Uit enkele gespreken en mailtjes van SENIOREN maar ook van jongeren over mijn loopbaan in
DE LUCHTVAART schrijf ik hier een korte toelichting
In 1949 op 14 jarige leeftijd verliet ik de schoolbanken na het behalen van mijn diploma 4e graad bij de school van DE STAD ANTWERPEN zoals dat toen noemde .
En ging werken met een LEERKONTRAKT en begon een aktiviteit van WIELRENNEN als
ONDERBEGINELING, BEGINELING ,LIEFHEBBER en ONAFHANKELIJKE op de WEG en de PISTE, hiervioor de nodige financiele middelen vergarend door wat wij schagelen noemde in de
joodse omgeving met sieraden
Ik had een aanvraag gedaan om de BELGISCHE LUCHTMACHT te vervoegen als leerling piloot
maar zonder succes en in 1954 vervoegde ik de LUCHTMACHT als grondpersoneel als MP
In 1955 huwde ik mijn vrouwtje en in 1956 vervoegde ik het NATO HQ AIRCENT te
FONTAINBLEAU in FRNKRIJK initieel als AIRPOLICE en in 1958 in de SECURITY
SERVICES met opleiding bij de USAF en UK PROVOOST SERVICES.
Tevens begon ik toen ik de Militaire vliegclub de opleideng voor ZWEEFVLIEGEN en PRIVAAT
PILOOT met militaire instructeurs van RAF, BAF, USAF, RCAF,GAF en FAF.
In 1962 stond ik op het punt de USAF te vervoegen maar een Belgische Generaal van de BAF
stelde mij voor om BELGIE terug te vervoegen en piloot te worden in de BAF
Bij mijn terugkomst werd ik aktief in het ZWEEFVLIGEN en MOTORVLIEGEN in de
Burgerclubs en als INSTRUCTEUR na het afleggen van de nodige examens bij het BLV en
BELGIE want de in FRANKRIJK BEHAALDE vergunningen telde hier niet!!
Na de nodige administratieve beslommeringen vervoegde ik in 1964 de EPE te GOEDSENHOVEN op SV4 en vervoegde nadien het LT/AVN te BRASCHAAT als PILOOT-INSTRUCTEUR op
L18C en nadien op ALOUETTE II tot een ONGEVAL in 1971 deze toekomst kort wiekte en ik
op pensioen kon vertrekken en in enkele burger firma's in de luchtaart operaties aktief werd
Tevens was ik sedert jaren aktief als GROUNDINSTRUCTER voor de theoretische examens van
PPL,CPL,IFR en FI voor de AMERIKAANSE, FRANSE, NEDERLANDSE en BELGISCHE
verguningen van PILOOT, ook mijn echtgenote was daar aktief bij betrokken
.In 1980 stelde men mij voor om via AOPA-BELGIE en nadien via IAOPA als vrijwilliger met de
steun van mijn echtgenote voor IAOPA bij de EU-INSTELLINGEN te vertegenwoordigen als
LIAISON OFFICER en dit tot 2004
Na 1974 vertrok ok voor mijn derde maal op RUST met de bedoeling nu gans de luchtvaart te
verlaten maar al vlug ontdekte de PC en hield zodoende contact met de luchtvaart
bleef in contact met de EU middens en deten behoeve van DE LUCHTVAART en ben dan in 2003 bij SENIORENNET verzeilt en zodoende begonnen met de SENIOREN voor te lichten over het
LUCHTVAART gebeuren en tot op heden nog dagelijks als HOBBY daarbij betrokken zonder nu
echter dagelijks naar BRUSEL te moeten gaan wegens de vele mogelijkhedn omdit via de PC te
doen.
Zowel JONGEREN als minder JONGERE zijn steeds welkom met vragen of toelichtingen over de
LUCHTVAART geheel vrijblijvend en gratis te bekome
NOOT: ik heb deze tekst hier spontaan en zonder enige voorbereiding uit mijn geheugen
neergeschren en dus zijn bijkomende vragen voor toelichting steeds welkom
Even toelichten de dag die wordt ingericht is niet enkel met MENSEN en VLIEGTUIGEN van
ANTWERP AIRPORT
Een kern van 5 personen van WINGS FOR CHILDREN VZW en van JEUGD & LUCHTVAART VZW zijn een gans jaar aktief betrokken bij alles in kannen en kruiken te brengen
OP de dag zelf hebben we een 40 tal vrijwilligers die komen helpen en het personeel van de
ANTWERPSE LUCHTHAVEN en de VERKEERSLEIDERS van BELGOCONTROL
Er komen VLIEGTUIGEN van BELGISCHE FIRMA's en zelfs een DC3 uit NEDERLAND
waarvan de bemanningen gratis werken , van de stad bekomen we
NADARBAREELEN ,PLANTEN en WC's , SNOEJES, FRUIT en GIFTEN van een aantal
SPONSERS; medewerking van de POLITIE -ANTWERPEN om de aankomende kinderen met
BUSSEN of TREIN te begeleiden
Van de LUCHTCOMPONENT van de KRIJGSMACHT wat we vroeger DE BELGISCHE
LUCHTMACHT noemden ook een VLIEGTUIG via FLAG steun, om niet te vergeten het
personeel van de instellingen om de gehandicapten te begelieden en te verzorgen
IK hoop dat ik niemand vergeten ben en indien zo ASAP een mailje a.u.b !!
WIJ HOPEN DAT DE WEERGODEN de dag 28 weer gunstig gezind zullen zijn om van 29
SEPTEMBER 2009 weer een ONVERGETELIJKE dag te maken voor DE KINDEREN
Out of many conversations with persons involved in the ECONOMICS of SESAR dit I breng forward the specifics needs of GA, AWO and MIL AIRSPACE USERS
However most of the NEW EQUIPMENT on the GROUND and in the AIRCRAFT for the SESAR project are not delivering any benefit for this AIRSPACE USERS
Out of the CBA does it apaer thad there is a NEGATIVE CBA resulting for this operations
Some of the EXPERTS working on the FINANCIAL aspect are convinced thad the requirement to obtain SUPPORT for the IMPLIMINTATION of SESAR ther is a need to find a way to obtain a zero cost for the AIRSPACE OPERATIONS who have no benefit of SESAR.
The BENEFIT are for the CAT and the BA operations and the cost involved with SESAR must be supported by this activity.
For the GA,AWO and MIL operations the EU has so far I can conclude from the conversation the intention to use EU-BUDGET for the AIRBORNE EQUIPAGE of this activity who have NO BENEFIT
I understand thad recommendation in direction of this are going to be presented to the ICB