Nu dat de CAFETARIA van BELAIR op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN te DEURNE na
hernieuwing terug open is, kan ik vanaf nu terug geintreseerde geheel vrijblijvend te woord staan tijdens een drankje
op de LUCHTHAVEN
Normaal ben ik beschikbaar de ZATERDAG,ZONDAG en FEESTDAGEN van 0900 uur tot 1200 uur
Het maken van een afspraak via SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM is echter noodzakelijk met vermelding van wat uw belangstelling heeft zodat ik mogelijk voor documenten kan zorgen.
BEZOEKEN aan de LUCHTHAVEN/ Wat betrefd bezoeken en rondleidingen aan de LUCHTHAVEN te ANTWERPEN/DEURNE gelieve u te wenden tot:: LUCHTHAVEN.ANTWERPEN@FINSERVE.BE
In mijn E-mails zitten weer een aantal vragen over het VLIEGEN op FLIGHT SIMULATOR,
Ik heb deze vragen beandwoord in functie van het werkelijk leeren vliegen op een licht vliegtuig maar gezien ik geen ervaring heb op LIJNVLIEGTUIGEN en ook niet op een FLIGHT SIMULATOR op PC verwijs ik u eens te kijken bij; WWW.FSCB.BE een zeer aktieve vereniging in deze aktiviteit.
Herhaalde malen steld men vragen over de Turbulencie of Luchtzaken die men kan ontmoeten tijdens de vlucht:
De lucht is een steeds in beweging zijnde fluidum en er ontstaan opwaartse en neerwaartse stromingen waardoor het vliegtuig in vlucht onderworpen wordt aan turbulentie.
Deze turbulentie kan het gevolg zijn van verschillende oorzaken zoals wolkenvorming of zelfs gevormd worden achter een ander op ongeveer dezelfde hoogte vliegtuig dat het vliegpad van uw vliegtuig volgde.
Bij hevige turbulentie zal de gezagvoeder de vliegsnelheid aanpassen om zodoende het efect van de turbulencie minder brutaal te doen gevoelen aan de inzittende.
Heden zien we weer een aantal aanpassingen in de ons opgelegde reglementatie en de te betalen vergoedingen voor allerlei verplichte diensten die men ons oplegt voor SAFETY en SECURITY redenenen.
Tevens hoor ik reeds sedert de jaren 60 steeds telkens de uitroep dat dit de doodsteek is voor G/A & A/W .
Maar sedert de jaren 60 zie ik elk jaar een toename van ingeschreven LUCHTVAARTUIGEN voor GA & A/W aktiviteiten.
Een aantal PILOTEN en kandidat pilooten zijn nu overgegaan naar het ULM vliegen waar er veel minder strenge regels van toepassing zijn en hoor ik het argument dat dit voor gevolg zal hebben van de toename van ongevallen in het ULM vliegen...........MAAR ik heb de indruk dat onafgezien de grote toename van de ULM's er niet veel meer ongevallen gebeuren.
De LUCHTVAART is een voordurend veranderende aktiviteit waarbij ik de indruk heb dat er nog steeds zedert de jaren 60 een toename is van LUCHTRUIMGEBRUIKERS
Ik zie het JAAR 2009 POSITIEF tegemoet met de normale DOWN en UP gebeurtenissen maar meer UP dan DOWN !!!
Natuurlijk is voor de oudere generatie de huidige LUCHTVAARTWERELD minder aangenaam en aanvaardbaar dan vroeger maar ik heb de indruk dat de SAFETY is toegenomen en ook de snelheid van het opdoen van ervaring veel sneller. Vroeger was de vordering in de opleiding van Piloten veel langzamer dan dit nu het geval is.
Ik ben betrokkenseder jarenbij de BVSE als Bestuurslid en nu op rust geplaatst maar nog betrokken bij de Selectie ....MAAR NIET bij de Organisatie van de 01 FEBRUARIE 2009.
Gelieve geen DEELNEMINGS AANVRAAG naar mij te verzenden maar naar:
BVSE-UEF Prins boudewijnlaan 323 bus 4 B-2610 ANTWERPEN-WILRIJK
AIP BELGIUM and G.D LUXEMBOURG page AD 2 EBOS 10 25 SEPT 2008
Punt 3.2 ULM FLIGHTS
Geeft de mogelijkheid om met bepaalde ULM naar OOSTENDE te vliegen.
Gaarne stel ik belang in de ervaring van de ULM-PILOTEN over hun ervaringen, opmerkingen of intresant voor te stellen wijzigingen aan de in voege zijnde regelgeving???
Enkele senioren vragen naar foto's van AIRSHOWS ik doe hier een poging van TRAVIS AFB in California in de USA mij bezorgt door D.C van STAMPE MUSEUM in ANTWERPEN AIRPORT