Wat betreft de AIRBUS van de BElgischre luchtmacht kregen wij een aantal intresante reacties via E-mail/
Via de SPOTTERS vernomen we dat het hier twee A310-222 C/N 372 voor CA01 en C/N 367 voor CA02 betreft
Motoren GENERAL ELECTRIC CF6-80A1/A3/C2/ of PRATT WITHNEY ST9D1/E1/E3/
Via MILITAIRE middens vernomen wij dat bij het voorstel tot aankoop de Technische experts sterk negatief adviseerden gezien de geinstaleerde motoren niet verder ontwikkeld werden en aanleiding hadden gegeven tot veel problemen in het verleden...........MAAr de politiek besliste anders.
Heden is er een probleem om de motoren in orde te houden wegens het gebrek aan wisselstukken en ook omdat men deze motoren niet veel meer in gebruik heeft met een beperkte mogelijkheid van onderhoudsdiensten.
Bij de aankoop werdt een revisie gedaan van de CEL maar niet van de MOTOREN !!!
Deze motors schijnen veel problemen te hebben in de startfase !!
LORAN C will continue, and be modernized according the recently released U.S fiscal Year 2009 budget, as mentioned in the AIN alerts of february 7, 2008
I RECAL thad in function of our expertise for IAOPA DIETER PADE and MYSELF wher strongly involved in proposing the LORAN C as a back up for the GPS in EUROPE many years ago via the services of EUROCONTROL in Brussels/Evere
LORAN C will continue, and be modernized according the recently released U.S fiscal Year 2009 budget, as mentioned in the AIN alerts of february 7, 2008
I RECAL thad in function of our expertise for IAOPA DIETER PADE and MYSELF wher strongly involved in proposing the LORAN C as a back up for the GPS in EUROPE many years ago via the services of EUROCONTROL in Brussels/Evere
Heden een aantal intresante gespreken over de opleiding van FLIGHTINSTRUKTERS:
Moet een kandidaat FLIGHT INSTRUKTER bewijzen dat hij uit een TOLVLUCHT of VRILLE kan komen ??
Of volstaat dat hij aantoont dat hij het ingaan van een TOLVLUCHT kan vermijden zoals dat voorzien is volgens de JAA/JAR-FCL voor de kandidaat piloot ??
LATER kierover meer, maar REACTIE is reeds welkom op deze vraag ??????
EUROPE'S COMMITMENT to SMALL BUSINESSES via their magazine :
ENTERPRISE EUROPE see ENTERPRISE EUROPE NETWORK .
I sugest the SMALL ENTERPRISES in GENERAL AVIATIOn & AERIAL WORK or in other words all the SMALL BUSINESSES involved in any AERONAUTICAL activity in suplying services or equipment toward the NON CAT-GAT AIRSPACE USERS to manifest their presence toward this DG for ENTERPRISE and INDUSTRY.
In functie van een aantal E-mailtjes over DE BELGISCHE LUCHTVAART kan ik u verwijzen naar " AERONEWS of Belgium dat te koop is bij de verschillende krantenwinkels.
OP 11 MAART heeft de AGM van DE KONINKLIJKE AEROCLUB VAN BELGIE plaats met de uitrijking van de DIPLOMA PAUL TISSANDIER aan onze ZWEEFVLIEG-INSTRUCTEUR en collega RUDY BINNEMANS voor zijn jarenlange belanglooze en vrijwillige inzet bij DE LUCHTKADETTEN van BELGIE ( VZW)
Alsook voor zijn inzet van DE LUCHTVAART via de IPMS Modelbouw-beurs te ANTWERPEN-HOBOKEN in DON BOSCO samen met zijn echtgenote YVONNE
WAT betreft de gemaakte afspraak voor vandaag ben ik van 0700 tot 0900 op BUREEL FLAG van 0900 tot 1000 uur in BELAIR CAFETARIA OP DE ANTWERPSE LUCHTHAVEN telefoon 03-239 14 08 en van 1000 tot 1200 weer op BUREEL FLAG telefoon: 03-294 68 56
Nadien niet meer bereikbaar dan via E-mail SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR welk ik elk uur nazie !!
Bij BALLONS zij het met GAS of met WARME LUCHT spreekt men van BALLONVAREN gezien zij zich niet verplaatsen ten opzichte van de lucht gelijk een vliegtuig dat verplaatst zich door de lucht.
In ons land zien we meestal WARME LUCHT BALLONS hoor, GASBALLONS zijn er nog zeer weinig hoor.
Wat de landing van een ballon betrefd is het de normale procedure van ergens in een weide of veld te landen hoor.
Dit is GEEN ONGEVAL hoor maar een door de BALLONVAARDER gekontroleerde procedure hoor die een bepaalde handigheid vergt.
Voor meer info zie: www.ballooning.be en kijk bij BALLOONING-BELGIUM dat zijn ballonvaarders en piloten die ik beide zeer goed ken en waar u in zeer veilige handen bent gezien het ex-leerlingen van mij zijn in hun initiele luchtvaartopleiding in de jaren 70 bij SDW GENERAL AVIATION GROUNDSCHOOL in ANTWERPEN hebben bekomen
In de LUCHTVAART zijn wij zeer aktief betrokken bij SAFETY of VEILIGHEID van het vliegen.
Sedert een aantal jaren is BEVEILIGING of SAFETY ook een belangrijke rol gaan spelen wegens wat wij de 09/11/2001 aanval op WTC in de USA waar vliegtuigen als wapen werden gebruikt voor TERORISME.
Daarom de onderstaande kursus voor PILOTEN:
www.aopa.org/securitycours een aanrader voor ALLE PILOTEN aktief in GENERAL AVIATION & AERIAL WORK ook in EUROPA