PROGRAM 07 APRIL -DG-TREN + EP-TRA 09 APRIL HQ EUROCONTROL + MOTY + EP-Energy for AVIATION 10 APRIL HQ EUROCONTROL VIP/VLJ 12 APRIL FLAG + EBAW + RAAC 13 APRIL FLAG +EBAW + RAAC
Heden ga ik mijn PC voor vandag afsluiten , volgens mijn huidige informatie heb ik heden al mijn E-MAILTJES beantwoord en ook al de bezoekers in mijn GASTENBOEK een wederbezoek gebracht.
Indien ik uw vraag of wensen niet beantwoord heb stuur me dan maar weer een E-mailtje op:
Heden bevestigd men mij dat SKYLIFEGUARD BENELUX N.V te WEVELGEM-KORTRIJK bij de firma ABELAG AVIATION weer een nieuwe BECHCRAFT KINGAIR 200 gedoopt heeft als SPIRIT of KORTRIJK .
Nu heeft men te WEVELGEM 10 VLIEGTUIGEN waarvan 6 PERMANENT in Ambulance)configuratie beschikbbar zijn.
Het gebruik van deze toesteelen staan ten diensten van EUROCROS, VAB , TOURING en ook FRANSE, NEDERLANDSE en ENGELSE hulpdiensten
De AMBULANCE POOL van ABELAG repatrieerde in 2007 DUIZEND mensen met een omzet vazn 10 Miljoen Euro.
I obtain regular information from SPOTTERS about the GLOBAL AIRCRAFT FLEET. for free but this is not official !!
Today I received a offer from a officieel Company to supply me such a information on a Anual fee of 14.000 but they indicate thad they can not guarantee a 100% corectnes of their information , but they claim to be official reqonised company ( whatever this meean ??)
Telkens de dag komt van de overgang van WINTERTIJD naar ZOMERTIJD of omgekeerd komen er weer een aantal E-mails binnen om tegen deze overgang te protesteren.
Deze overgang is in de EU via het politiek systeem besloten en toegepast door de lidstaten.
Er werden in het verledendaarover reeds herhaalde malen debatten gehouden in het EP en werden er telkens nieuwe studies voor gelegt welk de voordeelen en nadeelen naar voor brachten.
Persoonlijk ben ik herhaalde malen betrokken geweest bij deze debatten en mijn gevoel zijn er meer voordeelen aan de huidige toepassing.
Schijnbaar werdt deze methode van ZOMER en WINTER uur reeds toegepast door de Duitsers tijdens WWII en iemand vermelde de eerste toepassing door Duitsland en UK in 1916
In de LUCHTVAART gebruiken wij heden UTC welk hetzelfde uur is op gans de AARDBOL
Vroeger werden er voor deze tijdsindeling een andere naam gebruikt namelijk GMT en ook nog ZULLU TIJD.
UTC = UNIVERSAL COORDINATED TIME
GMT = GREENWITCH MEAN TIME
ZULLU = is de tijdsregeling toepasselijk in de ZONE " Z" welk ligt 7,5° ten oosten en ten westen van de 0° MERIDIAAN of ook nog GREENWITCH MERIDIAAN genoemd.
Het gebruik van deze "Z" of "GMT" of "UTC" heeft voor gevolg dat mijn persoonlijk uurwerk sinds vele jaren op deze tijd is ingesteld en dat ik steeds voor de omrekening nu gewoon in Belgie UTC+2 toepas en in UK UTC+1 en in bepaalde streken in de USA UTC -7 ,
De theoretische tijdsriemen hebben een breedte van 15° en er zijn er dus 24 voor de 360°
Praktisch zijn deze tijdsriemen niet bruikbaar in het dagelijks leven en daarom wordt de LOKALE TIJD ingesteld voor bepaalde gebieden op de aardbol.
Their sems a text in circulation for the SPORT FLYING such as VLA via the EASA in where there is a proposal for the revised medical requirements of the future;
CAN anybody supply me the referende or document ASAP ??
Had heden weer het plezier om via de CHAT een oude collega van mijn periode bij het LT/AVN van het lichte vliegwezen bij de Landmacht als helicopter piloot te ontmoeten welk mij herinnerde van zijn periode in de 255 maint te Butzweilerhof in Duitsland
Heb via FORUM, BLOG, CHAT en E-MAILS reeds enkele ex collega's terug ontmoet