Sylvain A.T. DE WEERDT geboren te ANTWERPEN op 02/10/1935
School gelopen te MERKSEM,StMARGUERITE de CAROUGE (FRANCE), ANTWERPEN STAD tot 8e studiejaar en Diploma 4e graad in 1949.
1950 begin 1e jaat TECHNISCHE SCHOOL in de MEISTRAAT te ANTWERPEN Maar tevens gestopt en naar de opleiding met leercontrakt voor RIJWIELMAKER in functie van mijn aanvang als WIELRENNER op de BAAN en de PISTE als BEGINNELING,LIEFHEBBER tot 1954
In 1952 aanvraag KANDIDAAT-PILOOT van de BELGISCHE LUCHTMACHT maar afgewezen wegens studievoorwaarden.
01/06/1954 werknemer bij CATY TRABNSPORT bedrijf
01/10/1954 vervoeg de BELGISCHE LUCHTMACHT als soldaat-miliciaan te ETTERBEEK en vervoeg TERVUREN voor de opleiding tot MP
1955 vervoeg als MP LUCHTMACHT; -ETTERBEEK -MEERDAAL als MP en opleiding HONDENSTALMEESTER
07/09/1955 Gehuwd met Annitta BRITS te HOBOKEN
15/09/1956 vercoeg AIRCENT te FONTAINEBLEAU (FRANCE) als MP-AIRCENT-POLICE en achereenvolgrens aktief als: -GUARD SERVICES -CLOSE PROTECTION -SECURITY BRANCH -INVESTIGATION BRANCH
Gebruikte talen NEDERLANDS,FRANS,ENGELS mijn DUITS heb ik verwaarloosd en praktisch niet meer gebruikt
27/04/1958 Eerste officiele vlucht als leerling piloot in de AIRCENT FLYING CLUB op JODEL 112 F-OTAN
16/06/1958 EERSTE SOLO vlucht op VLIEGTUIG JODEL 112 F-OTAN te MORET-EPISY. 03/09/1958 eerste SOLO ZWEEFVLIEGTUIG EMOUCHET SA103
11/04/1959 bekom mijn PPL(A) via FFA(ex FNA)
30/08/1958 geboorte van onze zoon JERRY te MORET sur LOING
LID AOPA-USA 01/01/1960
30/09/1961 terugkeer naan BELGIE aanvraag KANDIDAAT PILOOT van de BAF
Als MP aktief te: -EVERE -MELSBROEK -EVERE -BEAUVECHAIN
Aktief als PPL, RCPL,MOTORVLIEGEN en ZWEEFVLIEGEN ti -EBAW -EBKH -EBMO -EBDT
Aktief als GROUNDINSTRUKTER bij SOTRAMAT te EBAW en BEERSE
Aktief als PILOOT voor het afleveren van NIEUWE CESSNA van uit REIMS naar verschillende bestemmingen in EUROPA.
ZWEEFVLIEGINSTRUKTEUR bij LUCHTKADETTEN van BELGIE te EBBE , EBZR en EBWE.
PILOOT SLEPER ZWEEFVLIEGTUIGEN , PARADROP en LUCHTFOTOGRAFIE.
FEB 1963 BELGISCHE MILTAIRE PLOEG WERELDKAMPIOENSCHIP ZWEEFVLIEGEN te JUNIN(ARGENTINA)
CURSUS FI bij de BLS te GRIMBERGEN
01/10/1964 cursus 64A bij de EPE -BAF te EBTN
11/04/1965 naar EBBT als LEERLING PILOOT LT/AVN
15/08/1965 gebreveteerd PILOOT LT/AVN op PA18
18/08/1965 INSTRUCTEUR PILOOT LT/AVN op PA-18 te EBBT
16/05/1968 PILOOT HELICOPTER op AL II
14/02/1969 FI(A) FAA
Aktief als piloot ALII voor de BELGISCHE RIJKSWACHT en tevens aktief als piloot voor EUROTRANSPLANT
11/06/1971 AUTO ongeval !!!!
Aantal vlieguren 10.000 in VLIEGTUIGEN,HELICOPTER en ZWEEFVLIEGTUIGEN
Schijnbaar 123 verschillende type van LUCHTVAARTUIGEN
01/02/1972 opricting van SDW GENERAL AVIATION GROUNDSCHOOL via Annitta BRITS mijn echtgenote voor PPL,CPL,IFR;FI voor de BELGISCHE,FRANSE,NEDERLANDSE en AMERIKAANSE(FAA) theoretische examens.
01/12/1978 verlaat de LANDMACHT voor TCA operations
01/01/1980 aktief in ABI de BEROEPSVERENIGING voor INSTRUCTEURS
07/09/1978 toewijzing van DIPLOMA PAUL TISSANDIER van de FAI via de KONINKLIJKE BELGISCHE AEROCLUB
01/01/1980 toewijzing als bestuurslid AOPA-BELGIUM en via DOC als IAOPA(global) -LIAISON OFFICER bij de EUROPEESE INSTELLINGEN te BRUSSEL alsook bij HQ EUROCONTROL
1990 opbouw van de IAOPA-EUROPE office te EBAW, welk echter faalde na 6 maand wegens de grote Nationale verschillen in de benadering van GENERAL AVIATION (en ARIAL WORK) door de AOPA's in EUROPA
Bekwam de INTERNATIONALE AWARDS voor IAOPA
Nam deel aan de IAOPA-WA -CANNES(FR) -SIDNEY (AUS) -TOKIO (JAPAN) -SWITSERLAND -TOULOUSE(FR) -BERLIJN (GE) -USA -LUXEMBURG(LU) -UK -JOHANESBURG(SA)
Verliet IAOPA 31/12/2004
30/11/1998 PRIX ORANGE voor ANNITTA en SYLVAIN DE WEERDT van AOPA-GERMANY
Van 2000 to 31/12/2005 VICE-PRESIDENT van de EGASF in navolging van ASF-AOPA-USA
Ik heb hier nog enkele E-MAILTJES met vragen van SENIOREN over LUCHTVAART onderwerpen welk ik eerst verder moet zoeken naar de juiste toedracht en zal trachten deze morgen te bekomen van de betrokken diensten.
Today some informal contacts with the NATIONAL DELEGATES of the EUROCONTROL ENLARGED CHARGES COMMITIE.
Out of this I can conclude thad in general the majority of memberstates are not intending to introduce any CHARGES for the VFR and the IFR below 2000kgr in the ENROUTE and TERMINAL AIRSPACE. via the EU CHARGING SYSTEME
Op TV " één" zie ik zo juist een ex-collega van mij ROGER DEGRANDE welk als 68 jarige HELICOPTER-PILOOT nog steeds aktief is in de burgerluchtvaart en ten behoeve van DE NEDERLANDSE GASUNIE om toezicht te houden op de pijpelijnen van uit de lucht.
Roger is nog steeds even enthousiast dan in de jaren 60 toen ik met hem als instructeur op de ALOUTE II van het LT/AVN mijn omscholing van Vliegtuig piloot naar Helicopter piloot heb gedaan in de SCHOOL van HET LICHTE VLIEGWEZEN te BRASCHAAT-POLYGOON ( EBBT)
Daar maak ik dagelijks gebruik van om een gedacht te vormen van het weder.
Voorspelingen van het weder is een zeer complexe procedure waar ik sedert 1954 mee bezig ben als PILOOT INSTRUCTEUR in de MILITARE en BURGER LUCHTVAART en ook als PILOOT ZWEEFVLIEGER
Presently at 1600 UTC have I reacted to ALL my E-mails received, If you have not received a reaction this means your message was lost via the virus cheking devige and placed in the SPAM file.
SORRY sent it again pleas ??
Heden om 1600 uTC ( 1700 uur likale tijd) heb ik al mijn E-mailtjes beantwoord, indien u geen antwoord bekwam ging dit verloren via de virus checker of ging verloren in de SPAM .
n functie van enkele gestelde vragen over JEUGD & LUCHTVAART moet ik er op wijzen dat het inrichten van de DAG DER MINDER VALIDEN KINDEREN in 2009 er ook nog elke week aktiviteiten zijn op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN van J&L.
Deze bestaan er uit om in het kader van het onderwijs met scholen vluchten uit te voeren met kinderen in een CESSNA 172 met als PILOOT een persoon uit het onderwijs en deze vluchten zijn pedagogisch opgebouwd om de jeugd een overzicht te geven van de HAVEN en de daar mee samengaande indutrie ,de baan, spoor en waterwegen.
Deze vluchten worden per afspraak gemaakt met de voorzitter van J&L zie hiervoor op:
Ik zal ook nog eens vragen op deze site een toelichting over deze vluchten te doen plaatsen en ook een overzicht van het resultaat van DAG 27 " WINGS for CHILDREN"
Steeds welkom voor de leden van SENIORENNET voor bijkomende informatie hoor