Wij stellen heden vast dat de VZW (echte) het steeds meer moeilijker krijgen in de LUCHTVAART door de vele verplichtingen en onnodige kosten die hen worden opgelegt en welk de inzet van de vrijwilligers meer en meer bemoeilijkt en deze ontmoedigd.
Ik begrijp uit een aantal nieuwe administratieve beslissingen dat in het vlaams deel van Belgie de ( echte) VZW in de toekomst geheel van de REGIONALE LUCHTHAVENS zullen geweerd worden
In de huidige context is de echte vrijwilliger een uitstervend ras !!
Bekwam heden enkele zeer intresante foto's van het vliegveld van MELSBROEK en tevens van het vliegveld KEERBERGEN via de BLOG onder de benaming "PENTEKENING GALERIJ" Zeer intresant !!!
Heden Vrijdag 12 OKTOBER even naar de MARKT met ANNABEL en nadien de ganse dag thuis om al de E-mailtjes van de SENIOREN die ik nog niet beantwoord heb door te werken.
Sommige zie ik morgen op de meeting in het DOCKS HOTEL te ANTWERPEN tussen 15;00 en 18;00 uur en zal die persoonlijk beantwoorden , wij blijven niet eten.
De reden is omdat deze ziekte kan overwonnen worden en 100% geneesbaar is, Ik heb heden reeds enkele PILOTEN welk na vaststelling van KANKER en na een behandeling terug hun MEDISCH CERTIFICAAT hebben bekomen.
Tevens verwijs ik naar intresante lektuur over KANKER op het:
Enkele bezoekers van mijn BLOG vroegen via E-mail om eens een afspraak te maken!!
Ik ben meestal de ZATERDAG en ZONDAG voormiddag op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN in de cafetaria van BELAIR tot 12;00 uur maar een e-mailtje is nutig want soms ga ik even hogere sferen opzoeken.
Tevens zijn wij op ZATERDAG 13 OKTOBER op de MEETING in ANTWERPEN van 15;00 uur tot 18:00 uur, maar we blijven niet eten
EACI is the new denomination of the " EXECUTIF AGENCY for COMPETITIVENESS and INNOVATION"
There is a advanced notice avaible on the EU iniatif of the second "EU SUSTAINABLE ENERGY WEEK " with on 31 january 2008 a information day: WWW.EUSEW.EU
Any proposals for the replacement of the 100LL could be a proposal to be introduced for EU-funding ??
Or any other ENERGY conserving proposal to be studiet for the NON CAT AIRSPACE USERS in EUROPE
Ik zelf ben nog steeds betrokken als Nederlandstalige voorzitter bij ABI zijne de beoepsvereniging voor BELGISCHE INSTRUCTEURS maar welk heden bij gebrek aan aktieve beheerders niet veel activiteien ontplooid.
During the EP-TRAN meeting of 8 & 9 October the following to agenda points can have effect on the NON CAT AIRSPACE USERS:
-AIRPORT CHARGES TRAN/6/45095 by Ulrich STOCKMANS MEP
-Sustainable European Transport policy study + HEARING by G.ALBERTINI, ( MEP TRAN)E.ESTRELA (MEP ENVI,,D VLASTO(MEP ITRE)
I Sugest you obain aditional information via TIMO SCHUBERT who has followed the full meeting and is very intrested in the GA/AW activity via ADS-INSIGHT
There was a intresting "WORKSHOP" by the POLICY Department 'C' Citizens rights and constutinational affairs, chaired by Alexander STUBB
The intentions are to make the DECISION MAKING in the EU more transparent for the EU-CITIZENS by creating a clear vieuw on how the LOBBYIST has influance on the decisions made by the EU in particular the COUNCIL, EP and EC.
Of cours our USA experts where present to introduce the working of the U.S LOBBYING DISCLOSURE ACT .
The first act was developed in 1938, revieuwe in 1946 witch apaerently where readopted in the LDA of 1995 witch now is again changed in function of a seriuos incident called the Jack ABRAMOFF witch is subject to a FBI investigation and the departement of Justice of the USA.
I sugest the NON CAT AIRSPACE USERS organisations in EUROPE to take a look an this development for witch Mr Alexander STUBB MEP is the rapporteur to make up a proposal for the COMMITEE to be introduced to the EP PLENAIRE.
sice although there are 27 European countries member of the EU , there are still no homogene REGULATIONS for the 27 EU memberstates and each of them has his own AIP with the differences mentioned.
Apaerently whe have not been 100% intrested in the " FLEXIBLE USE AIRSPACE " in the past, but this is going to play a vital role in the future for yhe below FL100 flying iFR operations and maybe also for the VFR traveller in the EU.
Whe notice thad the development of the UAV in Europe result in the apaerance of a number of RESTRICTED ( mil) airspace zones in the AIP who are beeing publisched as 24/24 actif.
However this zone schould be included in the FUA procedure in vieuw to obtain the hours thad this zone are NOT operational and crossing in IFR or VFR are possible in the same aplication of the present FUA