EBLG 08 FEB 2100 TILL 09 FEB 2100 EBCI 09 FEB 1100 TILL 10 FEB 1300 EBOS 09 FEB and 10 FEB 1100 TILL 1300 NOTAMN A1077/08 EBAW 09 FEB ans 10 FZB 1100 TILL 1300 NOTAMN A1076/08
Une tres bonne explication de cette nuovelle aplication en FRANCE se trouve dans le magazine tres intresant:, et pet etre un guide pour l'aplication en BELGIQUE
INSTRUCTEURS en PERSONEN aktief in de THEORETISCHE of PRAKTISCHE vorming in de OPLEIDING tot piloten van VLIEGTUIGEN, ZWEEFVLIEGTUIGEN,HELICOPTERS, ULM, DPM,DELTA,PARAPLANE,BALLON,GYROCOPTER of LUCHTSCHIP zijn welkom bij de ASSOCIATIE van BELGISCHE INSTRUCTEURS-VLIEGERS ook afgekort ABI genoemd en opgericht volgens het STAATSBLAD van 16 JANUARIE 1986 ( bijlage N 14)
Ook DE FRANSTALIGE zijn welkom want wij zijn een BELGISCHE ORGANISATIE met twee onderverdelingen.
Mijn teksten hier zijn in het NEDERLANDS beschikbaar via :
Ik kan hier ook op FRANSTALIGE vragenantwoorden, tevens is het DRAFT VERSLAG van de ABI vergadering van 02 FEBRUARIE 2008 op het DGLV reeds beschikbaar op aanvraag via mijn E-MAIL
Had gisteren een intresant en kort gesprek met een der 23 DEELNEMERS van DE 16 DECEMBER 2007 PARAJUMP van uit DE DC3 bij de rememberence sprong om de SLAG VAN BASTOGNE .
Nog steeds in hart en nieren verknocht aan DE LUCHTSPORTEN
Heden VRIJDAG 01 FEBRUARIE 2008 om 1600 behaalde JOHAN op zijn BLOG de 20.000 bezoekers.
DANK aan iedereen die gevolg heeft gegeven aan mijn oproep.
Hopelijk komt de AIRBUS van DE LUCHTMACHT nu snel aan in MELSBROEK met onze jongens van AFGANISTAN
Mijn aand acht werdt gevestigd op een intresante BLOG over de Belgische militairen in AFGHANISTAN eenbezoekje waard en dit zou tevens een aangenaam welkomsgeschenk zijn om JOHAN te begroeten bij zijn terugkeer: met 20.000 bezoekers ????
In the past dit I circulate a number of copies of the most recent edition of the " INSTRUMENT PILOT " from PPL/IR-EUROPE , however i do not receive the paper edition any more and sugest to consult where the older editions are made avaible for non members consultation!!!
ON THURSDAY 24 was I present at HQ EUROCONTROL to participate on the WORKSHOP on the AIRSPACE INFRINGEMENT RISK ANALYSIS ; concerning the GENERAL AVIATION operations??
Er is nog steeds veel belangstelling voor de DC 3 , tevens ben ik ook een liefheeber van dit zeer mooie toestel waarop ik het geluk heb gehad een zestal vluchten uit te voeren als tweede piloot waarvan twee met een zeer ervaren instructeurs
Voor geintreseerde vind u informatie over de DC-3 , DAKOTA of C47 bij :
Ik doe nogmaals een oproep omdat de verschillende NON CAT AIRSPACE USERS in GAT en VFR dringend gezamelijk trachten voorstellen te formuleeren naar de EU INSTITUTIONS. via
IAOPA en EUROPA AIRSPORTS-FAI via AOPA-BELGIUM en de KACB
Heden krijg ik veel vragen over de toekomstige EU-EASA regelgeving van de EU-EASA wat betrefd de LUCHTARBEID en LUCHTDOPEN.
Volgens in mijn bezit zijnde gegevens is daar nog geen duidelijke lijn welk men hier wenst toe te passen in de toekomst.
IAOPA-EUR in functie van de NATIONALE AOPA's en EUROPE AIRSPORTS-FAI in functie van DE NATIONALE AEROCLUBS zijn betrokken bij de werkgroepen welk deze regelgeving trachten voor te bereiden voor de 27 EU lidstaten in de toekomst.
Het BELGISCHE DGLV via Mevr NICOLE RINGOIR heeft in het verleden een draft voorstel beschikbaar gemaakt voor commentaar bij de betrokken luchtruimgebruikers.
Tevens stel ik belang in de door u verzonden commentaren of voorstellen alsool de bekomen reacties gezien ik heden nog ten persoonlijke individuele titel regelmatig contact heb met de EXPERTS en de MEP betrokken bij dit onderwerp wat betreft de mededeling over GENERAL & BUSINESS AVIATION van de EC COM(2007) 869 FINAL van 11 JANUARY 2008