Today some informal contacts with the NATIONAL DELEGATES of the EUROCONTROL ENLARGED CHARGES COMMITIE.
Out of this I can conclude thad in general the majority of memberstates are not intending to introduce any CHARGES for the VFR and the IFR below 2000kgr in the ENROUTE and TERMINAL AIRSPACE. via the EU CHARGING SYSTEME
Op TV " één" zie ik zo juist een ex-collega van mij ROGER DEGRANDE welk als 68 jarige HELICOPTER-PILOOT nog steeds aktief is in de burgerluchtvaart en ten behoeve van DE NEDERLANDSE GASUNIE om toezicht te houden op de pijpelijnen van uit de lucht.
Roger is nog steeds even enthousiast dan in de jaren 60 toen ik met hem als instructeur op de ALOUTE II van het LT/AVN mijn omscholing van Vliegtuig piloot naar Helicopter piloot heb gedaan in de SCHOOL van HET LICHTE VLIEGWEZEN te BRASCHAAT-POLYGOON ( EBBT)
Daar maak ik dagelijks gebruik van om een gedacht te vormen van het weder.
Voorspelingen van het weder is een zeer complexe procedure waar ik sedert 1954 mee bezig ben als PILOOT INSTRUCTEUR in de MILITARE en BURGER LUCHTVAART en ook als PILOOT ZWEEFVLIEGER
Presently at 1600 UTC have I reacted to ALL my E-mails received, If you have not received a reaction this means your message was lost via the virus cheking devige and placed in the SPAM file.
SORRY sent it again pleas ??
Heden om 1600 uTC ( 1700 uur likale tijd) heb ik al mijn E-mailtjes beantwoord, indien u geen antwoord bekwam ging dit verloren via de virus checker of ging verloren in de SPAM .
n functie van enkele gestelde vragen over JEUGD & LUCHTVAART moet ik er op wijzen dat het inrichten van de DAG DER MINDER VALIDEN KINDEREN in 2009 er ook nog elke week aktiviteiten zijn op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN van J&L.
Deze bestaan er uit om in het kader van het onderwijs met scholen vluchten uit te voeren met kinderen in een CESSNA 172 met als PILOOT een persoon uit het onderwijs en deze vluchten zijn pedagogisch opgebouwd om de jeugd een overzicht te geven van de HAVEN en de daar mee samengaande indutrie ,de baan, spoor en waterwegen.
Deze vluchten worden per afspraak gemaakt met de voorzitter van J&L zie hiervoor op:
Ik zal ook nog eens vragen op deze site een toelichting over deze vluchten te doen plaatsen en ook een overzicht van het resultaat van DAG 27 " WINGS for CHILDREN"
Steeds welkom voor de leden van SENIORENNET voor bijkomende informatie hoor
In fuctie van een aantal contacten van BELGISCHE PILOTEN welk aktief zijn in het buitenland heeft het bestaan van BELGIE volgens de collegas daar dat die de indruk hebben AFGEDAAN !!!!!!
Dat is de informatie bekomen van PILOTEN aktief in USA, CANADA, QUATAR, SAUDI-ARABIE, ITALY, NEDERLAND, LUXEMBURG, DUITSLAND en FRANKRIJK
Schijnbaar heeft de buitenlandse pers het bestaan van BELGIE reeds als niet meer bestaande beschouwd .
I advise you to look very carrefully on any information on your LICENSE and on your MEDICAL certificate in vieuw to know exactly what every abreviation mentioned means!!
FI
FI(A)
FI(B)
FI(H)
OML
OCL
OSL
Because this may make a vital legal difference in case of a accident
Due to the variuos strike in FRANCE and the very important subjects on my agenda for the VFR-OPERATIONS in the EEA will I cancel my participation at the reception at the ACF inPARIS on 21 NOVEMBER at 1900 hrs. for the obtaining of the first PPL for a DEAF PERSON in FRANCE. Mr HENRI CORDEROY du THIERS
SENIOREN welk een afspraak hebben om mij te ontmoeten in het CAFETARIA van de ANTWERPSE LUCHTHAVEN bij BELAIR op de ZATERDAG of ZONDAG voormiddag worden verzocht mij daarvan smorgends nog even in te lichten via 03-239 14 08 ( BELAIR CAFETARIA) gezien ik dan reeds op de LUCHTAVEN aanwezig ben en geen contact heb met mijn telfonisch antwoordaparaat thuis op 03-236 29 54.
Gelieve een nieuwe afspraak te maken ,om te vermijden dat ik reeds volledig bezet ben en geen tijd heb om u te woord te staan als u daar onverwachts aanbied.
Personen welk daar tevens in het CAFETARIA van ANTWERP AIRPORT bij BELAIR het middagmaal wensen te gebruiken is het aangeraden dit vooraf te reserveren op 03-239 14 08