Ik ga dit jaar geen WENSEN verzenden hoor en stuur via deze weg mijn BESTE WENSEN voor al de INSTRUCTEURS in 2008 en hoop voor iedereen een goede GEZONDHEID en veel
VREUGDE in uw dagelijks bestaan en zeker in uw LUCHTVAART AKTIVITEITEN in 2008
Tevens zal ik trachten in 2008 om onze LUCHTVAART verder te bevorderen in deze zeer snel
Een aantal SENIOREN uit WEST-VLAANDEREN vroegen mij informatie over HELICOPTERS in hun strrek in functie van het artikel in PASC@L en daarom verwijs ik hen naar:
Heden verneem ik via FONS DUMOULIN dat CHUCK ( CHARLES MATTERNE) overleden is en op 12 December wordt begraven te Koksijde.
Details beschikbaar via VTB secretariaat.
CHUCK heb ik leren aprecieren als HELICOPTER MILITAIR-PILOOT op SYKORSKY alsook in het burger op de HUGHES 500 en de ALOUETTE III van de Burgerlijke bescherming en via de MEDEVAC van het hospitaal te Brugge
ZONDAG 09 DECEMBER om 0400a helder wakker en gezwind het bed uit.
Gisteren avond op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN een voordracht bijgewoond georganiseerd door RAAC en JEUGD & LUCHTVAART door een zeer goede spreker PAUL HOPFF over de RAAC welk gesticht werdt op 03 NOVEMBER 1927 als AAC
En met een aantal zeer intresante foto's ter aanvulling van de twee boeken over dit onderwerp i geschreven dor PAUL HOPFF en uitgegeven door de RAAC
Zoals beloofd aan enkele SENIOREN vertel ik hier hoe ik ervaring heb gehad met een 12 tal uur in een Franse gevangenis met een houte brits en een paljas gevuld met stroo.
In de periode 1959/1960 maakte in van uit MORET-EPISY via mijn aanwezuigheid bij AIRCENT te FONTAINBLEAU op een zondag een oefenvlucht met een DORNIER 27 van de DUITSE landmacht ( Heerensfliegerij ) in gezelschap van een Franse mekanieker en een Canadeese pasagier.
In de omgeving van een FRANS MILITAIR vliegveld met aan een zijde een BURGER gedeelte lande ik daar met te bedoeling een koffie te gaan drinken in het burger gedeelte.
Na de landing gaf de burger ATCO mij echter opdracht naar het militair gedeelte te taxien gezien de militaire kleuren en registratie, wat ik ook aanvaarde;
Aangekomen op het militair gedeelte kwam een gewapend voertuig ons tegemoet en de oficier van wacht kwam naar het vliegtuig en sprak mij in het duits aan waarna ik hem antwoorde in het frans met de vermelding dat mijn duits niet zo goed was.
Dat was de grote vergissing een Duits militair vliegtuig van de duitse landmacht met een piloot die gebrekig duits sprak, een franse adjudant en een canadees in burger aan boord die daar lande zonder voorafgaande verwittiging of zonder een ordre de marche was te veel van het goede.
Ik verklaarde dat ik op een oefenvlucht was van uit Fontainbleau van AIRCENT, hij nam contact met HQ AIRCENT operations waar men echter niet op de hoogte was van mijn vlucht en dit was genoeg om alle drie in het cachot te worden gestoken !!
S'andesdaags om 0700 uur na een 12 uur kwam men ons verlosen en werden wij door de basisbevelheber uitgenodigd in de Mess officieren voor een ontbijt met de nodige champagne en veelvuldige verontschuldigingen voor het misverstand.
En zo heb ik ervaring opgedaan om te slapen op een PALJAS
TOELICHTING: Ik begrijp het wantrouwen van de officier van wacht voor deze zeer eigenaardige combinatie van een Duits vliegtug met een bemanning die het duits onkundig was en tevens waar men in de HQ geen kennis had van de uitgevoerde vlucht, tevens was frankrijk toen met het probleem Algeria in zijn maag en was men tevens nogal wantrouwig ten opzichte van de Duitse ex bezetter die slechts recent lid was geworden van de NATO!!
Een punt dat men mij steeds vraagt is naar het nummer van mijn GSM, ik moet heerlijk bekenen dat ik zulk een aparaat niet heb en ook in mijn huidige functie geheel niet nutig beschouw.
Tevens stel ik vast dat ik met de huidige informatica geheel niet vertrouwd ben en schijnbaar ook niet de drang voel om daar nog cursus over te volgen, ik ben reeds heel content dat ik een beetje uit de voeten kan met mijn BLOG,FORUM,CHAT en de E-MAILTJES als de PC niet voor problemen zorgt.
Mijn kennis die ik vroeger heb opgedaan via mijn ervaring in het LUCHTVAARTMIDDEN sedert 1954 is heden mijn bron om het nodige advies en informatie te verspreiden, alsook het feit dat ik kan terugvallen op vele goede vrienden in de EU-MIDDENS en DE LUCHTVAART om de gevraagde informatie te geven.
Tevens hebben wij onze zoon die op tijd en stond even binnenspringt om on PC en INTERNET systeem werkende te houden
Ik ben nog steeds gewoon van al de bekomen dossiers in papiervorm op te vragen en heb dus hier heel der stapels documenten om mij heen liggen tot wanhoop van mijn vrouwtje.
Heden of beter gezegt dezer dagen verloopt alles zeer goed,,,,,,,,,, MAAR wie weet wat de dag van morgen ons brengt ????
HEDEN nog per telefoon 03-236 29 54 wegens het probleem dat ik heden uw E-mail wel kan ontvangen maar niet kan beantwoorden tot nader tijdstip als dit hersteld is.
Ik heb enkele personen welk een antwoord verwachten op gestelde vragen , maar kan heden nog steeds geen berichten verzenden via mijn E-mail????? ben nog steeds wachtende op het heroperen van mijn kanaal om berichten te verzenden
Herhaalde malen stellen SENIOREN mij vragen over de VLIEGVELDEN in BELGIE, hiervoor kan ik hen verwijzen naar de oficiele documenten zoals de AIP, maar er is tevens een kleine in zakformaat boeke beschikbaar genoemd
AIR-INFO 1 dat sedert 1993 regelmatig wordt uitgegeven en telkens weer aangepast.
Out of conversations at ICAO, ECAC and EU level I have been warned thad the VFR operating AIRSPACE USERS in airspace ICAO class "G" must be very alert on the requirements thad the UAV organisations are promoting to have ALL AIRSPACE USERS to be equiped with a TRANSPNDER ( SSR mode/S) in vieuw thad there UAV can make avoiding action by localising this SSR.
There is very string commercial pusch behind the UAV iniatif in the CIVILIAN , DEFENSE and SECURITY projects.
The SECURITY project are receiving very strong support for the mandatory SSR mode/S instalation on any object operating in the EU AIRSPACE,,,,,,,, CAUTION ?????