Enkele SENIOREN vragen ons uitleg over bepaalde plaatsen in ANTWERPEN en over enkele gelegenheden om de LUCHTVAART te benadern welk wij tijdens het chatten vermeld hebben
Verschillende SENIOREN vragen ons om een bezoek van ANTWERPEN in te richten maar dat is wegens mijn betrokkenheid bij het LUCHTVAARTGEBEUREN niet mogelijk, tevens beschikt ANTWERPEN over een aantal zeer vaardige stadsgisten welk u de mooiste plaatsen van ANTWERPEN kunnen doen ontdekken!!
Sat 20/10 from 0900 till 1300 ANTWERP AIRPORT: FLAG,BELAIR,RAAC Sun 21/10 from 0900 till 1200 ANTWERP AIRPORT BELAIR,RAAC Mon22/10 EUROCONTROL Thu 23/10 18:00 KVIV Wen 24/10 FLAG.BELAIR/JEUGD & LUCHTVAART Thur 25/10 EUROCONTROL Sat 27/10 FLAG,BELAIR,RAAC Sun 28/10 BENAIR,RAAC
Heb via mijn aktiviteiten op SENIORENNET heden toch enkele personnen terug gevonden van mijn jeugdperiode die ik geheel uit het oog was verloren !!!
Van periode 1947- 1954 Achille BERLAND--ANTWERPEN STAD van periode 1954 -1956 Louis Van HECKE--MEERDAEL van periode 1960- 1961 Marcel Cordon -- FONTAINEBLEAU(FR)
Stel zo juist vast dat sedert mijn eerste input op op 28/04/2005 er op deze BLOG er 130.000 hits zijn geweest namelijk tijdens 30 maanden, dus is er schijnbaar toch veel intresse over de LUCHTVAART
Deze BLOG was initieel bedoelt voor de SENIOREN welk vragen hadden over de LUCHTVAART!!
Om iets te vinden type gewoon een benaming in deze blog zoeken vakje.
Echter in functie van mijn LUCHTVAART AKTIVITEITEN sedert 1954 en mijn betrokkenheid via IAOPA bij een aantal aspecten van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK als liaison officer bij de EU INSTELLINGEN te BRUSSEL van 1980 tot 2004 bekom ik nog vele vragen,opmerkingen en informatie van uit de 198 ICAO lidstaten in het Engels, frans en duits en in functie daarvan heb ik een aantal onderwerpen hier op mijn blog uitgewerkt ten behoeve van de vele bezoekers.
Indien u een bepaalde vraag hebt die u niet vind dan volstaat een E-mailtje op SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR en bekomt u zonder enig verplichting een antwoord als ik dat weet ???
In the past I was actively involved with the EGASF ( EUROPEAN GENERAL AVIATION SAFETY FOUNDATION) on behave of IAOPA under the chairmanschip of RON CAMPBELL ( deceased) to promote SAFETY in the GA/AW operations in a similar way as ASF-AOPA/USA.
However this failed due to the negative imput from the National European AOPA and was abolished in 2004
However when the EASA was started I was having a number of intensive contacts with this organisation when it was started up in Brussels
Now in 2007 I see the development of the ESSI in witch a division is organised for GENERAL AVIATION:
This Platform is iniated to study and evaluate how the VLJ can be intigrated in the ATM at EU( ECAC) level in to the AIRSPACE and AERODROME operations.
The present information is based on the very limited information avaible on the:
The next meeting is planed in the 1th Qtr 2008 TOR(draft) will be avaible soon
ANY aditional information is requested on the following aspects: -Number of VLJ delivered to EUROPE -Number of FLICHTS( daily) -Used ARODROME's -TCAS instalation -Pilot training in dens trafic airport operations -SINGEL PILOT OPERATION -NAVIGATION EQUIPAGE -WEATHER information in to the COCKPIT -ENROUTE CHARGING FORCAST
Ik plaats hier nogmaals enkele der veel voorkomende vragen van de SENIOREN/
1) Waar bekom ik goedkope vliegreizen ??
-Daar ken ik niets van gezien ik enkel aktief ben in de TECHNISCHE,ADMINISTRATIEVE en POLITIEKE aspecten der LUCHTVAART en niet in het COMMERSIEELE !!!
2) Welke Zijn de veilige luchtvaartmaatschapijen ??
-Zie de ZWARTE LIJST der EU !!(SAFETY)
3) bij welke luchtvaartmaatschapijen zijn er geen vertragingen??
-Dit is niet gebonden aan een bepaalde firma maar afhankelijk van vele faktoren zoals de TECHNIEK,HET WEDER,DE LUCHTHAVENS, ATC en de VLIEGROUTES !!
4) welke maatschapijen is er het minste of geen kans op terorisme ??
-Volgens miujn gegevens is de BEVEILIGING ( SECURITY)heden zeer goed in EU en de USA andere continenten heb ik weinig of geen informatie over !!
5) waar vliegen de beste piloten??
-Alle PILOTEN moeten voldoen aan minimale ICAO voorwaarden voorzien in de CAT en ondergaan elke 6 maanden medische en technische testen waarin zij beoordeelt worden op hun geschiktheid
6) wat zijn de voorschriften voor minder valide passagiers ??
-Zie hiervoor de voorschriften van de EU en de LUCHTVAART AUTORITEITEN in elk land, er is veel voorzien mits voorafgaande verwitiging aan de vervoerder te bezorgen
7) Hoeveel bagage kan ik meenemen?
-Dit is afhankelijk van het gebruikte vliegtuig, de firma en de geboekte vlucht !!
8) Welke landen te vermijden ??
-daarvoor verwijs ik naar de mededeling van het MINISTERIE van BUITENLANDSE ZAKEN en werp ook een blik op de USA medelingen!!
9) Welke inentingen zijn verplicht en aangeraden ??
-Dit is afhankelijk van uw bestemming en de REISORGANISATIES kunnen u daar bij helpen ( ik vertrouw op VTB)