Er is nog steeds veel belangstelling voor de DC 3 , tevens ben ik ook een liefheeber van dit zeer mooie toestel waarop ik het geluk heb gehad een zestal vluchten uit te voeren als tweede piloot waarvan twee met een zeer ervaren instructeurs
Voor geintreseerde vind u informatie over de DC-3 , DAKOTA of C47 bij :
Ik doe nogmaals een oproep omdat de verschillende NON CAT AIRSPACE USERS in GAT en VFR dringend gezamelijk trachten voorstellen te formuleeren naar de EU INSTITUTIONS. via
IAOPA en EUROPA AIRSPORTS-FAI via AOPA-BELGIUM en de KACB
Heden krijg ik veel vragen over de toekomstige EU-EASA regelgeving van de EU-EASA wat betrefd de LUCHTARBEID en LUCHTDOPEN.
Volgens in mijn bezit zijnde gegevens is daar nog geen duidelijke lijn welk men hier wenst toe te passen in de toekomst.
IAOPA-EUR in functie van de NATIONALE AOPA's en EUROPE AIRSPORTS-FAI in functie van DE NATIONALE AEROCLUBS zijn betrokken bij de werkgroepen welk deze regelgeving trachten voor te bereiden voor de 27 EU lidstaten in de toekomst.
Het BELGISCHE DGLV via Mevr NICOLE RINGOIR heeft in het verleden een draft voorstel beschikbaar gemaakt voor commentaar bij de betrokken luchtruimgebruikers.
Tevens stel ik belang in de door u verzonden commentaren of voorstellen alsool de bekomen reacties gezien ik heden nog ten persoonlijke individuele titel regelmatig contact heb met de EXPERTS en de MEP betrokken bij dit onderwerp wat betreft de mededeling over GENERAL & BUSINESS AVIATION van de EC COM(2007) 869 FINAL van 11 JANUARY 2008
Heden op de LUCHTHAVEN maar niet beschikbaar dan even om 1215 bij de RAAC, morgen ZONDAG 27 JANUARIE om 0900 tot 1100 aanwezg in de CAFETARIA van ANTWERP AIRPORT en beschikbaar voor advies.
Een zeer intresant document over het gebruik van de R/T werdt in een studie van EUROCONTROL gedaan en daarom een intresant document voor de FLIGHT en SIMULATORS INSTRUCTERS.
AIR-GROUND COMMUNICATION SAFETY STUDY CAUSES and RECOMMANDATIONS
The MAJOR intrest of the SPEAKERS was orientated to the COMMERCIAL AIR TRANSPORT of the future in the EU-SES project.
However IAOPA by MARTIN ROBINSON made a schort intervention drawing the attentien thad AVIATION also included GENERAL AVIATION, BUSINESS en SPORTING AVIATION activity.
Some speakers also refered to GENERAL AVIATION and I advise to follow up the various documents on the PRESENTATIONS.
I myself developed a number intresting contacts drawing attention to the fact thad EUROPE:
1)_"EUROPE is destroying its own aviation world by neglecting the NON COMMERCIAL AIR TRANSPORT AIRSPACE USERS and his own history.
2)-#The major projects are only orientated on the direct revenue creating aIRSPACE ACTIVITY
3)- EUROPE have to be creative about attracting YOUNG PEOPLE to AVIATION to satisfied in thre future the 92 different jobs who need AERONAUTICAL MOTIVATED persons !!
NOTE I sugest ORGANISATIONS ans also INDIVIDUAL PILOTS of ANY AIRCRAFT to adress their requirements toward DG-TREN ........ ASAP to DANIEL CALLEJA and also keep me informed in vieuw to take this up during my regular visit to the EC/DG-TREN ,the MEP from the EP-TRA. and to some members of the COREPER at the EU-COUNCIL.
Tijdens mijn eerste dag van 2008 in het EUROPEESE PARLIAMENT op 21 JANUARIE 2008 had ik de gelegenheid om enkele der Belgiche MEP mijn wensen voor 2008 aan te bieden. en enkele vragen te stellen over de vooruitzichten voor 2008 op gebied van LUCHTVAART.
Van enkele kreeg ik ongevraagd hun meening over de Belgische politiek waarvoor zij geen rooskleurige vooruitzichten hadden en zelfs een voorzag een hecktique jaar ??
Very intresting he was in the past the DG from the JAA in HOOFDDORP (NL) and has a lot of contacts and knowledge avaible for the NON CAT AIRSPACE USERS.
Verneem zojuist het overlijden van JOS ( JOSEPH) VERBINENEN te LEUVEN op 19 JANUARIE 2008 op 85 jarige ouderdom.
Voor degene die JOS hebben gekend een zeer gemotiveerde en aktief promotor van het ZWEEFVLIEGEN in ons landje en voor mij een goede vriend waar ik de laatste jaren nog regelmatig een praatje kon voeren over het verleden.
I already have informed in the past thad a AFIS is not a ATC and is only giving INFORMATION and no CONTROL.
I advise again thad there is a need to teach this to the STUDENT PILOT ASAP since out of conversation I understand thad there is a larhe diference in knowledge by the AFIS personel in certain AERODROME.
for VFR in VMC whe schould make clear difference between a:
TWR
AFIS
A/G
Be aware thad in VMC it is the responsablity of the PILOT to keep avoiding collision and the SAFETY of operation.!!!
Verneem zo juist dat de VZA in ANTWERPEN vanaf DONDERDAG 31 JANUARIE 2008 om 20:00 uur in het HUIS VAN DE SPORT in De boomggaartstraat 22 2600 ANTWERPEN tijdens 8 avonden.
Wat betreft de uitzending van het vliegtuigongeval in de EVERGLADES op 11 MEI 1996 met de DC9 van VALUJET vlucht CRITTER-592 ga ik niet trachten daar verder op in te gaan.
Hier zien we duidelijk dat DE VEILIGHEID van eenvlucht afhankelijk is van heel veel elementen waar het nodig is dat iedereen de juiste voorschriften toepast.
Sedert dit ongeval zijn er duidelijke bijkomende voorschriften ingevoerd om zulk een ongeval te voorkomen.