Een aantal E-MAILERS zijn van de opinie dat de CEO's van grote firma's gewoon met het lijnvliegtuig kunnen reizen.
Een aantal belangrijke voordelen van het ZAKENVLIEGTUIG zijn:
- Het Vliegtuig en bemanning is beschikbaar op elk ogenblik van de dag om te vertrekken naar de besteming
-De vlucht gaat rechtstreeks naar het vliegveld van bestemming zonder tussenlandingen en verlies van tijd voor het overstappen
-Aan boord beschikt de CEO van dezelfde werkmidelen als op zijn bureel en kan gewoon verder werken tijdens de vlucht alsof hij in zijn bureel zou aanwezig zijn.
-Hij moet niet verblijven in hotels voor het afwachten naar de volgende vlucht
-Hij kan zelfs gewoon van zijn nachtrust genieten terwijl het toestel vliegt en komt op zijn bestemming fris en uitgerust aan om de onderhandelingen te voeren.
-Geen gesleur met verouwelijke documenten of informatie buiten de beschermde ruimten
-mogelijkheden om belangrijke klanten te vervoeren en tijdens de vlucht de belangrijke gesprekken te voeren zonder aanwezigheid van derden of afluister mogelijkheden door niet betrokken personen in de onderhandelingen
Schijnbaar zijn er veel personen welk dagelijks de METRO lezen want heden morgend kreeg ik
reeds een 7 tal E-MAILTJES over de titel:
CRISIS TREFT JONGEREN HET HARDST
Het berteft hier vooral lezerrs wie hun kinderen in een LUCHTVAARTOPLEIDING betrokken zijn.
Wat de opleiding tot PILOOT betreft zou er volgens een aantal experts en ook volgens de in mijn bezit zijnde informatie geen probleem mogen zijn om in de toekomst aan werk te geraken.
Er is wel een afname van VLUCHTEN waar te nemen door de CRISIS in EUROPA en de USA en een aantal PILOTEN zijn vertrokken naar het verre Oosten om daar te vliegen.
Er komt echter een periode aan waar er een aantal oudere periode de 65 jaar grens bereiken en dus op non activiteit worden geplaatst dat heeft voor gevolg dat een aantal tweede piloten naar een upgrading toe zijn voor de linkerzetel, tevens komen de nieuwe regels van de EU-EASA in voege met een afname van de toegelaten WERK en VLIEGTIJDEN voor de CREW welk het ook noodzakelijk maakt om over meer piloten te beschikken om dit op te vangen. Voor mijzelf heb ik een zevental (7) van mijn exleerlingen welk dit jaar het operationeel CAT gaan verlaten
Wat de andere studierichtingen betrefd heb ik weinig informatie bekomen maar wat de mekaniciens betrefd stel ik vast dat de oudere generatie minder goed kan volgen in de huifige electronische opvolging van het onderhoud en dat er plaats komt voor de jongere goed gevormde mecaniciens welk snel bevorderingen inpikken.
CABINE PERSONEEL zie ik heden een overcapaciteit ontstaan maar heb onvoldoende informatie om dit duidelijk te kunnen bevestigen.
Hoop dat deze toelichting van nut is en steeds beschikbaar voor opmerkingen of bijkomende vragen via E-MAIL: SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM
CAA CIVIL AVIATION AUTHORITY of voor ons het BESTUUR DER LUCHTVAAR is de dienst die heden nog verandwoordelijk is voor het opmaken en toezicht houden op de WETGEVING en REGELGEVING om de VEILIGHEID in HET LUCHTRUIM te bekomen
ATSP AIR TRAFFIC SERCICE PROVIDER of voor ons hier BELGOCONTROL welk het LUCHTVERKKER in ons LUCHTRUIM verzekerd in GAT
Voor het HOGERE LUCHTRUIM ( FL245) is dit hier EUROCONTROL UAC te MAASTRICHT/NEDERLAND
Er is ook nog BELGACONTROL voor het zuiver MILITAIR LUCHTVERKEER vooral de JACHTVLIEGTUIGEN in OAT
In de huidige struktuur steel we vast dat de daar aktieve personeel welk vroeger allemaal STATAIR was nu wordt aangevuld met CONTRACTUEEL personeel
De ATCO zijn echter initieel tijdens de opleiding CONTRACTUEEL maar bij het slagen in de VERGUNNING zijn zij STATUAIR bij BELGOCONTROL
Ik hoop dat deze toelichting de vraag over het satuut van het personeel bij CAA en BELGOCONTROL toelicht
2) OASE VAN RUST voorzien onder inpuls van CORRY een GROEPSBEZOEK in APRIL kijk op DE OASE VAN RUST
Een eerste voorgestelde datum is DONDERDAG 23 APRIL 2009 door de VRIENDINNEN onder elkaar.
3)- HET BABBELHOEKJE denkt ook aan een GROEPBEZOEK maar heb nog geen persoon die het organiseert
Wij zelf ANNABEL en SDW zullen trachten de nodige informatie te verzamelen en zullen mogelijk ook een kort gedeelte deelnemen maar een gans bezoek is voor ons uit de boze want te vermoeiend
Er zijn speciale tarieven beschikbaar voor ;KINDEREN, GROEPEN ( minstens 15) en 60+
ook eetmogelijkheden in SELFSERVICE in DE FLAMINGO of in het Historisch restaurant mits tijdig reservatie te maken want dat is druk bezocht restaurant in het ANTWERPSE ASTRIDPLEIN
De ligging van de ZOO is naast het hernieuwde ANTWERPSE CENTRAAL STATION en ook niet ver ( 10 minuten aan wandelsnelheid) van de GEUZEHOFKES waar de STREEKBUSSEN aankomen
Bepaalde EU lidstaten hebben de neiging om allerlei regels en beperkingen in te voeren om de
aktiviteit van wat zij de onnodige LUCHTVAART AKTIVITEITEN te beperken door het invoeren van allerlei onnodige administratieve verplichtingen en ook door het invoeren van zeer hoge
vergoedingen voor de verplichte inspectie's en administratieve documenten te bekomen
Op deze wijze tracht men de luchtvaartbewegingen af te bouwen met tevens het argument dat men
zodoende de hinder voor de omwonende rond de luchthavens doet afnemen en ook bijdraagt tot de
verbetering van het milieu
HEDEN is in BELGIE door het DGLV een poging om het RECREATIEF VLIEGEN af te bouwen,
men beseft echter niet dat men zodoende de doodsteek gaat geven aan de EUROPESE
LUCHTVAART INDUSTRIE welk nood heeft aan gemotiveerde jongeren om de 90 verschillende
gespecialiseerde beroepen in de luchtvaart aan te leren en uit te oefenen
DE LUCHTVAARTINDUSTRIE in EUROPA delft zijn eigen graf in het GLOBAL AVIATION
Twee opmerkingen over de komentaren onmidelijk na een LUCHTVAARTONGEVAL zijn onvoorstelbaar:
Betreft de geslaagde NOODLANDING van DE ARIBUS in de hudson lees ik in verschillende kranten en hoor ik vertellen dat dit de eerste maal is dat een piloot dit lukt zonder slachtoffers.
Dit is geheel onjuist er zijn verschillende succesvolle ditchings in de LUCHTVAARTGESCHIEDENIS, en voor degene die er meer willen over wetten raad ik aan de in het frans opgestelde en gratis verspreide CHRONIQUE DE MARS - BD-41 van J.BELOTTI op te vragen welk elke maand verschijnt over aktuele luchtvaart aspecten:
Ook het ongeval van de B737-800 te SCHIPHOL geeft aanleiding tot een aantal gissingen en in de PERS zelf tot verklaringen over de oorzaak welk geheel uit de boze zijn, maar DE PERS heeft voor haar lezers een uitleg NU nodig en binnen 12 maand ( soms 36) en het officiel publiek rapport beschikbaar is heeft ze geen intresse en plaars mogelijk 5 lijntjes hierover.