Mr HENRI CORDEROY du TIERS est le 1e PILOTE SOURD detenteur d'une license de pilote privé en FRANCE
Etant active depuis plusieurs annee via les INSTITUTIONE de l' EU dans se projet avec Henri et d'autre personne SOURD je serais present le mercredi 21 novembre a 18h30 dans les salons de l'AERO-CLUB de FRANCE pour fete se resultat tres important pour la communite SOURDS de L'EUROPE
There is a regulation witch allows REFUELING with PAX on BOARD on request of the PIC and with all electronical devices switched of and the FIRE BRIGADE in STAND BY near the AIRPLANE
During MEDICAL FLIGHTS it is in a number ocasions very dificult and time consuming to take the patient out of the AIRPLANE and transport to the SICK-BAY at the AERODROME
I have drawn this probleme to the attention of EURAMI
Via some intresting emision in BBC-WORLD on 27 October at 1200 UTC dit i learn some intresting information on the utulisation of THE NO BLAME CULTURE in the FORMULE I development at world level !!
This aplication in the AVIATION WORLD for PILOTS, ATCO,ENGINEERS could SAFE a LOT of LIVES in the future ??
Heden is de WING-HELI gevestigd te EBLG bezig met het uitbouwen van een historisch lokaal over zijn ontstaan en dus tevens opzoek naar informatie over zijn wortels zijnde initieel in de prille LUCHTMACHT het AIR-OP gevormd in Belgie in 1947 en later in APRIL 1954 verandert naar de LANDMACHT als het LT-AVN.
Heden VRIJDAG 26 Oktober om 1550 b heb ik al mijn E-mailtjes weer beantwoord en heb ook de bezoekers van mijn BLOG welk een berichtje achterlieten in mijn GASTENBOEK ook een wederbezoekje gebracht.
Onder deze tiel vinden we in MEDIA PLANET BUSINESS TRAVEL een gans betoog over de CO-2 uitstoters!!
Men verwijst naar de cijfers van het IPCC studies over het VLIEGTUIG met de vermelding dat het LUCHTVERKEER verantwoordelijk is voor 2% van de globale CO-2 uitstoot en dit in 2050 zou oplopen tot 3%
Cijfers die volgens het IPCC worden gevonden.
Maar wat zien we in vet gedrukt en zonder enige BRONVERMALDING daar staan in een kader ??
"Sinds 1990 is de CO-2 uitstoot door internationaal vliegverkeer in Europa met maar liefst 83% gestegen "
Gisteren hebben wij met een korte wandeling de ANTWERPSE hernieuwde STADSFEESTZAAL bezocht en op de PADDESTOEL deze hernieuwing beklonken met een lekker glaasje champagne LAURENT PERRIER
Deze zaal heeft vroeger in onze jeugd een belangrijke rol gespeelt
Het doel is nu wel niet meer hetzelfde maar het is een intresant iniatief om daar een overdekt winkelcentrum te hebben in het midden van de stad
During the Stakeholders consultation workshop on the draft implementation rule on mode "S" Interrogator code allocation ( MSI)
-out of the very technical agenda do i resume the folowing points to be verified!!
a)-ICAO attachement "K" of ICAO-EUR air navigation plan( DOC7754) volume II , FASID
b)- still some precautionwith the MILITARY aplications in Europe
c)- Estimated cost seems to be too low according the manufacturers delegate present.
d)-II/SI codes can give problems if not good coordinated between the various ATSP( via CAA)
Note: Obtained off the record a agreement thad although thad EUROCONTROL han no requirements for the MODE "S" SSR for VFR operations in 2008 they will try to make a document avaible giving the updated CIRCULAIRES of the NATIONAL AUTHORITY ,as a guidance although from the NATIONAL EXPERTS I was informed thad the CIRCULAIRES are maybe not the final aplication for the VFR operations