In the past I was actively involved with the EGASF ( EUROPEAN GENERAL AVIATION SAFETY FOUNDATION) on behave of IAOPA under the chairmanschip of RON CAMPBELL ( deceased) to promote SAFETY in the GA/AW operations in a similar way as ASF-AOPA/USA.
However this failed due to the negative imput from the National European AOPA and was abolished in 2004
However when the EASA was started I was having a number of intensive contacts with this organisation when it was started up in Brussels
Now in 2007 I see the development of the ESSI in witch a division is organised for GENERAL AVIATION:
This Platform is iniated to study and evaluate how the VLJ can be intigrated in the ATM at EU( ECAC) level in to the AIRSPACE and AERODROME operations.
The present information is based on the very limited information avaible on the:
The next meeting is planed in the 1th Qtr 2008 TOR(draft) will be avaible soon
ANY aditional information is requested on the following aspects: -Number of VLJ delivered to EUROPE -Number of FLICHTS( daily) -Used ARODROME's -TCAS instalation -Pilot training in dens trafic airport operations -SINGEL PILOT OPERATION -NAVIGATION EQUIPAGE -WEATHER information in to the COCKPIT -ENROUTE CHARGING FORCAST
Ik plaats hier nogmaals enkele der veel voorkomende vragen van de SENIOREN/
1) Waar bekom ik goedkope vliegreizen ??
-Daar ken ik niets van gezien ik enkel aktief ben in de TECHNISCHE,ADMINISTRATIEVE en POLITIEKE aspecten der LUCHTVAART en niet in het COMMERSIEELE !!!
2) Welke Zijn de veilige luchtvaartmaatschapijen ??
-Zie de ZWARTE LIJST der EU !!(SAFETY)
3) bij welke luchtvaartmaatschapijen zijn er geen vertragingen??
-Dit is niet gebonden aan een bepaalde firma maar afhankelijk van vele faktoren zoals de TECHNIEK,HET WEDER,DE LUCHTHAVENS, ATC en de VLIEGROUTES !!
4) welke maatschapijen is er het minste of geen kans op terorisme ??
-Volgens miujn gegevens is de BEVEILIGING ( SECURITY)heden zeer goed in EU en de USA andere continenten heb ik weinig of geen informatie over !!
5) waar vliegen de beste piloten??
-Alle PILOTEN moeten voldoen aan minimale ICAO voorwaarden voorzien in de CAT en ondergaan elke 6 maanden medische en technische testen waarin zij beoordeelt worden op hun geschiktheid
6) wat zijn de voorschriften voor minder valide passagiers ??
-Zie hiervoor de voorschriften van de EU en de LUCHTVAART AUTORITEITEN in elk land, er is veel voorzien mits voorafgaande verwitiging aan de vervoerder te bezorgen
7) Hoeveel bagage kan ik meenemen?
-Dit is afhankelijk van het gebruikte vliegtuig, de firma en de geboekte vlucht !!
8) Welke landen te vermijden ??
-daarvoor verwijs ik naar de mededeling van het MINISTERIE van BUITENLANDSE ZAKEN en werp ook een blik op de USA medelingen!!
9) Welke inentingen zijn verplicht en aangeraden ??
-Dit is afhankelijk van uw bestemming en de REISORGANISATIES kunnen u daar bij helpen ( ik vertrouw op VTB)
For information about NATIONAL REGULATIONS and FLIGHT PLANNING in the EU COUNTRIES do I STRONGLY advise to contact the NATIONAL AOPA's via ; WWW.IAOPA.ORG
I have no means to give you any assistance in this mather
Wij stellen heden vast dat de VZW (echte) het steeds meer moeilijker krijgen in de LUCHTVAART door de vele verplichtingen en onnodige kosten die hen worden opgelegt en welk de inzet van de vrijwilligers meer en meer bemoeilijkt en deze ontmoedigd.
Ik begrijp uit een aantal nieuwe administratieve beslissingen dat in het vlaams deel van Belgie de ( echte) VZW in de toekomst geheel van de REGIONALE LUCHTHAVENS zullen geweerd worden
In de huidige context is de echte vrijwilliger een uitstervend ras !!
Bekwam heden enkele zeer intresante foto's van het vliegveld van MELSBROEK en tevens van het vliegveld KEERBERGEN via de BLOG onder de benaming "PENTEKENING GALERIJ" Zeer intresant !!!