During recent contacts with operational ATCO involved with VFR operations dit they draw my attention to the following problems as beeing regular stated with the VFR operators:
-Correct introduction of the ICAO FLIGTPLAN
-PENETRATION of CONTROLLED AIRSPACE without the required R/T contact or ATC CLEARANCE.
-CLOSING ICAO FLIGTPLAN
-Beeing AWARE of the LATEST and UPDATED NOTAM information
-VERY LIMITED CONSULTATION of the latest avaible WEATHER information
Vanaf WOENSDAG 15 AUGUSTUS ben ik terug regelmatig beschikbaar voor geheel vrijblijvend advies, een E-MAILTJE om een afspraak te maken is steeds aangraden.
ZATERDAG 18 AUGUSTUS van 10:00 tot 12:00 uur ZONDAG 19 1UGUSTUS van 09:00 tot 12:00 uur op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN in de CAFETARIA
Ook volgende week: ZATERDAG 25 AUGUSTUS van 10:00 tot 12:00 uur ZONDAG 26 AUGUSTUS van 09:00 tot 12:00 uur
In functie van de ontmoeting met SENIOREN op de OLD TIMER FLY-INN te SCHAFFEN-DIEST op 12 Augustus
verwijs ik hen naar de bewsite: WWW.DAC.BE waar men een ganse reeks links vind via de website van de FLY-IN naar historische informatie van de LUCHTVAART
Herhaalde malen steld men mij vragen over onze mooie stad ANTWERPEN
Gezien mijn huidige aktiviteiten op EU vlak en de LUCHTVAART besteet ik weinig aandacht over ANTWERPEN in mijn BLOG maar kan u verwijzen naar een zeer intresante BLOG:
op de weblog ga naar plaatje met gele zwever en ZWEEFVLIEGEN op AMELAND waar u enkele zeer mooie foto's vindt en tevens een 8 minuten durende video met geluid welk u een beperkt inzicht geeft, alvorens vragen te stellen via:
In het staatsblad van 14-08-2007 verschijnt van de vlaamse overheid de tekst van het MB 27 JUNI 2007 over de vergoedingen voor de LUCHTHAVEN ANTWERPEN toepasselijk vanaf 01 SEPTEMBER 2007
Intresante lectuur volgens mijn advies in tegenstrijd met de in voorbereiding zijnde EU CHARGING principles by DG-TREN voor de toekomst.
Tevens zijn er bij de huidige vorming van de nieuwe federale regering ook afspraken om te bestuderen om de vergoeding voor de VERKEERSLEIDING , METEO en AIS in te voeren.
Tevens met de bedoeling om de LUCHTVAART ONTWIKELING af te remmen en vooral het niet commerciele luchtruimgebruik af te remmen door het invoeren van allerlei vergoedingen ten behoeve van de KYOTO norm ???
Gelukkig met een buitencabine op het AZORENDEK genomen zodat we een grote buitenvenster hadden.
Men houdt u wel bezig met 5 maal per dag aan tafel of via buffet.
Er zijn ool elke dag voordrachten in de beide landstalen of engels BINGO, KWISSEN, DANSLES,TURNLES , SERVIETEN PLOOIEN,MODESCHOW, voorstellingen SIERRADEN,REUKWAREN , GOOGELAAR, DANSERESSEN ,VOGELPIK WEDSTRIJDEN , SCRAMBLE en nog van alles.
Tevens een uitgebreide bibliotheek en spellekes beschikbaar
CASINO.
ZWEMDOK in buitenlucht water tot +7°C !!!! BRRRR
Er zijn ook de nodige ligstoelen op het promenade dek.
5 bars waar er van alles gebeurt en steeds de nodige drankjes mits het tekenen van een bonetje, dus men voelt zo niet wat het kost
Heb veel tijd op dek doorgebracht en op tijd een siesta gehouden
Intresante contacten met andere pax en ook met de verschillende soorten bemaningen behorende tot 17 Nationaliteiten
775 bruikbare foto's genomen
Enkele uitstappen aan land gedaan
Zeer mooie in de FJORDEN, BERGEN, GLETSCHERS
gekaart
Voor ons is dit de eerste en laatste zeecruise, te veel tijd op de ZEE, SCHIP vaart traag 27 KM/U
De in brochure vermelde WALVISSEN, DOLFIJNEN, ZEEHONDEN en YSBEREN waren afwezig alhoewel ik dacht van ver een walvis staart te hebben gezien, een zeehond en dolfijnen maar natuurlijk wel allerlei soorten zeevogels en vooral meeuwen
Dit is mijn initiele reactie maar steeds bereid bijkomende toelichtingen te plaatsen
During the recent forest fire in ITALY and in GREECE where there two crashes of the CANADAIR-WATERBOMBER killing 3 and badly injuring 1 of the aircrew.
This activity of FIREFICHTING WATERBOMBER is a very difficult way of operations in conditions of low visiblity due to the intense smoke.
I have assisted once with a helicopter as observation station on a fire and can assure this is a very dangerous activity only donne bij very experienced pilots
Uit een aantal berichten blijkt dat me,n als niet Amerikaan een vliegtuig huurt in de USA en dit als PIC vliegt de Verzekering van het vliegtuig ten opzichte van aansprakelijkheid ten opzichte van derden u hiervoor niet dekt.
Dit is een zeer ernstig probleem dat we verder trachten uit te pluizen via:
Heden omstreeks 15:00 uur kreeg ik een telfoontje van een persoon welk ongeschikt werdt bevonden als kandidaat Piloot en nu kon melden dat hij in beroep geschikt was bevonden.
Het is een vreugde om in de moeilijke periode met zeer veel negatieve berichten over de LUCHTVAART toch weer eens te zien dat ik in samenwerking met een collega via onze adviezen een persoon zijn droom in de LUCHTVAART te verwezenlijken mogelijk maken
I noticed a draft proposal thad in the fiture ALL GAT-IFR flichts should be monitoring permanently the 121,500 MHZ frequency when flying in the ECAC AIRSPACE
Vanwege BAFA op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN te DEURNE wees men mij er op dat zij zojuist 800.000 investeerden in nieuwe moderne vliegtuigen welk het mogelijk maken de volledige opleiding aan te bieden aan 69.000 gespreid over 18 maanden, tevens hebben zij nu een samenwerking met de KHBO voor een langdurige opleiding van drie jaar en negen maanden voor je vliegbrevet en een bachelor in de luchtvaart.