ZATERDAG 4 APRIL 2009 -FLAG -ANTWERP AIRPORT -RAAC
ZONDAG 5 APRIL 2009 -FLAG -ANTWERP AIRPORT
DINSDAG 8 APRIL 2009 - Briefing ZWEEFVLIEGEN VZA
ZATERDAG 11 APRIL 2009 -FLAG -ANTWERP AIRPORT -ZOERSEL VLIEGVELD recordpoging HUGO UVIJN
ZONDAG 12 APRIL 2009 -FLAG -ANTWERP AIRPORT : BELAIR -RAAC
Gezien deze PLANNING steeds kan worden aangepast blijf ik er op aan te dringen om steeds een afspraak te maken en een bevestiging te bekomen, Ik stel vast dat er personnen mij trachten te bezoeken maar zonder afspraak , ik ben niet steeds permanent aanwezig op de vermelde en geplande plaatsen. Het gebeurt ook dat als ik geen bevestigde afspraak heb dat ik even het LUCHTRUIM opzoek met een colega piloot
Wat betrefd de KURSUS VLIEGANGST krijg ik heden zeer tegenstrijdige informatie: - Enkele E-MAILTJES vermrelden mij dat ze de kursus VLIEGANGST met succes hebben afgelegd bij DE VALK in ROTTERDAM en vermelden hiervoor een 600 betaald te hebben.
Een der bezoekers van mijn BLOG meld echter dat op de website andere informatie is vermeld.
Enkele jaren geleden heb ik contact gehad met de inrichters maar heb hun aktiviteiten niet verder meer gevolgd en kan hen dus nu niet meer beoordeelen
Ik ga dus geen vergelijking meer trachten te maken tussen de kursus in BRUSSEL en deze in ROTERDAM, zoals ik in een aantal voorafgaande berichten heb gedaan
Herhaalde malen beklaagt men zich dat ik vooral verwijs naar ENGELSTALIGE website daarom nu even kijken bij onze NEDERLANDSE vrienden welk intresante aspecten toelichten in hun
One of the vital aspects for a delegate of a particular AIRSPACE USER ACTIVITY is also to have
knowledge of the requirements for the activity of other AIERSPACE USERS
There is ONLY ONE AIRSPACE in whitch the various ACTIVITY are taken place;
One of the major problem is thad many of the DELEGATES have very good knowmedge of their
own activty but not of the other AIRSPACE USERS
This is one of the advantages I have by beeing involved myself in MILITARY and GENERAL
AVIATION activity and also the knowledge I have obtained by my presence in the various
AVIATION related meetings since 1980 on a almost daily base and having contacts with the various AIRSPACE USERS organisations içn the EU-INSTITUTIONS in BRUSSELS
I also have developed a NETWORK of contacts with persons in the various organisations on a
Some persons are proposing to have GALILEO as back up for GPS
Acordint to the obtained information is GPS, GALILEO and GLONAS using the same
FREQUENCY SPECTRUM and under the influance of SUNSPOTS or a unlawfull transmission wil have effect in a large AREA the utulisation of any of the three GNSS systems
For the moment whe have stil the NDB's and VOR's but this is a very costly groundbased system
where the GNSS will be much less costly and more homogene and precise navigation system