n functie van enkele gestelde vragen over JEUGD & LUCHTVAART moet ik er op wijzen dat het inrichten van de DAG DER MINDER VALIDEN KINDEREN in 2009 er ook nog elke week aktiviteiten zijn op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN van J&L.
Deze bestaan er uit om in het kader van het onderwijs met scholen vluchten uit te voeren met kinderen in een CESSNA 172 met als PILOOT een persoon uit het onderwijs en deze vluchten zijn pedagogisch opgebouwd om de jeugd een overzicht te geven van de HAVEN en de daar mee samengaande indutrie ,de baan, spoor en waterwegen.
Deze vluchten worden per afspraak gemaakt met de voorzitter van J&L zie hiervoor op:
Ik zal ook nog eens vragen op deze site een toelichting over deze vluchten te doen plaatsen en ook een overzicht van het resultaat van DAG 27 " WINGS for CHILDREN"
Steeds welkom voor de leden van SENIORENNET voor bijkomende informatie hoor
In fuctie van een aantal contacten van BELGISCHE PILOTEN welk aktief zijn in het buitenland heeft het bestaan van BELGIE volgens de collegas daar dat die de indruk hebben AFGEDAAN !!!!!!
Dat is de informatie bekomen van PILOTEN aktief in USA, CANADA, QUATAR, SAUDI-ARABIE, ITALY, NEDERLAND, LUXEMBURG, DUITSLAND en FRANKRIJK
Schijnbaar heeft de buitenlandse pers het bestaan van BELGIE reeds als niet meer bestaande beschouwd .
I advise you to look very carrefully on any information on your LICENSE and on your MEDICAL certificate in vieuw to know exactly what every abreviation mentioned means!!
FI
FI(A)
FI(B)
FI(H)
OML
OCL
OSL
Because this may make a vital legal difference in case of a accident
Due to the variuos strike in FRANCE and the very important subjects on my agenda for the VFR-OPERATIONS in the EEA will I cancel my participation at the reception at the ACF inPARIS on 21 NOVEMBER at 1900 hrs. for the obtaining of the first PPL for a DEAF PERSON in FRANCE. Mr HENRI CORDEROY du THIERS
SENIOREN welk een afspraak hebben om mij te ontmoeten in het CAFETARIA van de ANTWERPSE LUCHTHAVEN bij BELAIR op de ZATERDAG of ZONDAG voormiddag worden verzocht mij daarvan smorgends nog even in te lichten via 03-239 14 08 ( BELAIR CAFETARIA) gezien ik dan reeds op de LUCHTAVEN aanwezig ben en geen contact heb met mijn telfonisch antwoordaparaat thuis op 03-236 29 54.
Gelieve een nieuwe afspraak te maken ,om te vermijden dat ik reeds volledig bezet ben en geen tijd heb om u te woord te staan als u daar onverwachts aanbied.
Personen welk daar tevens in het CAFETARIA van ANTWERP AIRPORT bij BELAIR het middagmaal wensen te gebruiken is het aangeraden dit vooraf te reserveren op 03-239 14 08
DE SENIOREN er even aan herinneren dat ZONDAG 18 NOVEMBER 2007 om 13;30 de Heilige man land op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN en dan met een STOET met 15 PRAALWAGENS, VIER MUZIEKGROEPEN, 60.000 SNOEPJES en 2000 KLEURBOEKEN voor groot en klein door BERCHEM trekt.
Mogelijk voor uzelf niet meer van belang maar wel voor de kleinkinderen !!!!
Heden middag tijdens mijn siesta met de TV op "één" staande in "Man bijt hond" bemerkte ik plots om 12:50 enkele zeer bekende beelden van de gebouwen van de EPE te EBTN, GOEDSENHOVEN nabij TIENEN.
Een persoon die ik enkel in profiel kon zien sprak daarover zijn solo vlucht en zijn doop in een vat water, alsoog over een zekere JANSSENS " DE ACROBAAT" die met zijn SV4 de mooiste stunt figuren maakte.
Zeer mooie om deze gebouwen waar ikzelf een aantal maanden van mijn leven doorbracht in de jaren 60 en men sprak over mijn ex-instructeur en goede vriend ALEX JANSSENS
zie; www.huisdervleugels.be bij de VTB ( VEILE TIGES DE BELGIQUE ) en kijken naar het " GULDEN BOEK " naar ALEX (Alexander) JANSSENS
en weer masaal op SENIORENNET stemmen onder de rubriek : COMMUNITY
om dit iniatief in de aandacht te brengen van het grote publiek die de SENIOREN nogal in een verkeerd daglicht plaatsen of geheel vergeten in de huidige samenleving waar PRESTEREN schijnbaar de enige target is!!
Een der grote struikelblokken in de LUCHTVAART zijn voor de kandidaat PRIVAAT-PILOOT is de voorbereiding voor de EXAMENS van de THEORETISCHE KENNIS bij het DGLV.
Het volgen van een cursus bij een RF of FTO is noodzakelijk.
Men vraagt mij herhaaldelijk welke handboeken ik voor de NEDERLANDSTALIGE aanraad..??
Ik raad vorlopig de cursus gemaakt door mijn collega KARPELS( PINKY) vroeger piloot BAF en instructeur bij de NZVC in OOSTENDE als de meest intresante uitgave.
Tevens is er de mogelijkheid om een abonnement te nemen op hun "QUESTION DATABASE" in voorbereiding van het examen bij het DIRECTORAAT GENERAAL LUCHTVAART zoals men nu deze dienst noemt.
Ik zelf heb dat vele jaren gedaan voor de BELGISCHE, FRANSE ,NEDERLANDSE en AMERIKAANSE examens van PPL,CPL,IFR,en FI .
Maar heb dat sedert 1980 niet meer opgevolgt en bijgewerkt aan de vele nieuwe aspecten die hun intrede hebben gedaan in de LUCHTVAART
ik ben deze BLOG over een 42 maanden geleden namelijk op 28/04/2005 begonnen om een aantal vragen over luchtvaart te beantwoorden, sedert deze is deze blog verder uitgewerkt en kan je veel vragen reeds als beanwoord vinden door een woord in " ZOEKEN in BLOG" te typen.
Ik adviseer om eerst te trachten of uw vraag niet reeds beantwoord is alvorens mij een vraag te bezorgen !!!
Ik heb heden DONDERDAG 15 NOVEMBER 2007 om 1900 uur (A) schijnbaar al mijn E-mailtjes behandelt en ook mijn BLOG volledig aangepast, tevens heb ik op FORUM terug mijn inbreng begonnen