Zoals reeds vermeld ben ik nu voor mijn DERDE maal op RUST geplaatst ..................MAAR, ik ben nog bezig met DE LUCHTVAART en wekelijks aanwezig in BRUSSEL bij de EU-INSTELLINGEN , EUROCONTROL, alsook op DE ANTWERPSE LUCHTHAVEN, FLAG en LUCHTVAARTORGANISATIES zoals ABI, ACEC, VLRI als vrijwilliger zonder enige vorm van vergoeding
Natuurlijk via de vele E-MAILTJES ben ik nog in contact met PILOTEN en EIGENAARS over gans de AARDBOL voor advies en informatie over GENERAL AVIATION & AERIAL WORK.
Via SENIORENNET ben ik aktief op deze BLOG, DE CHAT en FORUM waar ik een aantal onderwerpen opvolg namelijk:
SENIORENCAFE OPROEPEN LEGERDIENST WENSEN MEETINGS ROUWDIENST HOEKJE van TROOST POLITIEK NIEUWS OPENBAAR DEBAT MEDIA WETENSCHAP en TECHNIEK EVENEMENTEN REIZEN SPORT HOBBY's
Deze onderwerpen bekijk ik elke morgend, tevens ben ik lid van een aantal praatgroepen maar ben daar weinig aktief in wegens gebrek aan tijd.
Mijn E-MAILTJES( een hondertal per dag) volg ik minstens op elke morgendvroeg en ook nog eens s'avonds.
Als mijn gezondheid en deze van het vrouwtje het toelaten zoek ik dat nog enkele jaren verder te doen.
Ik hoop dat deze toelichting een aantal vragen der bezoekers en maillers beantwoord
Recherche PLATFORM sur CARTE dans la region de Luxembourg
Actuelement les heures d'ouverture sont limite a partir de 1100 b ( 0900 UTC ) a cause de manque de personnel et des changement d'exploitation en cours
Een der problemen bij de AIRSPACE INFRINGEMENT door VFR vluchten blijkt voor een deel het gevolg te zijn van het gebruik van niet aangepaste NAVIGATIEKAARTEN
Persoonlijk ben ik voorstander van het gebruik van de ICAO 1/500.000 kaarten welk elk land bechikbaar maken............. MAAR deze zijn nog steeds verschillend in symbool gebruik en uitzicht !!
Daarom is er nu de JEPPESEN GPS + VFR CHARTS 1/500.000
Heden kreeg ik de mededeling dat in het ANTWERPSE op ANTWERP AIRPORT bij de VERMEIREN AVIATION COMPANY -PILOT SHOP de recente kaarten van :
DUITSLAND-IERLANS-ITALIE-SPANJE-UK beschikbaar zijn voor BENELUX is deze voorzien einde van de maand MEI 2008
Het voordeel is dat deze kaart homogeen is over gans haar dekkingsgebied.
Een vraag die ik reeds in de jaren 1968 via de MILITAIRE kanalen alsook CAA, RLW,IGN, AOPA,en ICAO naar voor bracht en in 1980 via EUROCONTROL en DG-7 ( EU) terug activeerde ( zonder resultaat) er werden wel veel vergaderingen en documenten over gehouden maar de NATIONALE BELANGEN hebben dit steeds geblokkeerd
Ook in de STUDIE AIRSPACE INFRINGEMENT komt dit als een oorzaak naar voor en een RECOMMENDATION in functie van de AIRSAFETY
Reeds heden verneem ik dat in bepaalde landen de JEPPESEN GPS+VFR CHARTS niet aanvaard worden als de verplichte up to date NAVIGATIEKAARTEN voor VFR
Ik stel dringend belang in PILOTEN welk moeilijkheden hebben ervaren ??
Voor degene die hier op mijn BLOG komen om iets op te zoeken raad ik aan dat zij in de linkerzijde
bij ZOEKEN IN BLOG een zoekwoord in functie van het gezochte plaatsen, indien dit geen
resultaat geeft kunt u mij steeds een E-MAILTJE sturen dat ik zo snel mogelijk zal beantwoorden
NORMAAL bekijk ik elke morgend om 0500 uur en om 1900 s'avonds minstens mijn E-MAILTJES behalve als ik op ZENDING ben wat ik hier echter steeds tracht vooraf te melden