Recently have I been aproced to give a intervieuw on my experience as LOBBYIST gor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK in the EU-INSTITUTIONS since 1980.
The Ex president of the 1980 EP TRANSPORT COMMISION has mentioned me in his intervieuw as MISTER GENERAL AVIATION in BRUSSELS and one of the persons with a long experience from what is going on un the corridors of the various EU buildings before , between and after the official meetings.
Although one MEDIA AGENCY has now made a very intresting financial offer have I decided NOT to give a public intervieuw as long thad I ame stil actif as LOBBYIST.
My feeling is thad it is more important te continue my unvisible activity for the benefit for
THE NON CAT AIRSPACE USERS
Then a pesonen intervieuw in the MEDIA
I will do this when I retire for my FOURTH TIME maybe in 2010 .......???
SORRY MEDIA MANITOUS YOU HAVE NOT BEEN ABEL TO CONVINCE ME YOU MAY CONTINUE TO READ MY RELEASED INFORMATION in MY BLOG... UFN
I notice thad there are many meetings at the various level very actif and they could include some VERY NEGATIVE results for the NON CAT AIRSPACE USERS:
Debriefing over REOLUTION on GENERAL AVIATION in EP
Folow up on SESII
TNC documentation
ACCIDENT INVESTIGATION adaption of REGULATION
Briefing on EAD
Briefing on WEATHER BRIEFING for VFR operations
CONFIRMATION on the folow up on EBGB witch is 100% SELFSUPORTING bij the USERS TEAM
Analysing the ANNUAL SAFETY REVIEUW 2007 of EASA
Briefing on EASA progres and DISCHARGE in EP-TRAN
Negotiations with ISRAEL on AVIATION AREA aplications
Folow up on development of LASER KERATOMY aplication in medical certification at EASA level
Circulation documentation on MEP's: - ICAO - ANC 2009 PRIORITY statement about the importance of GA & AW for the AERONAUTICAL INDUSTRY -AOPA-PILOT -PILOT AOPA NL -LIGABLAD -LEER ZWEEFVLIEGEN
BRIEFING on futher EP ELECTIONS ???
Evaluation conversion SOUTH AFRICAN PPL to ITALIAN PPL
In NEDERLAND houdt men streng toezicht op de vluchtvoorbereiding welk moet voldoen aan DE NEDERLANDSE WET LUCHTVAART artikel 5.8.
De vraag die men steld welke NAVIGATIKAART moet ik in mijn bezit hebben voor VFR ??
Volgens ons inziens is dit de 1/500.000 ICAO aangepast met de veranderingen vermeld in de NATIONALE AIP voor uw REISWEG met de bestemming alsook de mogelijke uitwijkingen
Wie heeft een beter advies;
Zie artikel van AOPA-NEDERLAND Bulletin N° 236 van APRIL 2004 door Ronald SCHNITKER
Heden voormiddag enkele intresante personen ontmoet op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN:
Een der jongeren welk voorzien ter herinering aan 100 JAAR LUCHTVAART in BELGIE een opmerkelijke vlucht gaan uitvoeren met een zelfbouw vliegtuig van het type LAMBERT)AVIATION van Belgische makelei.
Een koppel SENIOREN kwam advies vragen voor de opleiding tot LIJNPILOOT voor hun 14 Jarige KLEINDOCHTER waarvor zij de 100.000 gaanbeschikbaar maken, aangeraden voor verder te studeren en heden trachten het ZWEEFVLIEGEN te behoefenen bij de BELGIAN AIRCADETS of het CNVV te Sainthubert of via de LVZC
Ontmoete een jonge PILOOT welk ik bijstond in 2001 voor het waar maken van zijn droom om piloot te worden.
Ook intresante informatie kunnen doorgeven aan mijn colega HUGO UVIJN zijn poging om op 11 of 18 APRIL op het vliegveld van ZOERSEL/OOSTMALLE om in het boek der recods te komen( kom even niet op de naam nu)
Na de middag snel met ANNABEL naar de ZOO waar er zeer veel volk aanwezig was voor een etentje in de FLAMINGO SELF SERVICE voor een lekker VOL AU VANT met heerlijke fritjes en nadien even een kort bezoek in het stralende zonneke maar redelijk fris met +3°C aan PHYO PHYO.
Bij het nemen van de tram 10 bemerkte ik een blonde dame met een groot fotoaparaat welk nu op het ASTRIDPLEIN was en vermoedelijk ook even de OLIFANTJES had of ging bezoeken .......RARA wie was dat ???
En nadien lekker warm thuis voor de TV en achter de PC om wat te tokelen en nu naar TV waar vermoedelijk mijn ogen weer zullen dicht vallen na deze redelijk vermoeiende maar heerlijke SINT VALENTIJN DAG
Over een zestal maanden kwamen er een aantal personen samen om deze 100 jaar met eengrote manifestatie ter kennis te brengen van het grote publiek.
Een aantal vergaderingen vonden plaats en ik vernam de wildste voorstellen met een onwaarschijnlijk budget om tijdens de maand SEPTEMBER een ganse MAAND luchtvaart manifestaties te organiseren dan sprak men van een WEEK en nu vernam ik vandaag dat tijdens het laatste palaber op laatste maandag alles afgeblazen is en iedereen doet op zijn eigen de jaarlijkse manifzstatie van alle jaren.
Mogelijk is er in de maand SEPTEMBER een ANTWERP AIRPORT OPEN DAG in de pipe line
Hou jullie op de hoogte als ik meer concrete informatie bekom.
Na de anelyse van the 2009 document van DG-TREN blijkt dat in 2010 met een overgang tot 2015 de REGINALE LUCHTHAVENS in BELGIE zijnde EBOS,EBAW,EBLG en EBCI welk een
ATC:TWR en MPET dienst hebben van BELGOCONTROL zullen moeten betalen aan
BELGOCONTROL
voor de verleende INFRASTRUKTUUR en DIENSTEN van ATCO en MET door
BELGOCONTROL
Dit is de benadering welk de CAA en BELGOCONTROL EXPERTS voor stellen in de toekomst
met het gevolg dat de AIRSPACE USERS daar zullen onderworpen aan:
-LANDING CHARGES
-HANDLING CHARGES ( SECURITY)
-APROCHE CHARGES
Wat EBKT betrefd is het niet duidelijk gezien daar geen ATC aanwezig is maar vermoedeleijk in de
toekomst een AFIS
Ook de kosten voor AIS en MET zullen moeten betaald worden aan de ATSP(BELGOCONTROL)
Ik adviseer ALLE AIRSPACE USERS van lid te worden van de
LUCHTVAARTORGANISATIES welk zullen moeten( mogen) deel nemen aan de overleg
vergaderingen in de toekomst met de CAA en ATSP over deze onderwerpen in een georganiseerde
in de EU overleg struktuur mits voorbereiding van de nodige voorstellen
Het zal niet volstaan door hard NEEN te roepen maar door inventieve en haalbare voorstellen naar
voor te brengen
BEGIUM AOPA , KBAeC( via FEDERATIES) , ABI en FLAG wees klaar hiervoor
Wat betrefd mijn loopbaan is er telkens een grote aanpassing geweest:
1954 van WIELRENNER naar DE BELGISCHE LUCHTMACHT
1958 naar NATO in FRANKRIJK
1962 naar LUCHTMACHT als MP
1964 van LUCHTMACHT naar LANDMACHT als PILOOT
1971 ONGEVAL met ongeveer een jaar ziekenverlof
1972 tot 1976 Administratieve taak LANDMACHT
1976 tot 1980 BURGERLIJK LUCHTVAART
1980 tot 2004 IAOPA liaison officer met veel internationale zendingen
2005 tot aktief als individueel EU-LOBBYIST met veel minder internationale zendingen en nieuwe omgang via SENIORENNET en meer thuis bij de ECHTGENOTE wat een ganse aanpassing vereist
I was invited to the I9NFORMATION/CONSULTATION HEARING 12 FEBRUARY 2009
at EUROCONTROL-EUROPA ROOM
on the SES SINGLE EUROPEAN SKY by DG-TREN in close colaboration of
EUROCONTROL/CRCO
2009 TERMINAL
AIR NAVIGATION SERVICES COST and CHARGES
Personnel note:
Presence of the EU memberstates their ATSP, CAA and AIRSPACE USERS
AIRSPACE USERS IACA with a very agresif intervienig delegate AEA with a very strong general commeny 1ATA very quit no interventions EBAA no interventiens ELFAA strong interventions
Myself made no intervention and made the chairman LUC TYTGAT thad I was not representing IAOPA but only as INDIVIDUAL EU-LOBBYIST involved in this subject since 1980 in vieuw to evaluate the possible effect on GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS or toward ALL the other AIRSPACE USERS not belonging to the GAT CAT OPERATIONS
Noticed also the presence of MILITARY delegates from witch I understood thad in the future they intend te charge for INFRASTRUCTURE and SERVICES made toward the VFR operations using their facility's ??
Also noticed thad the present TNC will have for effect thad the detailed collected information may have some negative effect on the situation of the SMALLER AERODROMES with INFRASTRUCTURE and SERVICES cost to be recovered from the NON GAT CAT IFR AIERSPACE USERS
I sugest close observation at NATIONAL LEVEL on the effect of this ???
Made via personnel contact with CAA & ATSP present experts some possible solution for the financiel development.
Also very intresting contacts with the members of the PRC !!!