Uit een aantal E-mails blijkt dat er een groote intresse bestaat bij de SENIOREN hun kleinkinderen voor de verschillende bestaande mogelijkheden van de FLIGHT SIMULATORS op de PC. Hier moet ik U echter toegeven dat alhoewel ik in het verleden aktief was als FLIGHT,GROUND en SIMULATOR INSTRUCTEUR ik geheel geen ervaring heb met de P.C uitvoeringen en verwijs ik nogmaals naar de FSCB website www.fscb.be. en raad zelfs aan eens een bezoek te brengen aan hun MEETINGE welk regelmatig plaats hebben te SINT NIKLAAS,ZUIENKERKE, en VILVOORDE op een zondag en waar men kan begeleidt worden door ervaren PC SIMULATOR INSTRUCTERS ook op 13 NOV is er te BRUGGE een GROUNDSCHOOL DAG over de BOEING 747-400. Hiervoor adviseer ik U contact te nemen met : info@fscb.be.
Ik hoop hierdoor op de gestelde vragen een oplossing te hebben gevonden en wens julie veel FLIGHTSIMULATOR plezier.
Verneem juist via FAX dat een mijner ex-leerlingen BOB BERBEN nu piloot AIRBUS maar tevens BALLONVAARDER in de USA de GORDON BENNET voor gasballons heeft gewonnen met een vlucht van 4000 km samen met BENOIT SIMEON de zoon van een vriend ballonvaarder. Zin vertrokken op 1 october in ANBUQUERQUE en landen in CANADA.
Een aantal e-mailers stellen belabg in de huidige LUCHTVAART in BELGIE en daarvoor verwijzen wij naar ASA vraag info bij: www.asa.anr@a-s-a.be met zijn AERONEWS en hun jaarlijks REGISTER en de speciale maandelijkse uitgave van BCARG NEWSLETTER info bij : bcarg.js@a-s-a.be
Heden is er staking in FRANKRIJK met zeer ernstige gevolgen voor de LUCHTVAART. In BELGIE voorziet men nu stakingen op VRIJDAG en MAANDAG en ook in ITALIE is het rumoerig.
Ik stel belang in het ontmoeten ven SENIOREN welk mogelijk foto's of gegevens hebben van het " PLEIN" van vroeger en van de RAAC ,CEBLO,VLB ,SOTRAMA of andere intresante informatie!!!!
NOTA om 0830 reeds eerste reactie bekomen , doe zo verder Zie ook: WWW.RAAC.BE.
Een aantal CHATTERS hebben ingeschreven voor een ballonvaart en melden mij dat zij zich nu reeds herhaalde malen aanboden om deze vlucht uit te voeren maar deze telkens werdt uitgesteld.
Men moet zich realiseren dat om een BALLONVAART in 100% veiligheid uit te voeren de weersomstandigheden moeten voldoen aan zeer strenge criteria en het zeer moeilijk is om deze vooraf met 100% zekerheid te bepalen , dus maakt men een afspraak met de pasagiers om aanwezig te zijn maar het is slechts op het laatste ogenblik dat de ballonvaarder daar ter plaatse kan bepalen of er aan al de voorwaarden voor een opstijgen is voldaan.
BALLONVAARDERS hebben het gedult en discipline om slechts bij 100% veilige omstandigheden op te stijgen.
Tijdens de TV uitzending "blauw bloed" op de E.O stelde men de vraag over contacten met de NEDERLANDSE KONINKLIJKE FAMILIE. Ik herinnerde mij een voorval in de jaren 70 welk ik geheel vergeten was .tijdens Tijdenseen helicopter vlucht met alouette2 van het LT/AVN te BRASSCHAAT met vertrek van uit GENT AZ naar EUROTRANSPLANT in DELFT met een NIER aan boord in een geel emmerke voor een transplantatie en vliegende op lage hoogte in slechte weersomstandigheden met zichbaarheden tussen de 800 en 1000 meter en dat ik in vlucht via de radio contact had met een vliegtuig in vlucht (fokker 27) om de weersomstandigheden in de streek van DELFT te bekomen op de frequency van DUTCH MIL. Ik bekwam toen van de piloot in de fokker 27 de gevraagde gegevens en deze sloot af met de felicitatie van de piloot voor deze humanitaire zending met als vermelding van wege BERNARD prins der NEDERLANDEN
Een aantal personen stelden belang in de THEORETISCHE LESSEN voor PPL en namen de nodige informatie in ANTWERPEN en GRIMBERGEN en zijn nu begonnen met deze lessen. Enkele kunnen zich niet vrij maken om de voledige lessenreeks te volgen wegens hun werk; Daarvoor kan ik nu bevestigen dat er een oplossing is via de DLS(distance learning system) dat ik in het 3th frame work van de EU in 1983 naar voor bracht en nu door een aantal commerciele firma's werdt uitgewerkt in een beschikbare vorm. Ik heb in ANTWERPEN twee mogelijkheden via BAFA(FTO) en RAAC(RF) zie hiervoor hun WEBSITE of neem contact met MARC KEGELAERS : marc.kegelaers@raac.be. Tevens stel ik belang in uw ervaring met de DLS opmerkingen of vragen zijn steeds welkom om deze methode via INTERNET LEARNING te verbeteren indien nodig aan de noden van de individuele geintreseerde in een volwaardig LUCHTRUIM GEBRUIKER te worden voor privaat,beroeps verplaatsingen in het nieuwe EUROPA zonder grenzen of gewoon als HOBBY. sylvain_d_w@yahoo.fr
In opvolging van de vele E-mailtjes met vragen over het zweefvliegen in NEDERLAND verneem ik juist dat er op 19 NOV 2005 een ZWEEFVLIEGDAG wordt ingericht bijzonderheden,locatie en ageda volgen binnen kort.
Via de CHAT,E-mail en zelfs FORUM worden er vragen en inlichtingen gegeven over de MEDISCHE voorwaarden om piloot te kunnen worden. De wetelijke teksten zijn voorzien in de NATIONALE WETGEVING in fuctie van JAA-JAR/FCL-3 en de ICAO ANNEXEN.
Maar uit deze teksten is het heel moeilijk om als leek en zelfs voor een dokter duidelijk te kunnen bepalen aan wat men moet voldoen en welke afwijkingen er zijn voorzien tevens is er verschil tussen een PPL,en CPL+ATPL voorwaarden om niet te zegen dart er zelfs tussen de EU lidstaten duidelijke verschillen worden toegepast.
Bij twijfel kan ik na een persoonlijk vrijblijvend onderhoud de kandidaat verwijzen naar vertrouwensartsen welk een vooraf bepalend onderzoek u bijstaan in deze belangrijke stap in uw leven en toekomst.
Ik kan geen specifieke vragen met zekerheid en eerlijkheid via e-mail beantwoorden zonder de persoon te ontmoeten en te verwijzen naar een MEDISCHE LUCHTVAART EXPERT.
Gisteren avond kreeg ik een JOURNALISTE aan de telefoon die wilde weten wat de toekomst mogelijkheden voor de VLAAMSE jeugd zijn om in de LUCHTVAART een loopbaan te hebben.
Volgens mij zijn er veel mogelijkheden om een loopbaan in de LUCHTVAART te hebben gezien er 92 despecialiseerde beroepen zijn volgens een vroeger gelezen FRANSE studie welk ik spijtig genoeg niet meer terugvindt in mijn arschieven.
Natuurlijk stelde zij enkel belang in het beroep van PILOOT en kende maar een soort van piloot degene waarmee zij jaarlijks op verlof vloog naar verre oorden, (CHARTER) er zijn echter verschillende soorten piloten in de BURGER en MILITAIRE luchtvaart en heb haar het diagram gefaxt van de soorten "AIRSPACE USERS" om eens beginnen na te denken alvorens we verder hierover praten.
Men kent schijnbaar maar een beroep in de LUCHTVAART dat is PILOOT men moet echter weten dat dit slechts een van de moeilijkste te bereiken beroepen is in de huidige manier van organisatie van het EUROPEESE onderwijs.
zie de tekst van BENNO BAKSTEEN van PNL op WWW.PNL.NL en ga naar PUBLICATIES over dit aspect, tevens bleek in het verleden uit een studie en gegevens uit de opleiding tot piloot in BELGIE er uit de 100 initiele kandidaten voor het beroep van PILOOT( burger of militair) er slechts 6 het tot operationeel piloot brachten dus kans op succes was 6%.
Een advies dat ik heden aan jongere geef is om verder te studeren tot het behalen van een UNIVERSITAIR DIPLOMA maar vanaf hun 15 jaar het ZWEEFVLIEGEN te gaan beoefenen via in BELGIE de LUCHTKADETTEN ( WWW.BELGIANAIRCADETS.ORG . )of via het centrum te ( WWW.CNVV.ORG. ) gelegen te SAINT HUBERT
Hierover meer later uit te werken, maar individuele vragen en gespekken zijn mogelijk na afspraak. met SDW
CHATTERS of bezoekers van mijn BLOG welk in het NEDERLANDS bepaalde aspecten der LUCHTVAART verder willen opzoeken verwijs ik naar : WWW.PNL.NL welk zeer veel informatie beschikbaar maakt en ook een NEWSLETTER uitgeeft voor degene die "DONATEUR" worden. !!!!! Ik wou dat wij in BELGIE ook zo een project konden opbouwen ten behoeve van het verspreiden van LUCHTVAART informatie
Een aantal opmerkingen komen binnen via e-mail aangaande mijn slordig gebruik van het NEDERLANDS op mijn BLOG. en in mijn E-MAILS.
Geboren zijnde in 1934 was ik aanwezig bij de 2de wereldoorlog en verdween uit BELGIE naar FRANKRIJK waar ik naar school ging en nadien terug in BELGIE tot het achtste studiejaar(dus geen middelbaar of hogere studie"s) waarna ik in de wieler wereld aktief was zonder veel succes en dromende van de luchtvaart sedert 1950 maar niet aanvaard werdt. In 1954 vervoegde ik de luchtmacht als niet vliegend personeel en verdween terug naar FRANKRIJK waar ik via het ZWEEFVLIEGEN en MOTORVLIEGEN mijn privaat piloot binnen haalde , tevens begon ik daar door zelfstudie mij voor te bereiden voor de AMERIKAANSE verguningen alhoewel ik nooit geen engels had geleerd. Terug in BELGIE als burgerinstructeur ZWEEFVLIEGER en SLEEPVLIEGER behaalde ik mijn BELGISCHE BEROEPSPILOOT en vervoegde als militair het LT/AVN( lichte vliegwezen van de landmacht) en behaalde de militaire en burger bevoegdheden van BELGISCH en AMERIKAANSE INSTRUCTEUR VLIEGTUIG en HELICOPTERS en behaalde tevens de theoretische examens CPL en IFR in BELGIE,FRANKRIJK,NEDERLAND en de USA(FAA). Was tevens aktief in AERIAL WORK zoals RIJKSWACHT opdrachten,PARADROP, MEDISCHE vluchten en OPLEIDING van piloten in vlucht. na een ongeval werdt deze weg brutaal afgebroken maar legde mij na 6 maand hospitaal toe op GROUNDINSTRUCTOR voor CPL , IFR en CFI en aktief in SIMULATOR en AIRTAXI . IN 1980 werdt aanvaard als LIAISON OFFICER voor IAOPA met zijn 60 lidstaten en 400.000 leden welk aktief zijn bij ICAO( 188 lidstaten) en aktief in GENERAL AVIATION & AERIAL WORK bij de EUROPESE INSTELLINGEN en EUROCONTROL te BRUSSEL. Al het schrijfwerk en typwerk werdt uitgevoerd door mijn vrouwtje en de nodige secretaressen en ik zelf schreef bijna altijd in het ENGELS(AMERIKAANS). en dit tot 2004 waarna ik voor de derde maal op rust ben gegaan en de PC en SENIORENNET ontdekte waar ik zelf moet typen en NEDERLANDS tracht te gebruiken. Ik ben slordig in het taalgbruik in NEDERLANDS,FRANS en DUITS en het AMERIKAANS is niet bruikbaar op SENNET. In functie van de vele vragen bij de SENIOREN op de CHAT , FORUM en E-MAIL heb ik de BLOG opgebouwt in het NEDERLANDS.( met de nodige fouten) Nu ben ik nog actief als REGISTERED EU-LOBYIST ten persoonlijke titel en als hobby en EXPERT,CONSULTANT in GENERAL AVIATION & AERIAL WORK via FLAG. Ik ga niet veel aan doen om mijn NEDERLANDS te verbeteren maar men heeft mij overtuigd dat de verspreiding van de ervaringen en informatie zijn nut heeft voor de LUCHTVAART van de NEDERLANDSTALIGE in BELGIE en NEDERLAND en zelfs voor ZUIDAFRIKAANSE bezoekers van mijn BLOG.
Kommentaar ,vragen zijn steeds welkom en vergeet niet mijn slogan " "ER BESTAAN GEEN STOMME VRAGEN" hoor
EURO - FLY onderzoekt om in de toekomst een LUCHTVAARTBEURS te organiseren in de GRENSHALLEN HASSELT
De bedoeling is trachten de beroepsluchtvaart(GENERAL AVIATION,AERIAL WORK en de LUCHTSPORTEN ter aandacht te brengen van de inwoners van het EURO-REGION
Ik stel voor herfst 2007 of 2008 als target!!!!!!!
voor mogelijke voorstellen ten behoeve van de THINK TANK waaraan ik voorzie mede te doen kunt contact nemen met : EUROFLY: tel 011-299423 fax 011-299409 e-mail: EUROFLY@GRENSLANDHALLEN.BE