Heden krijg ik een aantal meldingen over werkelijk een aantal gevallen van PESTEN van bemaningen door het personeel van de beveiligingsdiensten ( SECURITY )
SECURITY tast de SAFETY der vluchten aan !!!!
Ook on de CHIRP n° 83 -summer 2007 zie ik vermelding van een aantal incidenten met be BEVEILIGHEIDSDIENSTEN
Er is dringend een noodzaak tot een code of etics en opvoeding van de beveiligheidsdiensten om zulke incidenten te vermijden alvorens zij een onrechtstreeks reden zullen worden voor een FATAAL ONGEVAL.
Via IAOPA en EAS tracht men om te vermijden dat alle VFR vluchten in de toekomst moeten uitgerust zijn met nieuwe radios om in VHF te beschikken over 8,33KHz separatie inplaats van de huidige 25 KHz uitrusting.
Tevens gaat de invoering van de UAV ook bepaalde nieuwe verplichtingen voor gevolg hebben
De "SEE and AVOID" in VFR is ook ter discutie en een aantal VFR vliegende PPL hebben hun onzekerheid naar voor gebracht om in de zeer drukke luchtruimten buiten gecontroleerd luchtruim in de toekomst de MIDAIR COLLISIONS te ve"rmijden te kunnen beschikken over een eenvoudig COLISION AVOIDANCE SYSTEEM ( !!!!!) gelijk heden in gebruik is gesteld bij het ZWEEFVLIEGEN.
Hiervoor heeft de heer ERNST HAUFF van AOPA-BELGIE een vragenlijst in circulatie gebracht om uw opinie als AIRSPACE USER te kennen.
Gaarne uwe medewerking ,,,,,,, informatie is zeer belangrijk ,, wat is uw reactie ?????
Heden beschik ik via een der SENIOREN ( ZONNEKE) over een reekis mooie foto's over de DAG 27 DER MINDER VALIDEN KINDEREN welk plaats vond op Dinsdag 18 SEPTEMBER 2007 op ANTWERP AIRPORT onder de tiel WINGS for CHILDEREN via JEUGD EN LUCHTVAART
Persmensen welk het wensen kunnen tevens een PERSMAP bekomen via hun postadres te bezorgen aan SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
Tevens stellen wij belang om de informatie te verspreiden in het vooruitzicht de 28e DAG te organiseren op 29 SEPTEMBER 2009 waarvoor wij tevens steun en sponsers wensen te bekomen:
Men vraagt mij of ik buiten de LUCHTVAART en de EU-ARENA nog hobby's of bezigheden heb.
Natuurlijk ik werk graag in onze tuin , ga regelmatig lekker eten in t'stad en op de PC ga ik in seniorennet nu en dan kijken op het FORUM, de CHAT en de andere BLOGS
Twee intresante BLOGS waar ik soms even ga verpozen zijn:
Heden was ik op bezoek in ANTWERP EXPO( het bouwcentrum) ten behoeve van FLAG op de TRANSPORT &LOGISTICS
In verhouding van vroegere uitgave was er zeer weinig LUCHTVAART gebonden firma's aanwezig.
-BRUSSELS AIRPORT een lege stand
-SAS cargo lege stand
- CARGO-B AIRLINES kreeg ik een zeer intresante briefing door een zeer gemotiveerde persoon ; de heer ROEL van HULLE, BEOORDELING; iniatief op te volgen WWW.CARGOB.COM
-SAT GROUP - bewakingsdiensten -brandbewakin -explosive research dog team -Safety & evacuation grou WWW.SATGROUP.BE
Verder was er veel afgestemt op SCHEEPVAART, BAANVERVOER ,SPOORVERVOER en behandeling en management van Goederen
Enkele senioren denken dat ik piloot was bij SABENA dat is geheel onjuist.
Ik heb wel even in de BLS of de zogenaamde SABENA-SCHOOL te GRIMBERGEN gevlogen
Ik ben PILOOINSTRUCTEUR geweest op L18C en ALII bij het LT/AVN het vroegere air-OP en nu de HELI-WING van de component LUCHT van de KRIJGSMACHT welk nog enkel te LIEIGE-BIERSET bestaat met de AUGUSTA 109 en nog enkele ALII
Tevens was Ik PILOOT-INSTRUCTEUR ZWEEFVLIEGEN in een aantal burgerclubs en de LUCHTKADETTEN van BELGIE;
Ik was ook betrokken bij SOTRAMAT FLYING SCHOOL in DEURNE vliegveld nu genaamd ANTWERP AIRPORT.
Mijn vliegaktiviteiten waren voornamelijk in BENELUX, FRANKRIJK , ENGLAND en DUITSLAND en ook even maar in beperkte mate in ARGENTINA,ZUID AFRIKA,SENEGAL,ALGERIA en BIAFRA.
Ben ook zeer aktief geweest in militair en burger droppen van parachutisten en slepen van zwevers
Tevens aktief geweest als GROUNDINSTRUCTER voor PPL,CPL rn IFR en SIMULATOR
Ten behoeve van mijn aktiviteiten als EU-LIAISON OFFICER voor IAOPA( global) sedert 1980 tot 2004 ben ik ook naar ;USA,CANADA,AFRIKA,JAPAN,AUSTRALIA geweest maar ben daar niet als PILOOT aktief geweest
Nu vlieg ik nog zelden en meestal met collega's instructeurs
Dus ik ben nooit LIJNPILOOT geweest.
Ik hoop dat deze toelichting de zaken in het juiste daglicht plaatsen, zoniet stel uw vraag of vragen ??
The most important aspect from GA/AW for VFR & IFR operation concerned the WWW.EUROCONTROL.INT/EAD wher the AIP and NOTAMS are avaible at no cost only registration as pilot is reequired.
Note : Mr Ivan LEFEBVRE has left the EUROCONTROL CRCO/R3/1 after many years beeing a vital contact point for the GA/AW operators who have very mutch apreciated his very positive asistance ans advise to his collega's pilots I hope he is now enjoiing his retirement and hope to see hem one of this days back at a AVIATION EVENEMENT
Heden verneem ik dat VTM bezig is een reportage te maken over VLIEANGST
Heb de juiste gegevens nog niet maar de uitzending schijnt voorzien te zijn einde OCTOBER 2007
Heb geen contact gehad met de makers
Zoalik reeds vroeger vermelde in deze BLOG hadden we in de jaren 60 bij de SOTRAMAT FLYING SCHOOL op de luchthaven te DEURNE( ANTWERPEN) met documentatie van AOPA-USA met succes een cursus ingericht voor mensen welk last hadden van VLIEGANGST
Wij zijn op zoek naar de verslagen en de foto's van de volgende evenementen welk plaats vonden op en rond de ANTWERPSE LUCHTHAVEN in het verleden:
-1930 SEPTEMBER 13 speciale editie GVA -1946 xx yy HEROPENING LUCHTHAVEN -1951 JUNI xx GROTE VLIEGMEETING -1952 JUNI 08 VLIEGMEETING -1953 MEI 14 Inhuldiging monument JAN OLIESLAGERS -1967 NOVEMBER 03 40 JAAR RAAC -1969 MEI 17-18 VLIEGMEETING -1976 JUNI 19-20 VLIEGMEETING te ANTWERPEN-DEURNE -1984 SEPTEMBER 01 VLIEGTUIGPARADE over de SCHELDE -1992 SEPTEMBER 19-20 DEVILS DAY I -2002 MEI 9-10 DEVILS DAY 2 -2007 SEPTEMBER 18 WINGS for CHILDEREN (DAG 27)
Als men zegt dat men piloot is denken de meeste mensen steeds aan SABENA .
Er zijn in DE LUCHTVAART veel verschillende soorten PILOTEN hoor:
Militaire piloten -Jachtvliegers -transport -helicopters Burgerpiloten -Regelmatige lijvluchten zoals SABENA was -Charter vluchten -luchttaxi -zakenvluchten -luchtarbeid -opleiding -medische vluchten -waarnemings vluchten -luchtfotografie -luchtreclame -vervoer van organen -paradrop -weerkundige observatievluchten -luchtdopen -iniatievluchten -landbouwvliegen -milieuwaarnemingen -visserij toezicht -toezicht op olielozingen -metingen luchtvervuiling -meting op radioactiviteit -verkeerstoezicht -politieopdrachten -hulp bij bouwwerken
Tevens hebt ge dan vluchten door niet beroepsmensen; -vliegtuig -helicopter -zweefvliegtuigen -MLA -VLA -VLJ -luchtballon -DPM -luchtschip -gyrocopter -zelfbouwers
Ik hoop dat dit een klein beeld geeft van wat er allemaal in de lucht plaats vindt
Ben steeds bereid om op bijkomende vragen toelichting te geven hoor
Heden avond om 18;00 uur B terug thuis na een zeer intresante dag bij DE WING HELI te LIEGE-BIERSET .
DE KOLONEL VLIEGER BEM Olivier COLMANT de Commandant van de HELI WING te LIEGE-BIERSET met de samenwerking van zijn ganse eenheid boor de ANCIENS van LT/AVN een zeer geslaagt banket aan onder een heerlijk stralende zon.
Dit gebeurde in samenwerking met Raymond COLLARD voorzitter van de vriendenkring van het LICHTE VLIEGWEZEN
Bent u nog geen lid contacteer dan dringend: P.J.ROOVERS@SKYNET.BE welk het secretariaat verzorgt.
I receive a number of reactions of pilots thad there are problems with the printed answers mentioned after completing the GENERAL AVIATION SURVEY of WWW.CIS.BG/GA
It is intresting to note thad all this reactions are from ENGLISH native pilots and no other nationality seems to be reacting to the SURVEY
Een mijner colegas stelde dat nadat hij de film had bekeken hij niet meer in een vliegtuig durfde stappen, zijn auto wilde verkopen en.........!!!!!!!!
STOP en waar zijn de bewijzen en wat doen die MILIEU PROFETEN zelf ??
Een der heersende misverstanden bij vele bezoekers van mijn blog is dat zij denken dat er in VLAANDEREN geen LUCHTVAARTINDUSTRIE is en dat deze enkel in WALONIE bestaat.
We maken hier geen eigen grote lijnvliegtuigen maar vlaanderen is toch wel aktief in het bouwen van lichte vliegtuigen en veel ondedrdelen welk zelf in de AIRBUS 380 worden gebruikt
Ik ga hier nu geen opsoming geven maar verwijs u naar:
M 17 SEPT FLAG, J&L, EBAW T 18 SEPT DAY 28 W 19 SEPT CFMU USER DAY T 20 SEPT CFMU USER DAY F 21 SEPT GUEST at LT/AVN EBLG S 22 SEPT FLAG, EBAW, RAAC S 23 SEPT EBAW, RAAC W 26 SEPT EUROCONTROL, J& L , FLAG S 29 SEPT FLAG, EBAW;RAAC S 30 SEPT EBAW, RAAC