Twee opmerkingen over de komentaren onmidelijk na een LUCHTVAARTONGEVAL zijn onvoorstelbaar:
Betreft de geslaagde NOODLANDING van DE ARIBUS in de hudson lees ik in verschillende kranten en hoor ik vertellen dat dit de eerste maal is dat een piloot dit lukt zonder slachtoffers.
Dit is geheel onjuist er zijn verschillende succesvolle ditchings in de LUCHTVAARTGESCHIEDENIS, en voor degene die er meer willen over wetten raad ik aan de in het frans opgestelde en gratis verspreide CHRONIQUE DE MARS - BD-41 van J.BELOTTI op te vragen welk elke maand verschijnt over aktuele luchtvaart aspecten:
Ook het ongeval van de B737-800 te SCHIPHOL geeft aanleiding tot een aantal gissingen en in de PERS zelf tot verklaringen over de oorzaak welk geheel uit de boze zijn, maar DE PERS heeft voor haar lezers een uitleg NU nodig en binnen 12 maand ( soms 36) en het officiel publiek rapport beschikbaar is heeft ze geen intresse en plaars mogelijk 5 lijntjes hierover.
Een der problemen bij de SELECTIE tot LEERLING PILOOT is zeer complex.
Er zijn grote verschillen in de verschillende soorten PILOTEN en de gewenste vAARDIGHEDEN noodwendig zijn zeer verschillend:
MILITAIR JACHTPILOOT
BURGERLIJK LIJNPILOOT
MILITAIR TRANSPORT PILOOT
MILITAIR HELICOPTER PILOOT
BURGERLIJK HELICOPTERPILOOT
PILOOT LUCHTARBEID
PILOOT LUCHTAXI
PILOOT ZAKENVLIEGEN
TEST PILOOT
DEMONSTRATIE PILOOT
AIRDISPLAY PILOOT
Een reeds aan mijn jaren bekend geval betrefd een colega welk op SV4 ( STAMPE) te horen kreeg dat hij nooit eenplaats zou vinden in DE LUCHTVAART van zijn MILITAIRE INSTRUCTEUR en niet SOLO ging heb ik zijn afscheidsvlucht bijgewoond als PIC B747.
MOTIVATIE was zijn grote troef HIJ WILDE en zou PILOOT WORDEN mits zeer veel inzet en een langere periode in DC dan bij de militaire opleidingplaning voorzien was
Thnis is a initial resume of aspects of AVIATION in witch I ame invomved since 1980 after my carrer as MILITARY ARMY AVIATION PILOT INSTRUCTER and CIVILIAN AVIATION ACTIVITY in GLIDER, AIRPLANE,HELICOPTER and SIMULATOR and GROUNDINSTRUCTER for PPL/CPL/IFR/FI for BELGIAN, FRENCH, DUTCH and FAA EXAMINATIONS as SDW GROUND SCHOOL & SOTRAMAT at EBAW
I have not taking in consideration the STATE AIRCRAFT but they are also involved in our AVIATION WORLD
-VIP
-MILITARY TRANSPORT FIGHTER TRAINING HELICOPTER
-POLICE
-CUSTOMS
-CIVIL PROTECTION
ICAO DEFINITION -CAT -GA -AW
Any AIRCRAFT can be involved in one of the three way's of OPERATIONS regardles the SIZE of the AIRCRAFT
Gezien er eenaantal vragen hierover werden gesteld vermeld ik hier dat de nacht van ZATERDAG
28 MAART en ZONDAG 29 MAART we overgaan naar ZOMERTIJD
De ZONDAG 2009 om 0200 uur overgaan naar UTC +2 met andere woorden we zetten ons
uurwerk van 0200 uur op 0300 uur
Wij gaan natuurlijk niet opstaan om 0200 uur omdat te doen maar voor het slapen gaan de
KLOKKEN één uur vooruit zetten
Ik ga hier niet terug de ganse dialoog aanvangen van alle jaren over de VOOR en NADELEN ??? hiervoor is het nutig in de zoekfunctie gewoon ZOMERUUR of WINTERUUR in te typen