Schijnbaar werkt deze vermelde link niet, maar als ik via GOOGLE het woord EUROPABERICHT in type dan kom ik wel bij het ELECTRONISCH exemplaar van het EUROPABERICHT
Welk nu schijnbaar voor de laatste maal in papiervorm in uw brievenbus valt omdat men ervan uit gaat dat het nu volstaat om deze informatie enkel via ELECTRONISCHE vorm beschikbaar te maken.
UAS/UAV (RPV) Folow up on the project of the use of UAV for AERIAL WORK operations at EU level.
8,33 KHZ below FL195. See the present avaible conclusions of the EU-COMMISION acording
SECURITY Folow up to be made in function of the: -AOPA(USA) AERODROME WATCH folder - introduction of document by IAOPA input to ICAO Security Manual DOC 8973 concerning GENERAL AVIATION & AERIAL WORK dated 24 JUNE 2006 to the EU,NATO and EUROCONTROL experts
-Briefing on introduction of DATA LINK above FL 285 but caution for other iniatifs ??
-Folow up on TERMINAN CHARGES briefing on 18 February 2009
-folow up on UAV symposium at VLOC/EBOS
-Folow up on advise concerning EBFN
-SRC34 18/19 February 2009 at HQ EUROCONTROL
-RVSM aplication for CESSNA-MUSTANG (model 510)
-folow up to UAS & GENERAL AVIATION, Role in the future ATS on R&TD needs and current trends during the 3rd 1IT-TN FORUM of CIRA on 6th February 2009 in ITALY
-EU ELECTIONS Some of the MEP who are PRO GENERAL AVIATION & AERIAL WORK are no more returning the THE EP after hhe next elections since they feel is is a wel paid position and a very intresting experience toward a very PRINCIPEL TARGET but the introduction is so slow and unpredictable thad it is very frustrating on a personal level.
CIRCULATED; Updated version ; EUROCONTROL trends in AIR TRAFFIC volume 4 More to the POINT BUSINESS AVIATION in EUROPE in 2007
-CIRCULATED ; TO WHO IT INTREST AIRTRAFIC DENSITY YEAR 2000 via ROLF SIEGRIST( AOPA SWISERLAND/Deceased)
Today there was a intresting discution between pilots on what are the elements taken in consideration to calculate the V1 for a AIRBUS 320 and a BOEING 747.
In het verleden kreeg ik een aantal vragen over de
A400M the Tactical and Strategic Airlifter for EUROPE
Daarom kan het intresant zijn om de door de RAeS BRUSSELS BRANCH lectures evenig in HQ EUROCONTROL te EVERE/BRUSSEL RAETSTRAAT 96 B1130-BRUSSELS op 18 February 2009 at 17:30 on this subject
Enkele personen stellen zich de vraag waarom men de MOTORINLAAT niet voorziet van een hek om zulke beschadigingen aan de motor of motoren te voorkomen.
Ik herinner me een uitleg uit het verleden dat dit de luchtstroom zou turbulent worden en onbruikbaar voor de werking van de turbinemotor??
Ga trachten de volledige toelichting terug te vinden.
Wat betre fd de beschrijving van het AIRBUS A320 van US-AIRWAYS te LA GUARDIA-NEW
YORK ga ik hier niets schrijven gezzien dat nu duidelijk in de pers wordt gemeld
Ik heb de meeste individuele mailtjes reeds beandwoord en ga in functie daarvan hier enkele algemene beschouwingen geven.
Wat betrefd de oorzaak van het verlies van motorvermogen op de twee motoren ga ik het grondig onderzoek afwachten, en de vermoedelijke oorzaak kan de aanvaring zijn met een zwerm grote vogels in beide motoren.
Een A320 kan normaal gezien bij het uitvallen van een motor verder uit klimmen en terug de luchthaven van vertrek vervoegen. voor een landing.
Meestal zal de A320 eerst een tijdje in de lucht blijven om de nodige brandstof te verbruiken om bij de landing niet meet te zwaar te zijn, dit is natuurlijk afhankelijk van het gewicht bij het opstijgen.
Het uitvallen van een of twee motoren wordt in de simulator getraind en de bemanning is geoefend op de uitvoering van deze proceduren.
Tevens in dit geval mag men de achtergrond van deze PIC niet uit het oog verliezen
Er bestaan technieken om op het water te landen en heb die vroeger in mijn militaire opleiding bestudeerd maar nimmer uitgevoerd.
Ik ben niet op de hoogte of deze procedure een onderdeel is van de opleiding van de A320 piloot gezien ik deze opleiding niet heb gedaan.
Men spreekt hier van een panikerende airhostes maar laat ons niet uit het oog verliezen dat de evacuatie met succes werdt uitgevoerd, en wat noemt men panikeren ?
Volgens de bekomen informatie waren er 155 POB
Men spreekt ergens van een zwerm ganzen, te bevestigen in het onderzoek der motoren.
De meeste BIRD COLISION resulteren in schade die het toestel toelaten veilig een luchthaven te vervoegen.