In de EU voorziet men voor de TEN's een BUDGET van
5 MILJARD waarvan 9934 voor de SPOORWEGEN
Vor het GALILEO SATELIET project neemt de EU de 2,4 miljard welk voorzienwas door de Privat te worden ingebracht nu voor het EU BUDGET door dit van een deel van het landbouw budget te verminderen.
Tevens blijkt het nu duidelijk dat de LUCHTVAART is enkel een zeer beperkte gebruiken van het GALILEO systeem in tegenstelling waar men over enkele jaren verkondigde dat CALILEO zeer nuttig en speciaal voor de LUCHTVAART zou zijn , wat wij als lobbyisten van het begin aan steeds hebben betwist gezien wij veel meer nut zagen in de GPS der USA en zelfs geen nut zagen in get EGNOS project voor de LUCHTVAART.
We kijken nu uit naar de beslissingen van de TRANSPORT COUNCIL van 29 &30 NOVEMBER
DE USA heeft ook een zelfde bestaan van het beschermen van het publiek door een gelijkaardig systeem:
Zij maakt onderscheidt in:
- CAT 1 === LUCHTVAARTMAATSCHAPIJEN van LANDEN die zij beschouwen als opvolgen van de ICAO voorschriften.
-CAT 2 ===LUCHTVAARTMAATSCHAPIJEN van landen die volgens hen niet aan de ICOA voorschriften voldoen maar toch worden toegelaten in de USA mits beperkingen en onder strenger en veelvuldiger RAMP CHECK in de USA
-Schijnbaar zijn er LUCHTVAARTMAATSCHAPIEN die geheel niet toegelaten zijn maar de USA vermeld deze nergens.
Wat betreft het bekomen van de ZWARTE LIJST der LUCHTVAART bekwam ik reeds enkele vragen welk ik hiet toelicht.
De LIJST der VERBODEN LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJEN in EU betreft enkel de CAT ttz COMMERCIAL AIR TRANSPORT en niet de GENERAL AVIATION OPERATIONS voor ZAKELIJK ,PRIVATE verplaatsingen of VLUCHTEN in VLIEGCLUBS of Aktief in SME( KMO) als LUCHTARBEI
NOTA: dus wel de LUCHTAXI vluchten gezien deze volgens ICAO CAT OPERATIONS zijn.
De informatie vind u in deze BLOG in vroeger artikels maar vermeld u deze link nogmaals.
Voor de VLIEGTUIGREIZIGERS kan ik u mede delen dat gisteren in het EP onder het voorzitterschap van Mme Christine de VEYRAC MEP in de TRA en Deputy burgemeester van TOULOUSE ons de" 7e uitgave van DE ZWARTE LIJST der LUCHTVAART werdt overhandigd en met een debat over hoe deze lijst wordt opgemaakt en beheerd door: -Daniel CALLEGA-CRESPO van EC -Kim SALONEN DG- CAA FINLAND -Mike O'BRIEN diector IOSA van IATA -Tony FAZIO DG in FAA EUROPE
het tweede luik was over de toekomstige ontwikkelingen door; -Michel BLUST GS ECTAA -Jean-pierre LE GAFF DG FNAM -Patrick GOUDOU DG EASA -Mohamed ELAMIRI Chief safety & security audit ICAO
met eind toespraak van: Jacques BARROT COMMISIONAR for TRANSPORT Mario LINO PRESIDENT of the TRANSPORT COUNCIL of PORTUGAL
Tevens was er een zeer intresante deelnemers in het DEBAT: -Michel WACHENHEIM DOT of FRANCE -Claude LELAIE testpiloot A380 -Jean-pol HENTOTTE DG-TREN -Mr SORRENSON IATA -Francis GAINCHE EUROCONTROL/CFMU -Jackie FOSTER UK -Roberto SALVARINI DG-TREN -Patrick ANSPACH L'ECHO & APC om enkele van mijn goed bekenden te vermelden met wie we tijdens de receptie nadien met een glas in de hand nog even konden napraten
meer informatie beschikbaar in functie van bijkomende vragen van de SENIOREN lid van SENIORENNET-CLIB via mij e-mail: SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
Information avaible via my E-mail on request
Indien nutig zal ik trachten een korte toelichting hier op mijn BLOG te plaatsen
INTERNATIONAL CONFERENCE on HUMAN-COMPUTER INTERACTION in AERONAUTICS organised by EURISCO is requesting introduction of papers April 2008 in vieuw of the HCI-AERO 2008 in TOULOUSE from 01 till 3 OCTOBER.
Was als present at the Burt RUTAN Lecture at( the VUB on 27/11/2007 at 1900 hours on invitation of FLAG, VUB,.
In the presence of about 350 persons dit whe listen to the very intresting lecture of Burt RUTAN
The major message thad i took away with me in the very intresting lecture is:
-Whe need more intrest in RESEARCH instead of DEVELOPMENT -Whe need to MOTIVATE our YOUTH for the AERONAUTICAL WORLD -Whe need PERSONS who dare to go for the ADVENTURE and dare to take RISK -Inportant in the person to select in his TEAM is the intrest in the EYES of the candidate and not the obtained grade
He is still dreaming of a flight to the MOON himself and actif now in the project of SPACE TOURISME via the Richard BRAMSON project already mentioned in this BLOG
The EWI and FIT offered at 2100 hrs a reception to the participants
Heden MAANDAG 26 NOVEMBER om 1645 local time heb ik weer al de E-mailtjes beantwoord, indien u geen antwoord bekwam stuur het dan bnogmaals want dan ging het mogelijk verloren via de SPAM filter.
Ik krijg een aantal vragen over de ERESENAAT van het BVSE voor het volgende jaar 2008.
Ik heb de indruk dat dit iniatief in 2008 niet zal doorgaan door gebrek aan personen om dit in te richten nu de voorzitter van het BVSE er zich niet meer 100ù kan achter zetten.
Zag met vreugde dat de SENIOR PIERRE VAN DEN BROECK gisteren in de finale van DE BEDENKERS de eerste prijs behaalde met zijn " SLIP-LIFT" een zeer intresante uitvinding die ons kan intreseren
In functie van mijn ervaring in het verleden als HONDENSTALMEESTER bij de LUCHTMACHT in 1955 heb ik nog steeds een speciaal hoekje in mijn hart voor HONDEN.
Een van mijn goede kenissen in de LUCHTVAARTMIDDENS PAULA MARCKX is met haar dochter daar sterk betrokken bij:
In functie van een aantal vragen per E-mail was ik begonnen op mijn BLOG hier een lijst der evenementen op te maken, maar heb nu de keuze gemaakt om u te verwijzen naar ;
Van een collega piloot welk hier op zijn site onder EVENEMENTEN deze informatie beschikbaar maakt, voor bijkomende toelichtingen ben ik steeds beschikbaar:
Een der onderwerpen waarover er veel te doen is heden betreft de aktiviteiten van de piloot in CHAD P. WILMAERTS.
Ik hebtot heden vermeden om hierover te reageren omdat ik de juiste toedracht niet weet.
-Was hij HARTLIJDER ??
-Wist hij dat hij voor een CRIMINELE organisatie die kinderen vervoerde. ??
Ikzelf en ook collega's piloten zijn in het verleden ongewild en onwetend betrokken geweest bij criminele feiten bij het uitvoeren van onze normale opdrachten.
Het is soms slechts veel later dat wij beginnen te vermoeden dat er bij bepaalde vluchten er iets verkeerd was.
Ook zijn we herhaalde malen door de BOB van de RIJKSWACHT ondervraagt zonder echter te weten over wat het ging en hebben we later er officieel niets meer over vernomen
Als veertienjarige droomde ik er van om piloot te worden maar werdt afgewezen wegens onvoldoende studievoorwaarden.
Ik vervoegde in 1954 de LUCHTMACHT als niet vliegen personeel( soldaat miliciaan)
In 1956 vervoegde ik HQ AIRCENT en daar had ik de mogelijkheid om enkele malen mee te vliegen met het toestel van de BAF in MELUN-VILLAROCHE op een DOMINO (DE HAVILAND DH93A DRAGON-RAPIDE.) waar ik van achter de rug van de piloot het uitvoeren der vlucht goed kon volgen met de uitleg van Col VAN MOLKOT of Col SIMAESE(??) , ik heb echter geen spoor van deze vluchten; nadien had ik de mogelijkheid om met de PEMBROKE herhaalde malen naar Brussel te vliegen en zelf de sturen te bedienen gezien dit toestel met dubbelbesturig was uitgerust.
Met het gevolg dat ik nadien de AEROCLUB van AIRCENT welke in oprichting was vervoegde als leerling piloot MOTOR en ZWEEFVLIEGEN met militaire instructeurs ( BAF,RAF,CAF,FAF om de Franse PPL(A) te behalen van DGCA en FNA lid.
Hier werdt ik vooral in de hand genomen door een Franse Instructeur van L'ALAT ADJ VALMARY
A question witch is made regulary concerning the value of LOBBYING at EU level.
I can confirm thad lobbying has somme positive results if started in a very early phase of a new proposal or project.
Also is it required to lobby at the various institution as a regular activity, since the desition making at EU level is very complex
Also are there a lot of external influances and requirements who can play a role in the procedure.
Regular conversations with Administratif and political orientated persons is required.
Some proposals disapaer out of vieuw for a long time and can be changed and adapted completly , a permanent follow up is required although this is sommetime very complex ansd time consuming