I received information thad some experts have been requested to make a study on behave of the STOA on the ULTRALIGHTS in EUROPE and they are using the IAOPA POLICY MANUAL section 8 on the POLICY decided at the 10th WORLD ASSEMBLY in CANNES FRANCE in 1984.
I sugest any comments, advise or sugestions to be transmited to me ASAP in vieuw to suply this information to one of the experts who has been assigned for this study
I have no knowledge of the aditional documentation witch the experts are using, since the ULM have strongly adapted themself since the information avaible in the eighthies.
I will try to obtain aditional information on this project.
THe EUROCONTROL WEBSITE has been adapted in vieuw to give easier acces to the avaible information any comments, advise or sugestions are always welcom.
In het verleden stelden enkele personnen belang in de vliegtuigen van het type CHIPMUNT, ik kan hen nu reeds mededelen dat op 1,2,3 en 4 MEI 2008 er weer een CHIPMEET zal plaats vinden op het vliegveld te OOSTMALLE met GRATIS toegang voor geintreseerde.
Out of obtained information is there a urgent need for the FI involved in AEROCLUBS to introduce beter aplicationt by the qualified PPL in their club on the folowing subjects/
1)- The use of aproved and updated ICAO NAVIGATION charts insteead of the non aproved AERONAUTICAL CHARTS without the correct AERONAUTICAL INFORMATION. Some ICAO memberstates are now introducing regular control on the FLIGHT DOCUMENTATION during spot checks.
2)- Also urgent revieuw of the FUEL MANAGEMENT to avoid SHORT on FUEL, whe receive many reports of GENERAL AVIATION fuel exhaustion incidents thad lead to inflight emergencies or of airport landings.
3)- PREFLICHT INSPECTIONS schould avoid thad a AIRPLANE arrive in flight at the maintenance chop with between the cylinders a bird nest with intacts egs
4)- The correct introduction of the ATC FLIGHT PLAN is also strongly advised and the timely closing of the FLIGHT PLAN is needed to avoid the SAR services to be activated witch now in certain casses will result in the cost recovery from the negligent pilot.
5)- strongly caution with the WEIGHT & MASS calculation with the correct figures , it is not because a AIRPLANE has 4 SEATS thad you are always abel to take 3 passengers on board.
6)- Always suppervise the refueling operations of your aircraft particular if this has a DIESEL ENGINE !!
Wij hadden met enkle Senioren van de streek van ELZENBORN afgesproken in DOMAIN DES HAUTES FAGNES tijdens ons verlof daar ,.... MAAR deze instelling heeft de boeken neergelegt en dus niet beschikbaar en dus verblijven se in SCHKEIREN.
Neem dringend contact met ons per E-MAIL om een andere plaats af te spreken SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
Een der SENIOREN op de " OASE VAN RUST" doet mee aan een fotowedstrijd en vraagt ons haar foto te kiezen om de prijs van de wedstrijd te winnen , daarom vraag ik ga even kijken engeef haar uw stem ??
Heden ben ik normaal gezien voor mijn laatste maal dit jaar in 2007 aanwezig geweest in de EU-ARENA en op het eerste zicht zal ik maar eerst op -09 JANUARIE 2008 terug aktief zijn in BRUSSEL.
Ik zal wel verder contacten hebben per E-mail met een aantal personnen, maar van 29 DECEMBER 2007 tot 03 JANUARIE 2008 zal ik geheel onbereikbaar zijn !!!!!
DE latste dagen krijg ik van VTB ( VEILLES TIGES DE BELGIQUE) een organisatie van oud piloten de ene mededeling vanhet overlijden van leden na de andere, schijnbaar is de regen en de koude en de naderende eindjaar een reden om een 6 tal l van onze vrienden leden van VTB deze aarde te verlaten en nu defintief de hogere sferen op te zoeken hoog in de lucht xaar wuj als piloot steeds zo gelukkig voelden
Zaterdag 15 Dec van 10:00 tot 12:00 u in cafetaria te ANTWERP AIRPORT Zondag 16 DEC van 0900 tot 1100 ANTWERP AIRPORT en 1100 tot 1200 RAAC. Maandag 17 DEc DG-TREN en EP-TRA Woensdag 19 Dec EUROCONTROL Za&terdag 22 Dec 10:00 tot 12:00 cafetaria ANTWERP AIRPORT Zondag 23 Dec 09:00 tot 11:00 Cafetaria ANTWERP AIRPORT 11:00 tot 12:00 RAAC
Maandag 24 Dec tot 03 Januarie 2008 niet beschikbaar
De EU zet punt achter zes jaar sjacheren in Lisbon lees ik hier met een vreugde uitroep van dit bekomen succes door het PORTUGEESE voorzitterschap ????
Ik plaats daar echter wel enkele VRAAGTEKENS achter , het zijn enkel de REGERINGSLEIDERS die hun handteken hebben gezet.
Nu moet elke land dit verdrag ook NATIONAAL worden aanvaard, indien er één lidstaat dwarsligt dan is er GEEN overeenkomst over dit verdrag van LISBON.
Dit zou moeten gebeurt zijn om tijdig op 01 JANUARIE 2009 van kracht worden .
Mijn ervaring met INTERNATIONAAL en EU middens sedert 1980 als EU-LOBBYIST doet mij nog twijfelen ,,,,,,,,!!!!!! Ik hoop ongelijk te hebben want er is dringend nood aan een vereenvoudiging van de struktuur en de belissings methode in de EU der 27 lidstaten.
Whe must folow this ENVIROMENTAL developments since this may develop in a number of projects who will have a vital influence on NON COMMERCIAL AIRSPACE OPERATIONS and particular on BUSINESS and GENERAL AVIATION operatoins
On many occasions I receive request for STATISTICAL INFORMATION on the AVIATION activity in the EU.
A intresting website to be consulted is: WWW.EUROCONTROL.INT and search for STATFOR
A very intresting new on line system is avaible to have information on historical information on the AERODROMES TRAFIC in EU is avaible via STATFOR by registering as user via MIGUEL.RODRIGUES@EUROCONTROL.INT
I ame als intresting in your feed back on this new avaiblity ??
In functie van mijn uitleg over het behalen van zijn vergunning van PPL(A) JAR-FCL van HENRI kreeg ik reeds twee E-Mailtjes met de vraag hoe of het nu in BELGIE ook mogelijk is om de vergunning te bekomen voor slechthorende ??
Reeds geruime tijd wordt dit in BELGIE bij de dienst WWW.MOBILIT.FGOV.BE naar voor gebracht maar tot heden geen resultaat.
Ik ga nu de aandacht vestigen van HELGA STEVENS in het VLAAMS PARLEMENT van het bekomen resultaat in FRANKRIJK om opnieuw trachten dit in BELGIE ook te bekomen.
Het is wel belangrijk te weten dat HELGA STEVENS alvorens aktief te zijn in het VLAAMS PARLEMENT tevens betrokken was in de EU middens om via de IDPA de mogelijkhied voor dove personnen tot de LUCHTSPORTEN te bekomen.
Onrechtstreeks hebben haar tussenkomsten toen ook invloed gehad op de ENGELSE en FRANSE LUCHTVAART AUTORITEITEN hun aanvaarding van HENRI zijn PPL(A) JAR-FCL
Dans ne numero INFO-PILOTE de Decembre de FFA vous trouveze l'article sur Henrib CORDEROY de TIERS le premier pilote Francais et a ma connaisanse European sourds titilaire d'une license PPL(A) JAR-FCL .
Cela apres un terme de 25 ans de combat et dont que j'ai etais occupe pendant plusieurs anne en fonction de mon activite comme IAOPA liaison officer at the EU in BRUSSELS.
A plusieur occasion j'etais present a BRUXELLES et a PARIS pour assister le projet D'HENRI et cela apret une demande de L'AOPA-USA et de du USA-DPA.
Je doit feliciter HENRI pour sa tenacite et ausi pour la qualite de ces instructeur en France, pour les instrcteur een USA cela est un entrainement logique car pour volez en VFR on a pas besoin d'une RADIO en restant een espace aerien de ICAO CLASS "G"