In functie van de aanpassing der LANDINGSVERGOEDINGEN vanaf 01 September 2007 te EBAW is er nu neiging om minder naderingen en landingen uit te voeren met het gevolg dat een aantal piloten met een geldige vergunning hun vaardigheid in deze vitale procedure zal afnemen met gevolg een afname van de VLIEGVEILIGHEID.
De reactie dat we dat dan maar ergens anders moeten doen is geen operationele oplossing gezien op vele plaatsen men de bewegingen beperkt of eveneens hoge vergoedingen invoert zie VB; EHSE(SEPPE !!!)
Of hebt u een oplossing ????voorstellen welkom ,,,,,,,,,,
SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
SAFETY wordt beknot door de ingevoerde regelingen ten opzuchte van de LUCHTVAART
Today intresting contact with some GENERAL AVIATION and CAT PILOTS who both have a similar problem of keeping up to date with the present large amounth of INFORMATION concerning REGULATIONS, PROCEDURES, NEW SYSTEMS adressed to them on a daily base.
I myself must admit thad the large stream of updated information each day make it almost impossible to read al this, and I have the advantage thad I dont have to fly on a regular base but spending my time on reading and folowing the information stream.
Intresting subject for the HUMAN FACTORS EXPERTS !!!
Een aantal SEnioren welk dit onderwerp bezoeken vragen mij wat mijn betrokkenheid is bij deze dag 27:
Wegens het overlijden van FRANK SANDERS en via Mevr SANDERS ben ik terug betrokken bij JEUGD & LUCHTVAART vooral met de bedoeling de DAG DER MINDER VALIDEN KINDEREN welk een paradepaarje was van de overleden FRANK SANDERS verder te doen gebeuren door als hulp te zijn voor enkele jongere LUCHTVAART ENTHOUSIASTEN met het hard op de goede plaats
DE DAG 27 start op 18 SEPTEMBER 2007 om 10;00 uur local time
DE DAG 28 is voorzien op 29 SEPTEMBER 2009
Wat doe ik op dag 27?? Ik ben aanwezig met mijn klak en fluitje van stationchef en begeleid het STADS TREINTJE om de kinderen met polotie escorte van en naar BERCHEM STATION te brengen en tevens rondritjes met toelichting voor de kinderen op ANTWERP AIRPORT
Heel wat SENIOREN stellen vragen over de TURBULENTIE tijdens de VLUCHT ??,
Wat betreft het vliegen in TURBULENTIE is dit niet zeer aangenaam maar dat houdt geen gevaar in omdat wij het toestel zijn snelheid verminderen naar MANOEVERING SPEED welk hiervoor door de constructeur werdt voorzien .
TURBULENTE kan zich voordoen door:
CUMULIFORME WOLKEN van het type CU of CB( ook wel onweders genoemd of donderwolken)
CAT = CLEAR AIR TURBULENCE komt vooral voor door de JETSTREAM op grote hoogtes
ook door het effect van de wind rond hindernissen maar dat is dan meestal enkel bij hevige wind en in de nabijheid van de grond bij het opstijgen of landen
Er is ook nog de WAKE TURBULENTIE van een ander vliegtuig maar daarvoor zal de piloot en de ATCO er op letten omdat vliegtuigen niet te kort achter elkaar opstijgen of komen landen opdezelfde landingsbaan
De laatste werkvergadering voor DAG 27 op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN op 18 SEPTEMBER 2007 vond plaats en alles schijnt zeer goed onder de kundige leiding van de jongere generatie onder het waakzaam oog van Mevr FRANK SANDERS .
En met de steun van de beheerders van JEUGD & LUCHTVAART
En via de financiele steun bekomen door het PIANORECITAL
De DRIE zijn: Sarah Sanders Frank De Meyer Staf Joosens
A GENERAL INDUSTRIAL action including ATS staff in all ITALIAN ACCs and AIRPORTS has been announced for THURSDAY 06 SEPTEMBER from 10:00 till 14:00 UTC
In function of the proposed new EU REGISTRATION aplication for operation of NON-EU registerd aircraft in the EU , is there a major intrest in the ISLE of MAN AIRCRAFT REGISTER.
I ame involved in obtaining information on this possiblity ??
In the present proposals concerning AERIAL WORK do we notice their is the tendecy to impose to the SME similar regulations and procedures as to the larger CAT providers.
A major task in promoting the AVIATIOJOBS to the EUROPEAN YOUTH is done via the NPA(aeroclubs) and the SME involved in AERIAL WORK
CAUTION at EU leven do not destroy this vital work done by the SME via overburding them by ADMINISTRATIF and PROCEDURAL Aplications
Onafgezien mijn mogelijke politieke voorkeur in de EU-ARENA moet ik mijn waardering uitspreken voor DIRK STERKX van de ALDE.
Ik kende DIRK STERKX van contacten in mijn loopbaan als helicopterpiloot met de BRT in het verleden.
Het verwonderde mij om DIRK in 1999 als MEP te zien verschijnen in het EP-TRA waar ik zelf sedert 1980 als liaison officer voor IAOPA(global) de belangen van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK tracht te behartigen.
Ik moet vaststellen dat DIRK zeer goed werkt levert en een zeer goed inzicht heeft in het EU gebeuren.
Tevens staat er een intresant intervieuw bij VAB in het UIT-MAGAZINE van September 2007 op blz 117
Sedert 01 Januarie 2005 ben ik niet meer aanwezig voor IAOPA maar wel als individueel geregistreerde EU-LOBYIST met als adviseer naar FLAG.
steeds welkom voor bijkomende informatie via E-mail:
Recently a DANISCH PILOT made a VFR FLIGHT in FRANCE and after a preparation and a ICAO FLIGHT PLAN , SSR and R/T contact he proceeded to his destination flying in the vicinity of the PARIS AREA and was refused many direct routings.
For his returning VFR FLIGHT dit I advise hem to locate the FRENCH MILITARY frequency witch he dit.
He obtained alkmost a direct flicht and very adequate coordination and assistance witch made his flight very pleasant;
Note: He promised me a copy from his FLICHTLOGS and a schort report schowing the difference in obtained assistance.
NETHERLAND
Recently a PILOT from EBAW made a flicht to EHSE( SEPPE) with a stearman with one passenger and after two (2) landings received a bill for 55 for a aircraft category 5 ,,,