Inhoud blog
  • ATTENTION
  • FOLOW UP
  • TESTING
  • OPGELET
  • AGENDA SDW MEI 2011( FORCAST)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART INFORMATIE
    BEROEP HOBBY SPORT
    14-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100 JAAR LUCHTVAART in het ANTWERPSE
    Over een zestal maanden kwamen er een aantal personen samen om deze 100 jaar met eengrote manifestatie ter kennis te brengen van het grote publiek.

     Een aantal vergaderingen vonden plaats en ik vernam de wildste voorstellen met een onwaarschijnlijk budget om tijdens de maand SEPTEMBER een ganse MAAND luchtvaart manifestaties te organiseren dan sprak men van een  WEEK en nu vernam ik vandaag dat tijdens het laatste palaber op laatste maandag alles afgeblazen is en iedereen doet op zijn eigen de jaarlijkse manifzstatie van alle jaren.

    Mogelijk is er in de maand SEPTEMBER een ANTWERP AIRPORT OPEN DAG in de pipe line

    Hou jullie op de hoogte als ik meer concrete informatie bekom.

    zie  WWW.ASA-BE.COM
          WWW.ANTWERP-AIRPORT.BE
          WWW.FLAG.BE

    14-02-2009 om 17:49 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JONGEREN INIATIEF
    Vernam vandaag dat een drietal piloten een speciaal evenement voorzien te organiseren met een

    ZELFBOUW VLIEGTUIG van het TYPE LAMBERT( zie WWW.FLAG.BE) onder een PH

    registratie om de aandacht op DE LUCHTVAART te vestigen.

    Meer hierover via  WWW.ASA-BE.COM

    WWW.AEROBEL.BE      naar  IN DE KIJKER     naar    FLYING JUNIORS

    14-02-2009 om 00:00 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STATICAL ELECTRICITY
    WARNING/ CAUTION

      I like to draw again attention to the need to have a good EARDING when REFUELING .

     The development of STATICAL ELECTRICITY can develop a fire during refueling

     Also be aware thad during refueling their may not been any passengers onboard


     

    13-02-2009 om 18:18 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorstel VERGOEDINGEN DGLV
    Wat betrefd het voorstel van de nieuwe vergoedingen voor het DGLV had uik enkele intresante

    gespreken met medewerkers van de Staatssecretaris Mr SCHOUPEN in functie van de brief van

    FLAG over dit onderwerp

    Schijnbaar is dit voorstel nu geheel herbewerkt in een nieuw meet logisch voorstel dat zal worden
     
    voorgelegt aan de AIRSPACE ORGANISATIONS voor consultatie

    WAAKZAAMHEID blijft noodzakelijk want het kan ook een poging zijn om de weerstand tegen dit
     
    voorstel te doen verdwijnen want de betrokken partijleiding is niet geheel gelukkig met dit voorstel

    enkele maanden voor de 7 JUNI verkiezingen door een van hun partijleden in de Regering

    13-02-2009 om 16:44 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. TNC voor de REGIONALE LUCHTHAVENS
    Na de anelyse van the 2009 document van DG-TREN blijkt dat in 2010  met een overgang tot 2015
    de REGINALE LUCHTHAVENS in BELGIE zijnde EBOS,EBAW,EBLG en EBCI welk een

    ATC:TWR  en MPET dienst hebben van BELGOCONTROL zullen moeten betalen aan

    BELGOCONTROL
     
    voor de verleende INFRASTRUKTUUR en DIENSTEN  van ATCO en MET door

    BELGOCONTROL

    Dit is de benadering welk de CAA en BELGOCONTROL EXPERTS voor stellen in de toekomst
     
    met het gevolg dat de AIRSPACE USERS daar zullen onderworpen aan:

    -LANDING CHARGES

    -HANDLING CHARGES ( SECURITY)

    -APROCHE CHARGES

    Wat EBKT betrefd is het niet duidelijk gezien daar geen ATC aanwezig is maar vermoedeleijk in de
     
    toekomst een AFIS

    Ook de kosten voor AIS en MET zullen moeten betaald worden aan de ATSP(BELGOCONTROL)

    Ik adviseer ALLE AIRSPACE USERS van lid te worden van de
     
    LUCHTVAARTORGANISATIES welk zullen moeten( mogen) deel nemen aan de overleg

    vergaderingen in de toekomst met de CAA en ATSP over deze onderwerpen in een georganiseerde
     
    in de EU overleg struktuur mits voorbereiding van de nodige voorstellen

    Het zal niet volstaan door hard NEEN te roepen maar door inventieve en haalbare voorstellen naar
     
    voor te brengen

    BEGIUM AOPA , KBAeC( via FEDERATIES) , ABI en FLAG wees klaar hiervoor

    voor 2010-2015 ???

    13-02-2009 om 15:33 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VLIEGANGST
    Een SENIOR welk juist de cursus VLIEGANGST heeft gevolgt stuurt mij een E-MAILTJE met vragen over de gevaren van het VLIEGEN.

     Realiseer u wel dat er emle dag duizende vluchten gebeuren en niet elke dag is er ergens op de wereldbol een CRASH.

     Stel u voor dat we elke dag al de DODEN op de weg ergens op de aardbol moesten vermelden in de krant ik denk dat ge een dikke krant zou hebben.

     Alleen in de EU lidstaten hebben we jaarlijks ongeveer 50.000 DODEN

    Alleen in EU boven BENELUX en DUITSLAND hebben we dagen met 28.000 IFR CAT vluchten zonder enig ONGEVAL

    Het jaarlijkse aantal DODEN met vliegtuigongevallen op de ganse AARDBOL ligt rond de 1200 ( zal trachten de 2800 cijfers op te zoen)

    Ik heb meer probleemen met het aantal doden op de weg dan met de LUCHTVAART

    Het gevaarlijkste deel van een VLUCHT is het met de wagen van en naar DE LUCHTHAVEN rijden voor een PILOOT.

    Ikheb het bewijs hier in huis ......????

    13-02-2009 om 10:25 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LOOPBAAN SDW
    Wat betrefd mijn loopbaan is er telkens een grote aanpassing geweest:

     1954 van WIELRENNER naar DE BELGISCHE LUCHTMACHT

     1958 naar NATO in FRANKRIJK

      1962 naar LUCHTMACHT als MP

     1964 van LUCHTMACHT naar LANDMACHT als PILOOT

     1971 ONGEVAL met ongeveer een jaar ziekenverlof

     1972 tot 1976 Administratieve taak LANDMACHT

     1976 tot 1980 BURGERLIJK LUCHTVAART

     1980 tot 2004 IAOPA liaison officer met veel internationale zendingen

     2005 tot  aktief als individueel EU-LOBBYIST met veel minder internationale zendingen en nieuwe omgang via SENIORENNET en meer thuis bij de ECHTGENOTE wat een ganse aanpassing vereist

    VERDER ZIEN we WEL !!!

    13-02-2009 om 09:02 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ABI REACTIE
    Zal heden trachten de bekomen ABI Algemene vergadering documenten bij te werken en dan

    Maandag op de post doen

    Moesten er bijkomende opmerkingen zijn gelieve dze dan dringend in te sturen op:

    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    13-02-2009 om 08:54 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HEARING by DG-TREN
     I was invited to the  I9NFORMATION/CONSULTATION HEARING 12 FEBRUARY 2009

    at EUROCONTROL-EUROPA ROOM

    on the SES   SINGLE  EUROPEAN SKY    by DG-TREN in close colaboration of

    EUROCONTROL/CRCO


                         2009 TERMINAL

    AIR NAVIGATION SERVICES COST and CHARGES


     Personnel note:

    Presence of the EU memberstates their ATSP, CAA and AIRSPACE USERS

    AIRSPACE USERS
    IACA with a very agresif intervienig delegate
    AEA   with a very strong general commeny
    1ATA very quit no interventions
    EBAA no interventiens
    ELFAA strong interventions

    Myself made no intervention and made the chairman LUC TYTGAT thad I was not representing IAOPA but only as INDIVIDUAL EU-LOBBYIST involved in this subject since 1980 in vieuw to evaluate the possible effect on GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS or toward ALL the other AIRSPACE USERS not belonging to the GAT CAT OPERATIONS

    Noticed also the presence of MILITARY delegates from witch I understood thad in the future they intend te charge for INFRASTRUCTURE and SERVICES made toward the VFR operations using their facility's ??

    Also noticed thad the present TNC will have for effect thad the detailed collected information may have some negative effect on the situation of the SMALLER AERODROMES with INFRASTRUCTURE and SERVICES cost to be recovered from the NON GAT CAT IFR AIERSPACE USERS

    I sugest close observation at NATIONAL LEVEL on the effect of this ???

    Made via personnel contact with CAA & ATSP present experts some possible solution for the financiel development.

    Also very intresting contacts with the members of the PRC !!!

    13-02-2009 om 05:02 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NAAMLOZE BRIEVEN
    Herhaalde malen krijg ik NAAMLOZE BRIEVEN over onderwerpen welk ik op mijn BLOG
     
    toelicht endez bestaan meestal uit schelwoorden  waarop ik zeker niet zal reageren.

    Sommige NAAMLOZE BRIEFSCHRIJVERS schrijven intresante toelichtingen waarop ik zou
     
    willen ANTWOORDEN

    Sommige vragen voor een antwoord op hun zienswijze maar geven geen gegevens op welke wijze ik
     
    hen kan cotacteren

    Gelieve NOTA TE NEMEN dat ik alle OPMERKINGEN of INFORMATIE verder zal gebruiken

    zonder de vermelding van  de NAAM van de schrijver

    Ben sedert 1970 betrokken in het ANONIEM REPORTING toegepast in de USA via de NASA

    en de newsletter " CALLBACK    HTTP://ASRS.ARC.NASA.GOV   alsook de UK  CHIRP

    FEEDBACK voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK

       WWW.CHIRP.CO.UK

    11-02-2009 om 19:57 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEZOEKEN
    Bij de dagelijkse hondertal E-MAILTJES die ik elke dag bekom zijn er veel vragen voor het

    organiseren van BEZOEKEN:

    BEZOEK aan ANTWERPEN STAD   contact ALBERTO20@TELENET  welk op het FORUM onder VRIJE TIJD bij de titel EVENEMENTEN een aantal bezoeken als SENIOR organiserd voor SENIOREN

    BEZOEK  aan ANTWERPSE LUCHTHAVEN contact:  INGRID.DE.BOIS@FINSERVE.BE
    dit bezoek behelst ook een bzoek aan STAMPE & VERTONGEN MUSEUM

    BEZOEK aan DE ANTWERPSE DIERENTUIN zie naar   WWW.ZOOANTWERPEN.BE

    BEZOEK aan STAMPE & VERTONGEN MUSEUM sie  WWW.STAMPE.BE


    Ik ben enkel beschikbaar op de ZATERDAG en ZONDAG voormiddag van 11:00 tot 12:00 uur voor advies ,advies of gesprekken over de LUCHTVAART   SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM
    vooraf een mailtje aub!!!

    11-02-2009 om 18:28 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING SDW 11/02/2009
    Heden ben ik om 0800 a aanwezig op het bureel FLAG voor overleg!!

    WELKOM

    11-02-2009 om 05:51 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. toelichting over mijn initiele ervaring ZWEEFVLIEGEN
    Wat het ZWEEFVLIEGEN betrefd heb ik leren zweefvliegen met initieel in de FRANSE

    LUCHTMACHT met een C800 in dubbelbesturing en dan 1e SOLO op een EMOUCHET de

    Franse versie van een GRUNEAU en heb daar mijn ganse "D" op behaalt alvorens over te gaan op

    de toen zeer moderne Ka6  en Ka7

    Heb later veel andere type zweefvliegtuigen gevlogen waar volgens mij de FOKA de meest moderne
    was

    Maar het is de heerlijkste periode van mijn LUCHTVAART LOOPBAAN

    11-02-2009 om 05:49 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LOOPBAAN ADVIES over LT/AVN
    Enkele E-mailtjes stellen vragen over een loopbaan in het leger via het LT/AVN te gaan volgen.

    Dit is in de nieuwe organisatie van LANDSVERDEDIGING  niet meer mogelijk het LT/AVN of

    origineel ............. in 1945 gesticht bestaat niet meer.

    De EENHEID waar ik een zeer mooie tijd als PILOOT-INSTRUCTEUR op L18C en

    ALOUETTE II  doorbracht is nu over gegaan naar DELUCHTCOMPONENT

    Ui wat ik begrepen heb gaat de nieuwe recrutering geheel via de LUCHTCOMPONENT en
     
    worden de kandidaat piloten na hun bassisopleiding op SIA-MARCHETTI verdeelt naargelang

    hun  bekomen beoordeling in functie van hun vaardigheden naar de verdere opleiding naar:
     -JACHT PILOOT
     -TRANSPORT PILOOT
     -HELICOPTER PILOOT

    Voor mij was ik origineel LUCHTMACHT en moest in 1965 overgaan naar DE

    LANDMACHT nu gingen al de leden van het LT/AVN te LIEGE-BIERSET hun kaki uniform

    voor het blauwe LUCHTMACHT sorry LUCHTCOMPONENT

    .   via WWW.MIL.BE  bij de titel COMPONENTEN naar LUCHTCOMPONENT naar :

     WING HELI


    In de schoot van de in 1947 gestichte BELGISCHE LUCHTMACHT met anciens van de

    Belgen aktief als piloot tijdens WWII in de RAF werdt er de AIR-OP gesticht welk in 1954

    werd overgebracht naar DE LANDMACHT

    Noot zie: HISTORIEK WING HELI

    10-02-2009 om 20:10 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LOOPBAAN ADVIEZEN in LUCHTVAART
    Een aantal e-mailtjes komen ook van JONGEREN welk nu een loopbaan van PILOOT wensen te volgen.

    Hiervoor zijn er verschillende mogelijkheden:

     Lijpiloot worden kan via de FTO's in BELGIE, EU of in de USA:

    voor info van FTO verwijs ik naar  - WWW.BAFA.BE
                                                         - WWW.SFA.BE
                                                            WWW.HUBAIR.BE
                                                            WWW.MOBILIT.FGOV.BE voor andere FTO's  in BELGIE

    Een intresante formule die ik aanraad nu is het volgen van een opleiding via    WWW.KHBO.BE       van BACHELOR IN DE LUCHTVAART  en LIJNPILOOT 

    WWW.VLOC.EU

    Tijdens deze periode is het intresant om aan ZWEEFVLIEGEN te doen via

    WWW.BELGIANAIRCADETS.ORG
    WWW.CNVV.NET
        WWW.LVZC.BE 

    Deze weg via de FTO heeft echter een  kostenplaatje   van ongeveer 11.000 €

    DAAROM is er ook nog de MILITAIRE LOOPBAAN  van piloot via
     WWW.MIL.BE/     ga naar COMPONENTEN       en naar LUCHTCOMPONENT

    Wat betrefd LUCHTVAARTBEROEPEN hebben we ook nog goede ervaringen met
    DELFT in Nederland       www.lr.tudelft.nl


    Zal deze tekst nog verder uitwerken  en stel voor om via een persoonlijk vrijblijvend gratis onderhoud dit onderwerp te bespreken op ANTWERP AIRPORT na een mailtje naar 
     SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    10-02-2009 om 12:10 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LOOPBAAN toelichting
    In functie van enkele vragen gesteld via E-MAILTJES geef ik hier nu nog de volgende toelichtingen:

    Wat betrfd mijn normaal voorziene loopbaan welk onderbroken werd door het ongeval in 1971 was
     
    ik reeds in het bezit van de nodige theoretische examens en ook de nodige vergunningen om in 1972

    het leger te verlaten met 25 DIENSJAREN voor mijn militair pensioen en verder in het burgermidden
    te vliegen in het begin als 2e piloot en mogelijk later als PIC op zakenvluchten of regionale vluchten

    Dit kon dus niet doorgaan !!!!

    10-02-2009 om 10:31 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MIJN LOOPBAAN

    Uit enkele gespreken en mailtjes van SENIOREN maar ook van jongeren over mijn loopbaan in   

    DE LUCHTVAART schrijf ik hier een korte toelichting

    In 1949 op 14 jarige leeftijd verliet ik de schoolbanken na het behalen van mijn diploma 4e graad  bij
    de school van DE STAD ANTWERPEN zoals dat toen noemde .

    En ging werken met een LEERKONTRAKT en begon een aktiviteit van WIELRENNEN als

    ONDERBEGINELING, BEGINELING ,LIEFHEBBER en ONAFHANKELIJKE op de WEG en
    de PISTE, hiervioor de nodige financiele middelen vergarend door wat wij schagelen noemde in de

    joodse omgeving met sieraden

    Ik had een aanvraag gedaan om de BELGISCHE LUCHTMACHT te vervoegen als leerling piloot

    maar zonder succes en in 1954 vervoegde ik de LUCHTMACHT als grondpersoneel als MP

    In 1955 huwde ik mijn vrouwtje en in 1956 vervoegde ik het NATO HQ AIRCENT te
     
    FONTAINBLEAU in FRNKRIJK initieel als AIRPOLICE en in 1958 in de SECURITY
     
    SERVICES  met opleiding bij de USAF en UK PROVOOST SERVICES.

    Tevens begon ik toen ik de Militaire vliegclub de opleideng voor ZWEEFVLIEGEN en PRIVAAT

    PILOOT met militaire instructeurs van RAF, BAF, USAF, RCAF,GAF en FAF.

    In 1962 stond ik op het punt de USAF te vervoegen maar een Belgische Generaal van de BAF
     
    stelde mij voor om  BELGIE terug te vervoegen en piloot te worden in de BAF

    Bij mijn terugkomst werd ik aktief in het ZWEEFVLIGEN en MOTORVLIEGEN in de

     Burgerclubs  en als INSTRUCTEUR  na het afleggen van de nodige examens bij het BLV en

     BELGIE want de in FRANKRIJK BEHAALDE vergunningen telde hier niet!!

    Na de nodige administratieve beslommeringen vervoegde ik in 1964 de EPE te GOEDSENHOVEN
    op SV4 en vervoegde nadien het LT/AVN te BRASCHAAT als PILOOT-INSTRUCTEUR op

    L18C en nadien op ALOUETTE II  tot een ONGEVAL in 1971 deze toekomst kort wiekte en ik

      op pensioen kon vertrekken en  in enkele burger firma's in de luchtaart operaties aktief werd

    Tevens was ik sedert jaren aktief als GROUNDINSTRUCTER voor de theoretische examens van

    PPL,CPL,IFR en FI voor de AMERIKAANSE, FRANSE, NEDERLANDSE en BELGISCHE

    verguningen van PILOOT, ook mijn echtgenote was daar aktief bij betrokken
     
    .In 1980 stelde men mij voor om via AOPA-BELGIE en nadien via IAOPA als vrijwilliger met de

    steun van mijn echtgenote  voor  IAOPA bij de EU-INSTELLINGEN te vertegenwoordigen als

    LIAISON OFFICER en dit tot  2004



    Na 1974 vertrok ok voor mijn derde maal op RUST  met de bedoeling nu gans de luchtvaart te

    verlaten maar al vlug ontdekte de PC  en hield zodoende contact met de luchtvaart

    bleef in contact met de EU middens en deten behoeve van DE LUCHTVAART  en ben dan in 2003
    bij SENIORENNET verzeilt   en zodoende begonnen met de SENIOREN voor te lichten over het

    LUCHTVAART gebeuren  en tot op heden nog dagelijks als HOBBY daarbij betrokken zonder nu

    echter dagelijks naar BRUSEL te moeten gaan wegens de vele mogelijkhedn omdit via de PC te
     
    doen.

    Zowel JONGEREN als minder JONGERE zijn steeds welkom met vragen of toelichtingen over de
     
    LUCHTVAART geheel vrijblijvend en gratis te bekome

    NOOT: ik heb deze tekst hier spontaan en zonder enige voorbereiding uit mijn geheugen
     
    neergeschren en dus zijn bijkomende vragen voor toelichting steeds welkom

    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    MIJN SLOGAN:  ER ZIJN GEEN STOMME VRAGEN .....dus STEL UW VRAAG MAAR  ???


    ..........................................................................................;
     

    09-02-2009 om 11:06 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HISTORISCHE INFORMATIE
    Herhaalde malen krijg ik van de SENIOREN vragen over de HISTORISCHE aspecten van         

    DE LUCHTVAART


    Een intresante bron zijn de boeken uitgegeven door   WWW.FLYINGPENCIL.BE


    Deze steld teven het nieuwe boek   100 JAAR LUCHTVAART te OOSTENDE voor op 13 JUNI

    om 1400 uur in het VLOC te OOSTENDE

    WWW.VLOC.EU

    09-02-2009 om 09:48 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET NUT van het ZWEEFVLIEGEN
    In functie van de CV van SULLY de piloot welk de AIRBUS A320 met succzs neerzette in de

    HUDSON RIVIER te NEW YORK komt het NUT van het ZWEEFVLIEGEN weer naar boven in
     
    een aantal gespreken tusse INSTRUCTEURS-PILOTEN

    Heden stelde een ervaren collega de volgene punten naar voor als gevolg van he
     
    ZWEEFVLIEGEN;

    1)- MOTIVATIE

    2)- INZICHT

    3)- JUDGEMENT

    4)- FEELING

    5)- DISCIPLINE

    6)-AIRMANSHIP

    7)- KENNIS  van de WEERVERSCHIJNSELEN

    Volgens ons is dit het derde recent ongeval waar de kunde van DE PILLOT met

    ZWEEFVLIEGERVARING een NOODLANDING met SUCCES tot een einde bracht

    door zijn ZWEEFVLIEGERVARING.


    Reacties, opmerkingen , komentaar of  inlichtingen over dit onderwerp zijn welkom:

      SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    Dit is een eerste poging om de voordelen van het ZWEEFVLIEGEN naar voor te brengen zonder
     
    het oog te verliezen dat het volgens mijn persoonlijke ervaring en inzicht de meest aangename manier

     van  VLIEGEN is geweest in mijn LUCHTVAART AKTIVITEITEN

    08-02-2009 om 20:30 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2009 STAMPE FLY-IN
    Deze heeft plaats op het WE van 23 en 24 MEI 2009

     WWW.STAMPE.BE

    Zoals elk jaar voorzie ik daar weer aanwezig te zijn om SENIOREN te ontmoeten .

    08-02-2009 om 20:15 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • MRS (SYLVAIN)
        op ERELEDEN VLRI
  • efaga (ababdd)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • dafwefa (abab)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op 25th OLD TIMER FLY in SCHAFFEN
  • Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!