Er zijn ook PILOTEN GENERAL AVIATION en AERIAL WORK LUCHTSPORTEN: -ZWEEFVLIEGTUIGEN -ULM -DPM -ZELFBOUW -BALLON -GYROCOPTER -VLIEGTUIG -HELICOPTER -PARAPLANE -DELTA -PARASCHERM
In RUSLAND en CHINA verlopt de initiele iopleiding van piloot meestal via de MILITAIRE OPLEIDING in de EUROPEESE landen gaat dit via FTO
Wat jongeren welk geintreseerd zijn voor de LUCHTVAART raad ik hen aan om contacten te ontwikkelen via: -JEUGD en LUCHTVAART -LUCHTKADETTEN van BELGIE
Volgens mijn ervaringen is het ZWEEFVLIEGEN nog steeds een zeer goede basis voor de JEUGD om de luchtvaart te benaderen en naast de LUCHTKADETTEN van BELGIE ( beperkte plaatsen beschikbaar) verwijs ik ook nog naar de opleiding te SAINT HUBERT via CNVV
Steeds geheel gratis en vrijblijvend steeds welkom voor een gesprek na een afspraak via
Mijn BLOG bestaat sedert 28 APRIL 2005 en ben aktief op SENIORENNET sedert
17 NOVEMBER 2003 en heb mijn PC sedert 01 MAART 2003
Het was echter jaren geledendat ik nog zelf een trekst had moeten opmaken gezien daarvoor de zeer geoefende secretaressen dat voor mij deden zodat ik jaren geheel geen aandacht aan taal en vorm heb moeten besteden en ik ben nooit geen krak geweest in taal of opstel hoor
DINSDAG 11 MAART -bezoek EUROCONTROL -AGM KONINKLIJKE AEROCLUB van BELGIE -RECEPTIE met uitreiking van de DIPLOME PAUL TISSANDIER aan Rudy BINNEMANS welk al veel jaren aktief is als PILOOT-INSTRUCTEUR ZWEEFVLIEGEN bij de LUCHTKADETTEN van BELGIE en tevens de bezieler is van de IPMS EXPO welk jaarlijks plaats heeft in de DON BOSCO school in HOBOKEN en volgens enkele buitenlandse deelnemers de grootste en meest intresante is in EUROPA welk ook voor gevolg heeft dat er een aantal bekende buitenlandse deelnemers aanwezig zijn op een zeer intresante EXPO dit ik sedert jaarlijks bezoek.
WOENSDAG 12 MAART -ATC 2008 in de RAI te AMSTERDAM
DONDERDAG 13 MAART -FLAG -ANTWERP AIRPORT -JEUGD en LUCHTVAART
ZATERDAG 15 MAART -FLAG -ANTWERP AIRPORT maar weet nog niet waar ik nu ontmoetingen met SENIOREN en bezoekende PILOTEN kan afspreken, daarom heb ik voor het WE 15 & 16 MAART geen afspraken kan bevestigen ....... SORRY.....
Gisteren zijn we naar een MEETING geweest van SENIORENNET ingericht in ROTSELAAR in de KLOOSTERHOEVE door SELENA, NEECK en FRED.
Een heerlijke namiddag en avond met een zeer goede maaltijd doorgebracht en natuurlijk veel intresante SENIOREN ontmoet welk we tot hiertoe maar als een NICK kenden op de CHAT of het FORUM.
PROVICIAT aan de DRIE van het inrichtend team.
En tevens dank aan het personeel in de KEUKEN en welk voor de BEDIENING zorgde in een zeer aangename sfeer.
Presently in the AIST28 at GQ EUROCONTROL is the WORKING PAPER N°9 finamy made avaible via Juergen MIES of DFS.
This subject was placed already on the agenda and workprogram in 1992 via Dieter PADE of AOPA-GERMANY on behave of IAOPA and strongly suported by regular lobbying at various levels.
The final pusch resulted in the problemes introduced on the evaluation of the AIRSPACE INFRINGREMENT and the many inputs made by the VFR AIRSPACE USERS concerning the non avaiblity of updated AERONAUTICAL INFORMATION and CHARTS for VFR OERATIONS
Copy transmited to: IAOPA, EAS,FAI and PPL/IR for follow up .
Heden maakt de PC hier allezrlei gromende geluiden en ik vraag me af wat er gebeurt ??
Tevens stel ik mij de vraag hoe ik mijn dagelijkse bezigheden ga uitvoeren en indelen moest dat PC spul het hier een tijdje opgeven.
We zijn heden zo afhankelijk geworden van dit nieuwe media dat ik mij afvraag wat de gevolgen zullen zijn als de PC of veronderstel de ELEKTRICITEIT eens enkele uren of dagen moest uitvallen ??
Een aantal SENIOREN stellen mij vragen over het TV filmke dat zij gezienhebben over een landing van een AIRBUS 320 te HAMBURG van LUFTHANSA.
Dit incident is natuurlijk het onderwerp van een diepgaande onderzoek en alhoewel men mij de TV opnamen nu heeft getoond kan ik daaruit niet veel besluiten, schijnbaar was er een zeer sterke dwarswin(( CROSWIND) tijdens de nadering en schijnbaar een hevige windstoot( GUST) juist voor de landing en een goede en snelle reactie van de piloot.
Hopelijk vernemen we later hierover meer zodat ik u een beknopte toedracht van dit incident zal toelichten !!!
Een aantal senioren stellenbelang in de prijs van de brandstof namelijk KEROZINE die de turbinemotors gebruiken.
Dit is eenzeer komplex onderwerp want de prijzen zijn zeer verschillend op de LUCHTHAVENS en tevens hebben de lUCHTVAART MAATSCHAPIJEN zeer speciale contacten in functie van de opgenomen hoeveelheden maar ook schijnbaar nog afhankelijk van de Nationale , Regionale of lokale economische aspecten.
De prijzen die wij keene zijn begrepen tussen de 1 /Ltren 1,97 /Ltr
zie ook WWW.IAOPA-EUR.ORG FUELPRICES welk regelmatig aangepast worden