In mijn E-mails zitten weer een aantal vragen over het VLIEGEN op FLIGHT SIMULATOR,
Ik heb deze vragen beandwoord in functie van het werkelijk leeren vliegen op een licht vliegtuig maar gezien ik geen ervaring heb op LIJNVLIEGTUIGEN en ook niet op een FLIGHT SIMULATOR op PC verwijs ik u eens te kijken bij; WWW.FSCB.BE een zeer aktieve vereniging in deze aktiviteit.
Herhaalde malen steld men vragen over de Turbulencie of Luchtzaken die men kan ontmoeten tijdens de vlucht:
De lucht is een steeds in beweging zijnde fluidum en er ontstaan opwaartse en neerwaartse stromingen waardoor het vliegtuig in vlucht onderworpen wordt aan turbulentie.
Deze turbulentie kan het gevolg zijn van verschillende oorzaken zoals wolkenvorming of zelfs gevormd worden achter een ander op ongeveer dezelfde hoogte vliegtuig dat het vliegpad van uw vliegtuig volgde.
Bij hevige turbulentie zal de gezagvoeder de vliegsnelheid aanpassen om zodoende het efect van de turbulencie minder brutaal te doen gevoelen aan de inzittende.
Heden zien we weer een aantal aanpassingen in de ons opgelegde reglementatie en de te betalen vergoedingen voor allerlei verplichte diensten die men ons oplegt voor SAFETY en SECURITY redenenen.
Tevens hoor ik reeds sedert de jaren 60 steeds telkens de uitroep dat dit de doodsteek is voor G/A & A/W .
Maar sedert de jaren 60 zie ik elk jaar een toename van ingeschreven LUCHTVAARTUIGEN voor GA & A/W aktiviteiten.
Een aantal PILOTEN en kandidat pilooten zijn nu overgegaan naar het ULM vliegen waar er veel minder strenge regels van toepassing zijn en hoor ik het argument dat dit voor gevolg zal hebben van de toename van ongevallen in het ULM vliegen...........MAAR ik heb de indruk dat onafgezien de grote toename van de ULM's er niet veel meer ongevallen gebeuren.
De LUCHTVAART is een voordurend veranderende aktiviteit waarbij ik de indruk heb dat er nog steeds zedert de jaren 60 een toename is van LUCHTRUIMGEBRUIKERS
Ik zie het JAAR 2009 POSITIEF tegemoet met de normale DOWN en UP gebeurtenissen maar meer UP dan DOWN !!!
Natuurlijk is voor de oudere generatie de huidige LUCHTVAARTWERELD minder aangenaam en aanvaardbaar dan vroeger maar ik heb de indruk dat de SAFETY is toegenomen en ook de snelheid van het opdoen van ervaring veel sneller. Vroeger was de vordering in de opleiding van Piloten veel langzamer dan dit nu het geval is.
Ik ben betrokkenseder jarenbij de BVSE als Bestuurslid en nu op rust geplaatst maar nog betrokken bij de Selectie ....MAAR NIET bij de Organisatie van de 01 FEBRUARIE 2009.
Gelieve geen DEELNEMINGS AANVRAAG naar mij te verzenden maar naar:
BVSE-UEF Prins boudewijnlaan 323 bus 4 B-2610 ANTWERPEN-WILRIJK
AIP BELGIUM and G.D LUXEMBOURG page AD 2 EBOS 10 25 SEPT 2008
Punt 3.2 ULM FLIGHTS
Geeft de mogelijkheid om met bepaalde ULM naar OOSTENDE te vliegen.
Gaarne stel ik belang in de ervaring van de ULM-PILOTEN over hun ervaringen, opmerkingen of intresant voor te stellen wijzigingen aan de in voege zijnde regelgeving???
Enkele senioren vragen naar foto's van AIRSHOWS ik doe hier een poging van TRAVIS AFB in California in de USA mij bezorgt door D.C van STAMPE MUSEUM in ANTWERPEN AIRPORT
MERRY CHRISTMAS Heb nu reeds 7 reacties bekomen en doorverwezen naar de betrokken MEP.
Ik stel ook belang in een exemplaar te bekomen van de ingezonden MOTIVATIBRIEF
Ik stel ook met vreugde vast dat twee derkandidaten hun studies in de TRANSPORT richtinh hebben gedaan en hoop dat zij GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS in hun gedachtengang in aanmerking nemen.
Steeds welkom voor dokumentatie over deze aktiviteiten
This morning at 0700 A dit i receive a phone call from a TOP EU EXPERT to whisch me a MERRY CHRISTMAS in reaction to my E-mail thad i had sent him this morning at 0630 A
Since this very unusual reaction dit I ask him in what I could help him.
He admited he was this days working at home on the project of the future EU AIRSPACE CLASSIFICATION as resulting from the EUROCONTROL workshop and he wanted to know my personnel vieuw on the selection to make of the THREE ICAO AIRSPACE TYPES. for the 27 EU MEMBERSTATES + 3 other .
He intend to proceed toward:
ABOVE FL245 ICAO ALPHA AIRSPACE
BELOW FL245 he intends to introduce :
ICAO CHARLY for MANAGED AIRSPACE ( Controled airspace) ICAO GOLF for UNMANAGED AIRSPACE( uncontrolled)
Also intend to raise the lower leven for MANAGED AIRSPACE as hich as possible to avoid to mutch efect of VFR OPERATIONS on the ATS activity.
And REQUESTING me if I could LOBBY for such a solution
Heden lezen wij in een aantal kranten dat de dienst MOBILIT van E SCHOUPPE op basis van een interim report vermoed dat deze crash op 25 Mei te Zaventem 2008 het gevolg is van een vogelaanvaring in een der motoren. (een torenvalk)
Ik moet u er echter op wijzen dat het verlies van vermogen op een motor een B747-200 normaal toelaat zelf verder op te stijgen. Gezien de berekeningen der nodige snelheid en vermogen in functie van gewicht van het toestel , de temperatuur de mogelijkheid geeft om verder op te stijgen.
Schijnbaar heeft een van de drie TWEE PILOTEN of DE FLIGHT ENGINEER besloten het opstijgen af te breken nadat men reeds de V1 snelheid had overschreden. Dit is echter een spel van SECONDEN !!
Wij wachten af wat de overige elementen van de twee BLACK BOXES gaat uitweizen.