There is a number of misconception on the activity of a LOBBYIST.
A INDUSTRY or ORGANISATION has usual a office in BRUSSELS near the EU
INSTITUTIONS where a number of EXPERTS in various subject avaible are to REPRESENT
their INDUSTRY or ORGANISATION
Not mentioned in this activity are the LOBBYIST who his main purpose is to have contacts in the various EU-INSTITUTIONS and suply information and guidance for the benefit of the activity toward the MEP and toward the various services who could be involved in the subject of intrest.
He also collect information for the EXPERTS and the REPRESENTATION og the INDUSTRY or ORGANISATION.
He does also develop contact with the presse in vieuw to have the ORGANISATION make the required PRESS RELEASES toward the persons who would use them efectively
The LOBBYIST do have contact at all levels but does not defent or promote the activity he is intrested in the public arena, the work is discrete and without reely declaring the obtained postive results.
He listen to all the PRO and CONTRA concerning what has effect on his activity but do not go in reel contestation with the CONTRA he try to inform them and change their vieuws without any publicity on the obtaind succes
He always try to avoid to make speeces in front of a audiance this is the job for the representation of the organisation or industry
5) Planning FORUM ZWEEFVLIEGEN 2010 op ZATERDAG 06 FEBRUARIE 2010 om 1400 TE OOSTMALLE
Tevens bemerkte ik een aantal nieuwe jongere elementen die prestaties leverden.in het ZWEEFVLIEGEN in 2008
Ook wat mij opviel dat ik vele namen der prestatie vliegers herkende .......MAAR het betrof hier niet de door mij gekende personen maar hun nakomelingen die nu de fakkel in het ZWEEFVLIEGEN hebben overgenomen !!!
Vergget niet het BELANG dat het ZWEEFVLIEGEN heeft on de vorming van JONGEREN welk de personnen zijn die we nodig hebben om de 92 gespecialiseerde beroepen in de LUCHTVAART in de toekomst te beoefenen en waarvoor we GEMOTIVEERDE jongeren nodig hebben die niet enkel DE LUCHTVAART zien om een goede wedde te hebben maar er ook in geintreseerd zijn mo onze LUCHTVAART verder te bevorderen voor het welzijn van de ganse mensheid op onze planeet AARDE
Ook heeft het ZWEEFVLIEGEN groot belang om de karaktervorming van onze jeugd te bevorderen en te vermijden dat zij o,geintreseerd op de straat en in de kroegen rondhangen zonder DOEL en zonder TOEKOMST inde MAATSCHAPPIJ
Heden melden er mij enkele ABI leden dat zij moeilijkheden hebben het formulier voor de steun aan RIK MOONS zijn nominatie te verzenden.
daarom raad ik aan een mail te zenden aan het algemeen E-mailadres van de IVW met de vermelding dit door te geven aan de verandwoordelijke van dit project
Een der Belgische PILOOT-INSTRUCTEURS aktief in de GENERAL AVIATION SAFETY EDUCATION door zijn briefings over HUMAN FACTORS is genomineerd voor de jaarlijkse GENERAL AVIATION SAFETY AWARD in NL .
Er is dringend deze Nominatie te steunen om de eerste Belgische piloot deze award te doen toewijzen door de IVW.
Dringend want de steun sluiten af op 31 JANUARIE 2009
het betrefd:
RIK MOONS geboren 13/05/1962 Wonende JAN van RIJSWIJCKLAAN 153 bus 9 2018 ANTWERPEN : BELGIE
Presently whe see a number of REORGANISATIONS in EU structure and PAN-EUROPEAN ORGANISATION who apaerently have no reel purpose
Operational it has no commen sense........BUT !!!
Received a very intresting briefing from a internal very experienced advisor thad I schould see thad in the licht of the June 2009 EU elections
This reorganisations are only done to create some positions for a number of persons in vieuw to give them a intresting nomination after june before they disapaer from the playing field due to the effect of the CRISIS.
ZATERDAG 24 JANUARIE 2008 was in EBAW BELAIR cafetaria van 0900 till 1100 uur
ZONDAG 25 JANUARIE 2008 BELAIR CAFETARIA van 0900 tot 1100 uur voorzien
ZATERDAG 31 JANUARIE 2008 van 0900 tot 10;00 uur EBAW BELAIR cafetaria van 1100 tot 1200 uur EBZR clubhuis van 1300 tot 1700 uur symposium LVZC ZONDAG 01 FEBRUARIE 2008 niet BESCHIKBAAR te EBAB van 1100 tot 1700 te gast bij EUROPESE ERESENAAT BVSE/UE ZATERDAG 07 FEBRUARIE 2008 van 0900 tot 1100 EBAW BELAIR 1500 tot 1700 DGLV voor AGM-ABI ZONDAG 08 FEBRUARIE 2008 van 0900 tot 1100 EBAW BELAIR cafetaria van 1100 tot 1200 RAAC te EBAW
Schijnbaar werkt deze vermelde link niet, maar als ik via GOOGLE het woord EUROPABERICHT in type dan kom ik wel bij het ELECTRONISCH exemplaar van het EUROPABERICHT
Welk nu schijnbaar voor de laatste maal in papiervorm in uw brievenbus valt omdat men ervan uit gaat dat het nu volstaat om deze informatie enkel via ELECTRONISCHE vorm beschikbaar te maken.
UAS/UAV (RPV) Folow up on the project of the use of UAV for AERIAL WORK operations at EU level.
8,33 KHZ below FL195. See the present avaible conclusions of the EU-COMMISION acording
SECURITY Folow up to be made in function of the: -AOPA(USA) AERODROME WATCH folder - introduction of document by IAOPA input to ICAO Security Manual DOC 8973 concerning GENERAL AVIATION & AERIAL WORK dated 24 JUNE 2006 to the EU,NATO and EUROCONTROL experts
-Briefing on introduction of DATA LINK above FL 285 but caution for other iniatifs ??
-Folow up on TERMINAN CHARGES briefing on 18 February 2009
-folow up on UAV symposium at VLOC/EBOS
-Folow up on advise concerning EBFN
-SRC34 18/19 February 2009 at HQ EUROCONTROL
-RVSM aplication for CESSNA-MUSTANG (model 510)
-folow up to UAS & GENERAL AVIATION, Role in the future ATS on R&TD needs and current trends during the 3rd 1IT-TN FORUM of CIRA on 6th February 2009 in ITALY
-EU ELECTIONS Some of the MEP who are PRO GENERAL AVIATION & AERIAL WORK are no more returning the THE EP after hhe next elections since they feel is is a wel paid position and a very intresting experience toward a very PRINCIPEL TARGET but the introduction is so slow and unpredictable thad it is very frustrating on a personal level.
CIRCULATED; Updated version ; EUROCONTROL trends in AIR TRAFFIC volume 4 More to the POINT BUSINESS AVIATION in EUROPE in 2007
-CIRCULATED ; TO WHO IT INTREST AIRTRAFIC DENSITY YEAR 2000 via ROLF SIEGRIST( AOPA SWISERLAND/Deceased)