Gelukkig met een buitencabine op het AZORENDEK genomen zodat we een grote buitenvenster hadden.
Men houdt u wel bezig met 5 maal per dag aan tafel of via buffet.
Er zijn ool elke dag voordrachten in de beide landstalen of engels BINGO, KWISSEN, DANSLES,TURNLES , SERVIETEN PLOOIEN,MODESCHOW, voorstellingen SIERRADEN,REUKWAREN , GOOGELAAR, DANSERESSEN ,VOGELPIK WEDSTRIJDEN , SCRAMBLE en nog van alles.
Tevens een uitgebreide bibliotheek en spellekes beschikbaar
CASINO.
ZWEMDOK in buitenlucht water tot +7°C !!!! BRRRR
Er zijn ook de nodige ligstoelen op het promenade dek.
5 bars waar er van alles gebeurt en steeds de nodige drankjes mits het tekenen van een bonetje, dus men voelt zo niet wat het kost
Heb veel tijd op dek doorgebracht en op tijd een siesta gehouden
Intresante contacten met andere pax en ook met de verschillende soorten bemaningen behorende tot 17 Nationaliteiten
775 bruikbare foto's genomen
Enkele uitstappen aan land gedaan
Zeer mooie in de FJORDEN, BERGEN, GLETSCHERS
gekaart
Voor ons is dit de eerste en laatste zeecruise, te veel tijd op de ZEE, SCHIP vaart traag 27 KM/U
De in brochure vermelde WALVISSEN, DOLFIJNEN, ZEEHONDEN en YSBEREN waren afwezig alhoewel ik dacht van ver een walvis staart te hebben gezien, een zeehond en dolfijnen maar natuurlijk wel allerlei soorten zeevogels en vooral meeuwen
Dit is mijn initiele reactie maar steeds bereid bijkomende toelichtingen te plaatsen
During the recent forest fire in ITALY and in GREECE where there two crashes of the CANADAIR-WATERBOMBER killing 3 and badly injuring 1 of the aircrew.
This activity of FIREFICHTING WATERBOMBER is a very difficult way of operations in conditions of low visiblity due to the intense smoke.
I have assisted once with a helicopter as observation station on a fire and can assure this is a very dangerous activity only donne bij very experienced pilots
Uit een aantal berichten blijkt dat me,n als niet Amerikaan een vliegtuig huurt in de USA en dit als PIC vliegt de Verzekering van het vliegtuig ten opzichte van aansprakelijkheid ten opzichte van derden u hiervoor niet dekt.
Dit is een zeer ernstig probleem dat we verder trachten uit te pluizen via:
Heden omstreeks 15:00 uur kreeg ik een telfoontje van een persoon welk ongeschikt werdt bevonden als kandidaat Piloot en nu kon melden dat hij in beroep geschikt was bevonden.
Het is een vreugde om in de moeilijke periode met zeer veel negatieve berichten over de LUCHTVAART toch weer eens te zien dat ik in samenwerking met een collega via onze adviezen een persoon zijn droom in de LUCHTVAART te verwezenlijken mogelijk maken
I noticed a draft proposal thad in the fiture ALL GAT-IFR flichts should be monitoring permanently the 121,500 MHZ frequency when flying in the ECAC AIRSPACE
Vanwege BAFA op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN te DEURNE wees men mij er op dat zij zojuist 800.000 investeerden in nieuwe moderne vliegtuigen welk het mogelijk maken de volledige opleiding aan te bieden aan 69.000 gespreid over 18 maanden, tevens hebben zij nu een samenwerking met de KHBO voor een langdurige opleiding van drie jaar en negen maanden voor je vliegbrevet en een bachelor in de luchtvaart.
Wat betreft het ongeval van een experimenteel vliegtuigje welk opsteeg te Basel-Mulhouse en crashte te Basel op een gebouw op maandag 23 JULI om 11:25 am verneem ik de volgende gegevens:
De piloot Hans-georg van switerste nationaliteit met een ervaring van 16.000 uur werdt gedood tijdens een poging voor een record vlucht van Basel naar Hoshkosh in de USA met een "EXPRESS 200 ER"
Er zijn enkele gewonden op de grond en er brak brand uit op het gebouw
Wij wachten nu op de bevinding en verslag van de switsere AAIB welk hierover een gedetaileerd verslag zal uitbrengen in de toekomst
Op het FORUM bij het onderwerp WETENSCHAP EN TECHNIEK heeft Anthomaka een intresant onderwerp geplaatst :
Voertuig versud boot,verschillend in bochten ???
Persoonen welk zich geroepen voelen om hier een uitleg over te geven zijn welkom.
Krachten tijdens een bocht van :
Voertuig, versus boot versus vliegtuig versus helicopter ????
Ik herinner mij dat de inwerkingen der kracyhten tijdens een bocht met een vliegtuig tijdens de verschillende gevolgde opleidingen bij de Franse,Engelse,Duitse en Amerikaanse scholen duidelijk verschillend waren.
Het meest intresante uitleg kreeg ik van een Poolse instructeur ( Mr Schoepler te EBSH) in het zweefvliegen welk een driedubbel schoolbord volschreef met een formule