Ik plaats hier nogmaals enkele der veel voorkomende vragen van de SENIOREN/
1) Waar bekom ik goedkope vliegreizen ??
-Daar ken ik niets van gezien ik enkel aktief ben in de TECHNISCHE,ADMINISTRATIEVE en POLITIEKE aspecten der LUCHTVAART en niet in het COMMERSIEELE !!!
2) Welke Zijn de veilige luchtvaartmaatschapijen ??
-Zie de ZWARTE LIJST der EU !!(SAFETY)
3) bij welke luchtvaartmaatschapijen zijn er geen vertragingen??
-Dit is niet gebonden aan een bepaalde firma maar afhankelijk van vele faktoren zoals de TECHNIEK,HET WEDER,DE LUCHTHAVENS, ATC en de VLIEGROUTES !!
4) welke maatschapijen is er het minste of geen kans op terorisme ??
-Volgens miujn gegevens is de BEVEILIGING ( SECURITY)heden zeer goed in EU en de USA andere continenten heb ik weinig of geen informatie over !!
5) waar vliegen de beste piloten??
-Alle PILOTEN moeten voldoen aan minimale ICAO voorwaarden voorzien in de CAT en ondergaan elke 6 maanden medische en technische testen waarin zij beoordeelt worden op hun geschiktheid
6) wat zijn de voorschriften voor minder valide passagiers ??
-Zie hiervoor de voorschriften van de EU en de LUCHTVAART AUTORITEITEN in elk land, er is veel voorzien mits voorafgaande verwitiging aan de vervoerder te bezorgen
7) Hoeveel bagage kan ik meenemen?
-Dit is afhankelijk van het gebruikte vliegtuig, de firma en de geboekte vlucht !!
8) Welke landen te vermijden ??
-daarvoor verwijs ik naar de mededeling van het MINISTERIE van BUITENLANDSE ZAKEN en werp ook een blik op de USA medelingen!!
9) Welke inentingen zijn verplicht en aangeraden ??
-Dit is afhankelijk van uw bestemming en de REISORGANISATIES kunnen u daar bij helpen ( ik vertrouw op VTB)
For information about NATIONAL REGULATIONS and FLIGHT PLANNING in the EU COUNTRIES do I STRONGLY advise to contact the NATIONAL AOPA's via ; WWW.IAOPA.ORG
I have no means to give you any assistance in this mather
Wij stellen heden vast dat de VZW (echte) het steeds meer moeilijker krijgen in de LUCHTVAART door de vele verplichtingen en onnodige kosten die hen worden opgelegt en welk de inzet van de vrijwilligers meer en meer bemoeilijkt en deze ontmoedigd.
Ik begrijp uit een aantal nieuwe administratieve beslissingen dat in het vlaams deel van Belgie de ( echte) VZW in de toekomst geheel van de REGIONALE LUCHTHAVENS zullen geweerd worden
In de huidige context is de echte vrijwilliger een uitstervend ras !!
Bekwam heden enkele zeer intresante foto's van het vliegveld van MELSBROEK en tevens van het vliegveld KEERBERGEN via de BLOG onder de benaming "PENTEKENING GALERIJ" Zeer intresant !!!
Heden Vrijdag 12 OKTOBER even naar de MARKT met ANNABEL en nadien de ganse dag thuis om al de E-mailtjes van de SENIOREN die ik nog niet beantwoord heb door te werken.
Sommige zie ik morgen op de meeting in het DOCKS HOTEL te ANTWERPEN tussen 15;00 en 18;00 uur en zal die persoonlijk beantwoorden , wij blijven niet eten.
De reden is omdat deze ziekte kan overwonnen worden en 100% geneesbaar is, Ik heb heden reeds enkele PILOTEN welk na vaststelling van KANKER en na een behandeling terug hun MEDISCH CERTIFICAAT hebben bekomen.
Tevens verwijs ik naar intresante lektuur over KANKER op het:
Enkele bezoekers van mijn BLOG vroegen via E-mail om eens een afspraak te maken!!
Ik ben meestal de ZATERDAG en ZONDAG voormiddag op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN in de cafetaria van BELAIR tot 12;00 uur maar een e-mailtje is nutig want soms ga ik even hogere sferen opzoeken.
Tevens zijn wij op ZATERDAG 13 OKTOBER op de MEETING in ANTWERPEN van 15;00 uur tot 18:00 uur, maar we blijven niet eten
EACI is the new denomination of the " EXECUTIF AGENCY for COMPETITIVENESS and INNOVATION"
There is a advanced notice avaible on the EU iniatif of the second "EU SUSTAINABLE ENERGY WEEK " with on 31 january 2008 a information day: WWW.EUSEW.EU
Any proposals for the replacement of the 100LL could be a proposal to be introduced for EU-funding ??
Or any other ENERGY conserving proposal to be studiet for the NON CAT AIRSPACE USERS in EUROPE