Heden moet ik een aantal bezoekers vragen wat te wachten op het beantwoorden van mijn E-mailtjes, mijn prioriteit is nog steeds te reageren op berichten van de LUCHTRUIMGEBRUIKERS.
Wegens mijn afwezigheid deze week in de EU-INSTELLINGEN heb ik een grote achterstand op het bijwerken van mijn BLOG, en aanvullen van FORUM
Heden met het mooie weer ga ik wat in de tuin werken en hoop zaterdag en zondag op de PC terug bij te werken.
As mentioned I was present at the VIP-VLJ Chaired by ALEX HENDRICKX.
There was a intresting participation .
For GENERAL AVIATION operations LARS HJELMBERG from AOPA-SWEDEN was present.
Full details will be made avaible at a later stadium and the 3th VIP wil take place on 14 and 15 October in BUDAPEST , this also give the possiblity to have some participation in the SIMULATION exercise.
Also of intrest to GA & AW will be the 10 & 11 DECEMBER WORKSHOP on NAVIGATION AIDS with participation of: -AIRSPACE USERS -AIRFRAME -AVIONICS
In vieuw to try to find solutions for the GA & AW operators to have afordable and simplofied Navigationsolutions developed for the futur.
Concerning the VLJ TRAINING is there a major target to have the low time PPL-IR to follow a adequate conversion foe SINGEL PILOT operation to have a SAFE but also a OPERATIONAL education and TRAINING to INTIGRATE inthe major CAT GAT operations ENROUTE ,TERMINAL and APROCHE configuration at high speed.
After the TYPE TRAINING there will be a need for a period of flying with a monitoring pilot in function of the experience of the PIC
Recently out attention was drawn on the present fast evolution in the renewed versions of certain AIRCRAFT with new equipement such as:
Diesel ENGINE
EFIS
You may have a PILOT witch has a lot of experience on a classique AIRCRAFT MODEL and now requesting a conversion on a the same model but now equiped with a:
DIESEL ENGINE
EFIS
or OTHER NEW SOFISTICATED EQUIPMENT .
I sugest strongly to suply a THEORETICAL en PRACTICAL COURS and keep TRACES in your documentation on the PILOTS CONVERSION of the proof thad he has aquired the required knowledge and obtained the UPDATED documentation in particular on the EMERGENCY situations !!
THIS is a ADVISE in function of obtained LEGAL aspects of FI RESPONSABLITY in case of
Ik verneem nu weer via het nieuws dat er verleden jaar 291 personen in Belgie hun organen werden gebruikt om de vele wachtende personen te helpen.
Het doet mij vreugde dit te vernemen want zoals ik reeds vroeger vermelde was ik in de jaren 70 aktief betrokken bij de eerste NIERTRANSPLANTATIES hier in BELGIE als helicopter piloot.
Heden heeft het hier in ANTWERPEN een frisse maar zonnige dag geweest met even een klein begin van wat sneeuwvlokjes uit een CB.
Volgens de informatie die ik bekom heeft het weder in het meeste deel van VLAANDEREN redelijk goed geweest met mogelijk op enkele plaatsen een korte vlaag!!
Dit bewijst weer de loeilijkheid om een goede en juiste voorspelling te maken, de laatste dagen hadden we de indruk in functie van de drukverdelingen ende fronten dat we zeer slecht weder zouden hebben voor de OMLOOP VAN HET VOLK. Een van de omroepers in TV begon zeer sterk in zijn tussenkomsten over het echte weder voor DE FLANDRIENS te spreken en de meeste weersvoorspelers volgden hem in die terminologie tijdens hun weerberichten !!
SORRY ik ben er ook ingelopen alhoewel de RADAR,SATELIET en METEO kaarten deze morgend geen werkielijk slecht weer niet meer bevestigden.
MIA CULPA !!!
OPMERKING:
Volgens de beelden op TV van DE OMLOOP VAN HET VOLK heeft het in dat deel van BELGIE zeer slecht weder geweest zoals het was voorspeld ONGELOOFLIJK maar WAAR !!!
PROGRAM 07 APRIL -DG-TREN + EP-TRA 09 APRIL HQ EUROCONTROL + MOTY + EP-Energy for AVIATION 10 APRIL HQ EUROCONTROL VIP/VLJ 12 APRIL FLAG + EBAW + RAAC 13 APRIL FLAG +EBAW + RAAC
Heden ga ik mijn PC voor vandag afsluiten , volgens mijn huidige informatie heb ik heden al mijn E-MAILTJES beantwoord en ook al de bezoekers in mijn GASTENBOEK een wederbezoek gebracht.
Indien ik uw vraag of wensen niet beantwoord heb stuur me dan maar weer een E-mailtje op: