Om in de EU POLITIEK een voorstel tot een goed einde te brengen is dit zeer ingewikkeld hoor.
Eerst moet ge bereiken dat men de EU-COMMISIE overtuigd dat dit zijn nut gaat hebben voor al de EU INWONERS, waarna de EC een voorstel uitwerkt en ter beoordeling aan de staten en belanghebbende voor legt in de 24 gebruikte talen.
Daarna zal de EC een voorstel doen aan het EP en de COUNCIL.
EP zal dit eerst bestuderen in een COMMISIE met een stemming en daarna in de PLENAIRE ter stemming aanbieden.
De COUNCIL zal ook via de COREPER advies zoekenen een voorstel opmaken
Het gestemde voorstel van EP en van de COUNCIL worden dan in elkaar geintigreerd en na positieve stemming in de COUCIL naar het EU JOURNAL gepubliseert als:
-REGULATION = totaal 100% toepasselijk zonder bijkomende NATIONALE WETGEVING -DIRECTIVE = moet gepubliseert worden in de NATIONAL WETGEVING -ADVISE = zoals het zegt is een aangeraden toepassing maar volgens de NATIONALE zienswijze
Het tijdsverloop voor deze ganse procedure is minstens 18 maanden en kan verschillende jaren nodig hebben.
Deze is een zeer persoonlijke interpretatie en mogelijk heb ik de juiste thermologie niet gebruikt, gezien ik geen jurist ben maar slechts een PILOOT_INSTRUCTEUR welk sedert 1980 de EU activiteiten volgde ten behoeve van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK of met andere woorden voor AL de LUCHTRUIMGEBRUIKERS behalve voor de LUCHTVAARTMAATSCHAPIJEN en de STAATSLUCHTVAARTUIGEN
Mag ik de bezoekende SENIOREN er nogmaals opwijzen dat de informatie welk ik u hier bezorg geheel vrijblijvend zijn en zonder enige commerciele belangen als een vriendendienst voor de bezoekers van SENIORENNET.
Ik kan ook niet ingaan op vragen over vragen aangaande goedkope vliegtickets want daar heb ik geheel geen kennis noch contacten die mij kunnen adviseren.
Wat betreft de VEILIGHEID der AIRLINES kan ik u enkel verwijzen naar de ZWARTE LIJST van de EC welk beschikbaar is en aangepast wordt op:
Heden morgend op de ABTWERPSE LUCHTHAVEN bemerkte ik een groep van 4 man , waarvan een voor mij bekend gezicht( een VFR PILOOT) met pak en zak in de buurt van het cafetaria rondhangende.
Zij waren voorzien om gisteren met een CESSNA 172 in VFR naar CORSICA te vertrekken maar wegens het werkelijk heersende weder op hun reisweg nog niet vertrokken alhoewel de ROUTEVOORSPELLING de donderdag avond wel goed genoeg was.
Omstreeks 1100 uur vandaag zijn ze dan toch opgestegen met als bestemming REIMS.
Dit is een van de belangrijke elementen in het VFR vliegen , namelijk het weder en de noodzaak op op zicht te kunnen vliegen naar u bestemming
Enkele personen stelden mij in het verleden vragen over de aankoop van VALSCHERMEN.
Heden morgend wees mijn vriend JOS VERMEIREN op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN mij er op dat hij nu de mogelijkheid had om valschermen te leveren voor SPORTSPRONGEN of als VEILIGHEIDSVALSCHERM voor ZWEEFVLIEGERS of uitvoeders van KUNSTVLUCHTEN van de firma ;
In funktie van de teksten van de consultatie aangaande GENERAL AVIATION bekomen reactie's en de input bij de organisties welk deelnamen aan de eerste discutie in het FORUM GENERAL AVIATION op de 8th MAART 2007.
Ga ik nu trachten een samenvatting te doen van hoe ik mijn input ga maken tot een der zeer geintreseerde en zeer belangrijke personen in het EU gebeuren en met veel en langdurige ervaring in dit zeer komplex EU gebeuren.
Mijn BLOG is nog steeds open voor bijkomende adviezen???