Out of conversations at ICAO, ECAC and EU level I have been warned thad the VFR operating AIRSPACE USERS in airspace ICAO class "G" must be very alert on the requirements thad the UAV organisations are promoting to have ALL AIRSPACE USERS to be equiped with a TRANSPNDER ( SSR mode/S) in vieuw thad there UAV can make avoiding action by localising this SSR.
There is very string commercial pusch behind the UAV iniatif in the CIVILIAN , DEFENSE and SECURITY projects.
The SECURITY project are receiving very strong support for the mandatory SSR mode/S instalation on any object operating in the EU AIRSPACE,,,,,,,, CAUTION ?????
Enkele SENIOREN vroegen mij per E^mail welke onderwerpen in regelmatig bezoek en op reageer in het FORUM daarom deze kleine lijst van de onderwerpen die ik meestal elke morgend doorloop:
-POLITIEK -NIEUWS -SPORTEN -VRIJE TIJD -REIZEN -SENIORENNET.CAFE -OPROEPEN -LEGERDIENST -WENSEN -MEETINGS -ROUWREGISTER -HOEKJE van TROOST -OPENBAAR DEBAT -MEDIA -WETENSCHAP -EVENEMENTEN
Out of recent contacts do I receive again information thad the Belgian CAA and BelGOCONTROL are on progres of preparing a common examination systeme for ATCO and PILOTS to satisfy the the ICAO LANGUAGE level 4 requirement for the target March 2008 with a transition to be completed in March 2011 for all ATCO and PILOTS flying INTERNATIONAL FLIGHTS.
Hope to obtain somme official notification soon!!!
hoop dat jullie daar antwoord vinden op jullie vragen zoniet tracht ik via e-mail jullie te beandwoorden, liever niet via telefoon gezienik zeer zelden aanwezig ben en dat dit minder gemakelijk om jullie een juist antwoord te geven welk ik toch ook even moet opzoeken of nazien !!
Durig this week a number of intresting contacts about AVIATION in the EU/
For GENERAL AVIATIOn and AERIAL WORK :
-The futher progres on ULTRALIGHTS -the requirement of 8,33 KHz for all VFR flights in MANAGED AIRSPACE (ICAO CLASS B,C or D) but not required in CLASS G. -SSR:MODE S for all FLIGHTS in MANAGED AIRSPACE except CTR. -Equipage of the new ELT 406 MHz for all MOTORISED AIRCRAFT -LANGUAGE level 4 requirement for ALL INTERNATIONAL flights with contacts to ATS -Adaption of the ICAO medical requirements -REPLACEMENT of the 100LL AVGAS ASAP -Adaption to GALILEO (2012) -Special training and procedure for IFR VLJ -COST RECOVERY for infrastructure and services for the NON CAT-operations at national level
For the CAT: -BLACK LIST -EMISSION TRADING -GROUND HANDELING -ENROUTE and TERMINAL CHARGES adaption
I als sugest to consult the WWW.IAOPA-EUR.ORG regular and to participate in their FORUM there is urgent need for FEEDBACK toward this channels to have the individual EXPERTS for GA&AW who participate in many meetings on you behave to get a better vieuw about your requirements and vieuws for the future, they have regular acces to the EU, DG-TREN, EASA,EUROCONTROL,ICAO,ECAC and other AIRSPACE USERS ORGANISATIONS
My activity is only based on individual personel contacts with many individuels of this organisations and no more as a reprentative of the AIRSPACE USERS ORGANISATION -
Eindelijk heeft de RECHTBANK in FRANKRIJK een uitspraak gemaakt dat een dikke persoon geen tweede zitplaats moest betalen zoals dit bij een aantal LUCHTVAARTFIRMA's werdt toegepast.
De persoon in kwestie woog wel 170 kgr dus een nogal uitzonderlijk geval, ik vraag me af hoe de LUCHTVAARTMAATSCHAPIJEN dat nu gaan toepassen want dat steld toch enkele praktische operationele problemen !!!!
Reeds herhaalde malen beklaagden de bezoekers van de ANTWERPSE LUCHTHAVEN zich over de nogal triestige en ouderwetse cafetaria van BELAIR op de lUCHTHAVEN.
Heden vernemen we dat de reeds lang beloofde hernieuwing van deze vleugen van het luchthavengebouw een aanvang zal nemen op 01/03/2008 om voltooid te zijn op 30/11/2008
Wij hopen het beste en zien uit naar een nieuw aangepast cafetaria aan de huidige normen voor een luchthaven
In de EU voorziet men voor de TEN's een BUDGET van
5 MILJARD waarvan 9934 voor de SPOORWEGEN
Vor het GALILEO SATELIET project neemt de EU de 2,4 miljard welk voorzienwas door de Privat te worden ingebracht nu voor het EU BUDGET door dit van een deel van het landbouw budget te verminderen.
Tevens blijkt het nu duidelijk dat de LUCHTVAART is enkel een zeer beperkte gebruiken van het GALILEO systeem in tegenstelling waar men over enkele jaren verkondigde dat CALILEO zeer nuttig en speciaal voor de LUCHTVAART zou zijn , wat wij als lobbyisten van het begin aan steeds hebben betwist gezien wij veel meer nut zagen in de GPS der USA en zelfs geen nut zagen in get EGNOS project voor de LUCHTVAART.
We kijken nu uit naar de beslissingen van de TRANSPORT COUNCIL van 29 &30 NOVEMBER
DE USA heeft ook een zelfde bestaan van het beschermen van het publiek door een gelijkaardig systeem:
Zij maakt onderscheidt in:
- CAT 1 === LUCHTVAARTMAATSCHAPIJEN van LANDEN die zij beschouwen als opvolgen van de ICAO voorschriften.
-CAT 2 ===LUCHTVAARTMAATSCHAPIJEN van landen die volgens hen niet aan de ICOA voorschriften voldoen maar toch worden toegelaten in de USA mits beperkingen en onder strenger en veelvuldiger RAMP CHECK in de USA
-Schijnbaar zijn er LUCHTVAARTMAATSCHAPIEN die geheel niet toegelaten zijn maar de USA vermeld deze nergens.
Wat betreft het bekomen van de ZWARTE LIJST der LUCHTVAART bekwam ik reeds enkele vragen welk ik hiet toelicht.
De LIJST der VERBODEN LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJEN in EU betreft enkel de CAT ttz COMMERCIAL AIR TRANSPORT en niet de GENERAL AVIATION OPERATIONS voor ZAKELIJK ,PRIVATE verplaatsingen of VLUCHTEN in VLIEGCLUBS of Aktief in SME( KMO) als LUCHTARBEI
NOTA: dus wel de LUCHTAXI vluchten gezien deze volgens ICAO CAT OPERATIONS zijn.
De informatie vind u in deze BLOG in vroeger artikels maar vermeld u deze link nogmaals.