Na de anelyse van the 2009 document van DG-TREN blijkt dat in 2010 met een overgang tot 2015 de REGINALE LUCHTHAVENS in BELGIE zijnde EBOS,EBAW,EBLG en EBCI welk een
ATC:TWR en MPET dienst hebben van BELGOCONTROL zullen moeten betalen aan
BELGOCONTROL
voor de verleende INFRASTRUKTUUR en DIENSTEN van ATCO en MET door
BELGOCONTROL
Dit is de benadering welk de CAA en BELGOCONTROL EXPERTS voor stellen in de toekomst
met het gevolg dat de AIRSPACE USERS daar zullen onderworpen aan:
-LANDING CHARGES
-HANDLING CHARGES ( SECURITY)
-APROCHE CHARGES
Wat EBKT betrefd is het niet duidelijk gezien daar geen ATC aanwezig is maar vermoedeleijk in de
toekomst een AFIS
Ook de kosten voor AIS en MET zullen moeten betaald worden aan de ATSP(BELGOCONTROL)
Ik adviseer ALLE AIRSPACE USERS van lid te worden van de
LUCHTVAARTORGANISATIES welk zullen moeten( mogen) deel nemen aan de overleg
vergaderingen in de toekomst met de CAA en ATSP over deze onderwerpen in een georganiseerde
in de EU overleg struktuur mits voorbereiding van de nodige voorstellen
Het zal niet volstaan door hard NEEN te roepen maar door inventieve en haalbare voorstellen naar
voor te brengen
BEGIUM AOPA , KBAeC( via FEDERATIES) , ABI en FLAG wees klaar hiervoor
Wat betrefd mijn loopbaan is er telkens een grote aanpassing geweest:
1954 van WIELRENNER naar DE BELGISCHE LUCHTMACHT
1958 naar NATO in FRANKRIJK
1962 naar LUCHTMACHT als MP
1964 van LUCHTMACHT naar LANDMACHT als PILOOT
1971 ONGEVAL met ongeveer een jaar ziekenverlof
1972 tot 1976 Administratieve taak LANDMACHT
1976 tot 1980 BURGERLIJK LUCHTVAART
1980 tot 2004 IAOPA liaison officer met veel internationale zendingen
2005 tot aktief als individueel EU-LOBBYIST met veel minder internationale zendingen en nieuwe omgang via SENIORENNET en meer thuis bij de ECHTGENOTE wat een ganse aanpassing vereist
I was invited to the I9NFORMATION/CONSULTATION HEARING 12 FEBRUARY 2009
at EUROCONTROL-EUROPA ROOM
on the SES SINGLE EUROPEAN SKY by DG-TREN in close colaboration of
EUROCONTROL/CRCO
2009 TERMINAL
AIR NAVIGATION SERVICES COST and CHARGES
Personnel note:
Presence of the EU memberstates their ATSP, CAA and AIRSPACE USERS
AIRSPACE USERS IACA with a very agresif intervienig delegate AEA with a very strong general commeny 1ATA very quit no interventions EBAA no interventiens ELFAA strong interventions
Myself made no intervention and made the chairman LUC TYTGAT thad I was not representing IAOPA but only as INDIVIDUAL EU-LOBBYIST involved in this subject since 1980 in vieuw to evaluate the possible effect on GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS or toward ALL the other AIRSPACE USERS not belonging to the GAT CAT OPERATIONS
Noticed also the presence of MILITARY delegates from witch I understood thad in the future they intend te charge for INFRASTRUCTURE and SERVICES made toward the VFR operations using their facility's ??
Also noticed thad the present TNC will have for effect thad the detailed collected information may have some negative effect on the situation of the SMALLER AERODROMES with INFRASTRUCTURE and SERVICES cost to be recovered from the NON GAT CAT IFR AIERSPACE USERS
I sugest close observation at NATIONAL LEVEL on the effect of this ???
Made via personnel contact with CAA & ATSP present experts some possible solution for the financiel development.
Also very intresting contacts with the members of the PRC !!!
Bij de dagelijkse hondertal E-MAILTJES die ik elke dag bekom zijn er veel vragen voor het
organiseren van BEZOEKEN:
BEZOEK aan ANTWERPEN STAD contact ALBERTO20@TELENET welk op het FORUM onder VRIJE TIJD bij de titel EVENEMENTEN een aantal bezoeken als SENIOR organiserd voor SENIOREN
BEZOEK aan ANTWERPSE LUCHTHAVEN contact: INGRID.DE.BOIS@FINSERVE.BE dit bezoek behelst ook een bzoek aan STAMPE & VERTONGEN MUSEUM
BEZOEK aan STAMPE & VERTONGEN MUSEUM sie WWW.STAMPE.BE
Ik ben enkel beschikbaar op de ZATERDAG en ZONDAG voormiddag van 11:00 tot 12:00 uur voor advies ,advies of gesprekken over de LUCHTVAART SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM vooraf een mailtje aub!!!
Deze weg via de FTO heeft echter een kostenplaatje van ongeveer 11.000
DAAROM is er ook nog de MILITAIRE LOOPBAAN van piloot via WWW.MIL.BE/ ga naar COMPONENTEN en naar LUCHTCOMPONENT
Wat betrefd LUCHTVAARTBEROEPEN hebben we ook nog goede ervaringen met DELFT in Nederland www.lr.tudelft.nl
Zal deze tekst nog verder uitwerken en stel voor om via een persoonlijk vrijblijvend gratis onderhoud dit onderwerp te bespreken op ANTWERP AIRPORT na een mailtje naar SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM
In functie van enkele vragen gesteld via E-MAILTJES geef ik hier nu nog de volgende toelichtingen:
Wat betrfd mijn normaal voorziene loopbaan welk onderbroken werd door het ongeval in 1971 was
ik reeds in het bezit van de nodige theoretische examens en ook de nodige vergunningen om in 1972
het leger te verlaten met 25 DIENSJAREN voor mijn militair pensioen en verder in het burgermidden te vliegen in het begin als 2e piloot en mogelijk later als PIC op zakenvluchten of regionale vluchten
Uit enkele gespreken en mailtjes van SENIOREN maar ook van jongeren over mijn loopbaan in
DE LUCHTVAART schrijf ik hier een korte toelichting
In 1949 op 14 jarige leeftijd verliet ik de schoolbanken na het behalen van mijn diploma 4e graad bij de school van DE STAD ANTWERPEN zoals dat toen noemde .
En ging werken met een LEERKONTRAKT en begon een aktiviteit van WIELRENNEN als
ONDERBEGINELING, BEGINELING ,LIEFHEBBER en ONAFHANKELIJKE op de WEG en de PISTE, hiervioor de nodige financiele middelen vergarend door wat wij schagelen noemde in de
joodse omgeving met sieraden
Ik had een aanvraag gedaan om de BELGISCHE LUCHTMACHT te vervoegen als leerling piloot
maar zonder succes en in 1954 vervoegde ik de LUCHTMACHT als grondpersoneel als MP
In 1955 huwde ik mijn vrouwtje en in 1956 vervoegde ik het NATO HQ AIRCENT te
FONTAINBLEAU in FRNKRIJK initieel als AIRPOLICE en in 1958 in de SECURITY
SERVICES met opleiding bij de USAF en UK PROVOOST SERVICES.
Tevens begon ik toen ik de Militaire vliegclub de opleideng voor ZWEEFVLIEGEN en PRIVAAT
PILOOT met militaire instructeurs van RAF, BAF, USAF, RCAF,GAF en FAF.
In 1962 stond ik op het punt de USAF te vervoegen maar een Belgische Generaal van de BAF
stelde mij voor om BELGIE terug te vervoegen en piloot te worden in de BAF
Bij mijn terugkomst werd ik aktief in het ZWEEFVLIGEN en MOTORVLIEGEN in de
Burgerclubs en als INSTRUCTEUR na het afleggen van de nodige examens bij het BLV en
BELGIE want de in FRANKRIJK BEHAALDE vergunningen telde hier niet!!
Na de nodige administratieve beslommeringen vervoegde ik in 1964 de EPE te GOEDSENHOVEN op SV4 en vervoegde nadien het LT/AVN te BRASCHAAT als PILOOT-INSTRUCTEUR op
L18C en nadien op ALOUETTE II tot een ONGEVAL in 1971 deze toekomst kort wiekte en ik
op pensioen kon vertrekken en in enkele burger firma's in de luchtaart operaties aktief werd
Tevens was ik sedert jaren aktief als GROUNDINSTRUCTER voor de theoretische examens van
PPL,CPL,IFR en FI voor de AMERIKAANSE, FRANSE, NEDERLANDSE en BELGISCHE
verguningen van PILOOT, ook mijn echtgenote was daar aktief bij betrokken
.In 1980 stelde men mij voor om via AOPA-BELGIE en nadien via IAOPA als vrijwilliger met de
steun van mijn echtgenote voor IAOPA bij de EU-INSTELLINGEN te vertegenwoordigen als
LIAISON OFFICER en dit tot 2004
Na 1974 vertrok ok voor mijn derde maal op RUST met de bedoeling nu gans de luchtvaart te
verlaten maar al vlug ontdekte de PC en hield zodoende contact met de luchtvaart
bleef in contact met de EU middens en deten behoeve van DE LUCHTVAART en ben dan in 2003 bij SENIORENNET verzeilt en zodoende begonnen met de SENIOREN voor te lichten over het
LUCHTVAART gebeuren en tot op heden nog dagelijks als HOBBY daarbij betrokken zonder nu
echter dagelijks naar BRUSEL te moeten gaan wegens de vele mogelijkhedn omdit via de PC te
doen.
Zowel JONGEREN als minder JONGERE zijn steeds welkom met vragen of toelichtingen over de
LUCHTVAART geheel vrijblijvend en gratis te bekome
NOOT: ik heb deze tekst hier spontaan en zonder enige voorbereiding uit mijn geheugen
neergeschren en dus zijn bijkomende vragen voor toelichting steeds welkom