In functie van de uitzending van op # één# van de VIA-VICTORIA over FEAR of FLYING opmaandag 05 November om 20:35 krijg ik een ganse reeks van vragen.
Ik stel natuurlijk vast dat deze uitzending niet klopt met de normale manier van werken die wij toepassen, maar natuurlijk voor een TV uitzending moet men er was sensatie in plaatsen.
Wij hebben in het verleden zulke cursus gegeven mits gebruik van een aantal theoretische leesn en een klas, gebruik van een CESSNA 172 waar de kandidaat zelf het vlieguig bestuurd, een simulator en een lijnvlucht over een periode van een drietal dagen met een 3 uur per dag voor de kandidaten.
Het uitvoeren van een vlucht op de historische SV4 is voor ons niet toepasselijk en zeker niet het uitvoeren van een LOOPING.
Was intresant maar een beetje te veel opgebouwd voor de MEDIA AANDACHT te trekken.
Steeds beschuikbaar voor vrijblijvende en gratis bijkomende toelichtingen voor leden van SENIORENNET met vooral als doel u van DE VLIEGANGST of ONZEKERHEDEN te doen verdwijnen en U vertrouwen te geven in het VLIEGEN !!
Heden is er in HQ EUROCONTROL weer de jaarlijkse FOTOCONTEST
En bemerkt dit jaar een aantal zeer mooie foto's over de LUCHTVAART waaronder mijn geliefde SV4 ( STAMPE) in vlucht met een mijner ex-leerlingen DANNY CABOOTER van het STAMPE-VERTONGEN MUSEEUM te EBAW.
Although the major intrest of FUA is orientated toward the IFR operations a number of points where made by the DG-TREN delegation thad ther schould also be apolied in the complete airspace from ground up.
This is important for the VFR operations below FL195 but there is stil a lot of work to be done before whe see the positive results to increase in the lower airspace, since there is no mutch pressure by the NON CAT AIRSPACE USERS on the FUA aplication.
In functie van een aantal vragen over mijn huidige betrokkenheid in de LUCHTVAART geef ik hier een korte toelichting van een aantal geplande zendingen:
Op ZATERDAG 10 NOVEMBER 2007 zal ik aanwezig zijn bij de huldiging van de RAAC voor het 80 jarig bestaan:
Le 21 NOVEMBRE 2007 a 1800 hr je suis invite a l' ACF a PARIS pour la reception par AEROCLUB DES SOURDS pour la remise du premier PPL(A) a un copain et personne sourd; Henri Corderoy du Tiers
Op 27 NOVEMBER 2007 om 1900 uur zal Ik aanwezig zijn bij de VUB te BRUSSEL voor de voordracht BURT RUTAN over THE NEW SPACE RACE reservatie via WWW.FLAG.BE
Op 04 APRIL 2008 voorzie ik aanwezig te zijn op OP de IAOPA-EUROCONTROL voordracht over GENERAL en BUSINESS AVIATION.
In APRIL ben ik te gast bij de VTB voor de uitrijking van mijn diploma 50 jaar PILOOT in de HILTON te BRUSSEL maar welk volgens de door mij voorgelegde CV niet volgens de statuten van de VTB zou zijn.
CORRECTION dit diploma wordt mij slachts toegekend in 2009 gezien ik mijn vergunning PRIVAAT PILOOT in FRANKRIJK behaalde op 11/04/1959 en niet In 1958 waar ik mijn EERSTE SOLE maakte en welk volgens de ICAO-AOPA definition mij de titel gaf van PILOOT
Verneem zojuist dat ik via VLRI wordt voorgedragen als ERELID omstreeks 15 April 2008 mits het houden van een voordracht vermoedelijk in het VLOC te OOSTENDE met als onderwerp GENERAL AVIATION & AERIAL WORK op wereldvlak via mijn ervaring als IAOPA liaison officer bij de EU INSTELLINGEN en EUROCONTROL te BRUSSEL
Natuurlijk zal ik nog regelmatig afwezig zijn voor mijn doelstelling als INDIVIDUELE FREE LANCE EU-LOBBYIST de belangen van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK te trachten te bevorderen op het EUROPESE vlak
Ook de bevordering van SENIORENNET ligt mij nauw aan het hart om de SENIOREN een beter inzicht te geven in de LUCHTVAART
Mr HENRI CORDEROY du TIERS est le 1e PILOTE SOURD detenteur d'une license de pilote privé en FRANCE
Etant active depuis plusieurs annee via les INSTITUTIONE de l' EU dans se projet avec Henri et d'autre personne SOURD je serais present le mercredi 21 novembre a 18h30 dans les salons de l'AERO-CLUB de FRANCE pour fete se resultat tres important pour la communite SOURDS de L'EUROPE
There is a regulation witch allows REFUELING with PAX on BOARD on request of the PIC and with all electronical devices switched of and the FIRE BRIGADE in STAND BY near the AIRPLANE
During MEDICAL FLIGHTS it is in a number ocasions very dificult and time consuming to take the patient out of the AIRPLANE and transport to the SICK-BAY at the AERODROME
I have drawn this probleme to the attention of EURAMI
Via some intresting emision in BBC-WORLD on 27 October at 1200 UTC dit i learn some intresting information on the utulisation of THE NO BLAME CULTURE in the FORMULE I development at world level !!
This aplication in the AVIATION WORLD for PILOTS, ATCO,ENGINEERS could SAFE a LOT of LIVES in the future ??