in Brussel op 10:11/12 MEI.
Mijn belangstelling gaat vooral uit naar: -MALPENSA AIRPORT -GALILEO -BAZEL-ANTWERPEN spoorweg -SEINE-SCHELDE binnenvaart
ook een aantal projecten welk nuttig zijn voor de LUCHTVAART
degene welk hier meer over wensen te vernemen:
Hij is vooral betrokken nu bij de BRENNER TUNNEL tussen ITALIE en OOSTENRIJK welk volgend jaar moet begonnen worden om klaar te zijn in 2020.
During the workshop there was a strong input about the future posiblity to have about 200 VLJ flown by singel pilot and without ACAS/TCAS at slower speeds between the big bras of the CAT operations.
In futher evaluation does it apaer that in the present ECAC airspace already about 500 Business jets are possible operated by Singel pilot ,without ACAS/TCAS at slower speeds then the CAT
Apaerently the PORTUGEES Gouvernement is planning the relocation of the LISBON AIRPORT to a location to the North side of te city in mountenais terrain
To my knowledge in the study by the experts of the New Gouvernement came to the same conclusions of earlier study's made by the previous expert under the old regime that the best location for the new airport was in a area to the south of the Lisbon city in flat terrain
Some contacts with PILOTS,ATCO and OPERATORS are of the same opinion of the EXPERTS who made both study's in the past thad the adequate and safe area is located to the south of the city.
HOWEVER the POLITICAL WORLD is deciding that the new location is going to the northern area.
Since the EC is having via some funds a finnanciel participation in this project
The selected area wik be a less safe location for the CAT
PILOTS,ATCO and OPERATORS are feeling uneasy with the northern location
SAFETY of the GENERAL PUBLIC here seems to be neglected .
Un des probleme que on m'informe concerne LES BATEMES de L'AIR par les CLUBS.
A premier vu il y a pas de probleme dans les document en circulation dans les INSTITUTIONS de L'UNION EUROPEAN ( EU) pour que des pilotes prive dans les AEROCLUB font des BATEMES DE L'AIR. dans l'avenir.,,,,, MAIS???
L'aplication d'un AOC pourais etre un probleme!!
Consultants plusieur document on parle: BATEME DE L'AIR VOLE D'INIATION LUCHTDOOP MAIDEN FLIGHT FIRST FLIGHT INIATION FLIGHT DISCOVERY FLIGHT JOYRIDES
pour quelle activite un AOC estobligatoir dans l'avenir dans les EU proposed documents ???
Enkele kopres van een kaart voor het PIANORECITAL "WINGS for CHILDREN op 08 JUNI melden mij dat zij niet zullen aanwezig zijn.
Daarom verzoek ik hen om de kaart ASAP terug te zenden aan : JEUGD & LUCHTVAART ANTWERPSE LUCHTHAVEN BUS 16 ANTWERPEN/DEURNE 2100
met vermelding van hun NAAM.
of het te melden aan JEUGD en LUCHTVAART zodat wij anderen de mogelijkheid kunnen geven om dit recital bij te woonen en ook de inkomsten te verhogen voor de 27th LUCHTVAARTDAG voor KINDEREN met een HANDICAP
I receive regular E-mails requesting the price for 100LL at certain airports from pilots claiming they are no AOPA member an try to obtain this information from me.
Be aware thad via WWW.IAOPA-EUR.ORG the fuel prices of a number of airports are made avaible and published via the NATIONAL AOPA.
and there is also information avaible by the website of the NATIONAL AOPA'
Vele BELGEN en ook bij de SENIOREN zijn van de gedachte dat BELGIE en zeker VLAANDEREN geen LUCHTVAARTINDUSTRIE heeft.
Daarom verwijs ik hen de website WWW.FLAG.BE eens op te zoeken en daar te zien dat er in VLAANDEREN wel degelijk een aantal firma's zijn welk zeer aktief betrokken zijn in de LUCHTVAARTINDUSTRIE
Ook zijn er SME welk lichte vliegtuigen bouwen en alsook ULM en VLA
Vor meer info moogt u mij steeds contacteren gezien een klein hoeveelheid van mijn tijd betrokken is voor FLAG en er ook soms aanwezig ben op het bureen nabij de ANTWERPSE LUCHTHAVEN
Tijdens de toelichting van de Commisaris BAREAU en het EP-TRA op O8 MEI aangaande de LUCHTVAART PASSAGIERS volgens REGULATION (EC) N° 261/1004 van OJL 46,17.02.2004 welk nu onder revisie is, blijkt dat er van de 750.000.000 reizigers per jaar in de EU er slechts 19.000 een klacht indienden!!!
Dit is schijnbaar te verwaarloozen maar ,,,,,,,,,het blijkt dat de procedure om een klacht in te dienen veel passagiers afschrikt ??
Daarom ware het nuttig dat personen welk problemen ervaarden in 2005,2006 en 2007 dringend een E-mail sturen naar :
During this week intresting conversation at EU level with:
EC-DG-TREN EP-TRA MEP EVI MEP COREPER EXPERTS DIPLOMATES EUROCONTROL EXPERTS
SUBJECTS; -8,33 Khz -Disabled persons airtravel rights -Airspace of the future in the EU-SES -AOC requirements -SECURITY -R&D 7th FRAMEWORK -TEN -Batemes de L'AIR ,,??? -promotie GA/AW -TRAINS -EXTERNAL COST OF TRANSPORT -VLJ -UAV -AIRSCHOWS -CHAOSPUNT WWW.CHAOSPUNT.ORG
Bekwam via AOPANL een intresante brochure over de AIRSCHOW van 29 MEI 2007 op het vliegveld Oostwold-Oldambt welk mij nog bepaalde herineringen meebracht van in de jaren 70 tijdens een manoever met de Nederlandse Strijdkrachten in die streek als piloot LT/AVN met ALII.
In reaction to some recent questions on the VFR -FLIGHT PREPARATION do I again draw your attention on the following:
Any NON-LOCAL FLIGHT with any AIRCRAFT is subject to a detailed FLIGHT PREPARATION:
1)-with the latest up to date NAVIGATION CHARTS, AERONAUTICAL INFORMATION, NOTAMS and WEATHER INFORMATION
2) -CROSSING ANY INTERNATIONAL BORDER is subject to a ICAO FLIGHTPAN
2)- Except for flights between the SCHENGEN COUNTRY any FLIGHT is subject to the a GENERAL DECLARATION as ICAO ANNEXE II to the CUSTOM SERVICES before ATD and at ARRIVAL with information about the identity of the passagengers.
Zoals u vermoedelijk uit de Kranten hebt vernomen is onze collega CPL/FI ( Marina LEENAERTS) volledig vrijgesproken in het dodelijk ongeval te Berchem.
Ik dank vooral een aantal der CPL/FI welk met hun kritische gesprekken mij geholpen hebben om dit zeer netelig geval te benaderen
Voor degene die belang stelden in de ontwikeling van de VLJ bezorgde ik de foto's van de CESSNA-MUSTANG N403CM op bezoek te EBAW welk ik bekwam via mijn vrienden SPOTTERS van A-S-A.