Op ANTWERP AIRPORT past men vanaf 01 SEPTEMBER de nieuwe LUCHTHAVEN VERGOEDINGEN toe volgens het MB 27 JULI 2007 gepubliseert in staatsblad van 14 AUGUSTUS 2007
Let op wat dit voor u gaat kosten, ook voor oefenvluchten???
Krijg hier een aantal E-mails met vragen over het BALLONONGEVAL in VANCOUVER in CANADA.
Men weet voorlopig niet wat de oorzaak is.
Tevens moet men dat ongeval in de juiste context plaatsen in functie van de vele duizende ballonvluchten welk er elk jaar plaats vinden.
Ik zal tracten meer informatie te bekomen maar dien er op te wijzen dat het onderzoek een bepaalde duur in beslag zal nemen om alle aspecten te onderzoeken wat de oorzaak is.
Het onderzoek heeft vooral als hoofddoel om zulk een ongeval in de toekomst te vermijden
Heden morgend vertrok een FOKKER50 met een zeer gemotiveerde en geexiteerde ploeg supporters met Belgisce vlagen op de tarmac van "ANTWERP AIRPORT" voor de BELGISCHE HOCKYPLOEG naar Manchester.
Nu verneem ik dat de BELGISCHE HOCKYPLOEG zich geplaatst heeft om deel te nemen aan de OLYMPISCHE spelen in PEKING
Wat betreft het proces van onze collega MARINA LEENAERTS waar zij werd vrijgespoken moet ik nu mede delen dat er BEROEP is ingedient en aaanvaard zodat deze aanslepende zaak over het ongeval te Berchem nu weer verder loopt.
Ik volg dit dosier op voor ABI gezien het hier gaat over de verantwoordelijkheden van een FI welk toezicht houd !!!
Heden bewijst de door mij gegeven voorspelling voor het weder voor OOSMALLE ,KIEWIT en ANTWERPEN weer eens hoe onbetrouwbaar de weersevolutie in BELGIE is.
Ik had voor deze drie plaatsen VMC ttz goed zicht en hoog wolkendek voorspeld rond 10:00 uur UTC ttz 12:00 uur lokaal en ,,,,,,,,,,!!!!!!!!
Schijnbaar aan de KUST is het goed maar in het binnenland is het twijfelachtig.
Je suis a la recherche d'un cours de RADIOTELEPHNIE en FRANCAIS pour donner les procedure pour des pilotes (PPL) volant en VFR en FRANCE sur les aerodrome secondaire et terain d'aviation
Heden morgend zaterdag 25 Augustus 2007 was ik aanwezig van 0900 tot 1300 uur op het vliegveld van MALE voor de FLY-IN & OPEN DEUR van 25 en 26 Augustus.
Wegens de heersende slechte zichbaarheid waren er nog niet veel bezoekende vlioegtuigen maar waren er wel enkele intresante standjes op de grond. Voor mij de gelegeheid om een aantal bekenden te begroeten en ook het uitzonderlijk een dame te ontmoeten van een overleden luchtmachtpiloot die ik een luchtdoop gaf en die ik sedert 1967 niet meer had ontmoet. Ook enkele SENIOREN begroet welke daar een dagje doorbrachten met kinderen en kleinkinderen.
Ik hoop dat het verbeterende weder de ZATERDAGNAMIDDAG en de ZONDAG verder succes hebben gebracht, tevens zien we reeds uit naar de 2008 uitgeve welk voorzien is voor het laatste WE van Augustus( noteer in uwe agenda)
RAPPORT FINAL D'AUDIT DE SUPERVISION DE LA SECURITE DU SYSTEME D'AVIATION CIVILE DE LA BELGIQUE
(7 au 16 fevrier 2006)
ICAO
je viend de lire se rapport en diagonal et en tenant des CONSTATIONS,et RECOMMANDATION je doit metoner de la qualite des services de la DGTA??
Ceci est pas ma decision finale mais je trouve que le rapport de l'auditme donne une impression de une pauvre qualite des services de la DGTA-BELGE
Toute reaction,commentair est le bienvenue
Si cela est la moyenne des services evaluer des 29 pays qui ont ete audite a cette date , il convient de voir q'il a encore beaucoup a faire pour maintenis la SECURITE dans L'Aeronautique.
I noticed thad VAL EGGERS on behave of IAOPA was present in the HQ EUROCONTOL on a SESAR task force.
In function of the present documentation avaible on SESAR do I have the impression thad the GENERAL AVIATION & AERIAL WORKS operators are neglected in this project
After my involvement since 1980 in the EU and EUROCONTROL enviroment in ATLAS,EATMP,EATSCHIP,SES do I not see how whe will be abel to progres in the SESAR project.
SESAR = a whisfull dream !!
Note; when I mentione GA & AW i take in this ALL THE GAT -NON COMMERCIAL AIRSPACE USERS operators
In function of a number of discution on the correct copletion of the ICAO FLIGHT PLAN do I maintain after consulting some of my colleagues in the vieuw thad a FERRY FLIGHT of any AIRCRAFT the FLICHT PLAN may be recorded as "G" for GENERAL AVIATION operation .
The Size of the AIRPLANE has no effect on this vieuw.
The FERRY of a B767 can use the "G" on the flight plan and does not requere the "S" ,"N" or "X" as imposed by some ARO-SERVICES.
It is the PIC who decide witch kind of operations he mentione on his ICAO FLICHT PLAN