IAOPA has been involved since 1980 to be present at the EU-ARENA in BRUSSELS to
represent GENERAL AVIATION (GA) and AERIAL WORK OPERATIONS ( AWO) at the
various EU INSTITUTIONS by asigning me as IAOPA LIAISON OFFICER
In function of this dit I make arangements to have a HEARING at the EP-TRAN chaired by
HORST SEEFELD and regular visiting this EP-COMMITIE.
I also developed contacts toward KAREL VAN MIERT who became the EU-COMMISIONAR
for TRANSPORT including CAT, GA and AWO
( intresting due to my lobbying work toward KAREL VAN MIERT dit I introduce his son BART to the training of PPL at EBGB and later toward the CPL/IFR , and dit BART become now a operational ATPL)
Later dit I renew the contacts for IAOPA in 2001 toward MRS DE PALACIO for the GA &
AWO
I was involved in this function until 31 december 2004 when I retired, but a few days later I was
aprochrd to be invited as a individual EU-LOBBYIST at the EU in function of my reputation as
MISTER GENERAL AVIATION
I ame nos still reguler 2 to 3 days weekly present in the BRUSSELS EU-ARENA and involved
then with MEP and personel of the differente EU-INSTITUTION suplying individual vieuws
mainly oreintated toward the requirements for GA and AWO
I will be present at 0800 UTC in the ANTWERP AIRPORT at the BELAIR cafetaria until 10.30 UTC and hope the weather may become VMC asap, I will be looking uot for your "N" registered PC12.
NOTICED thad due to IMC yiou where not abel to fly in VFR to ANTWERP.
I will be avaible tomorow from 0700 till 0900 UTC at the BELAIR CAFETARIA and from 0900 UTC till 10;00 hr UTC at the renewed location of the RAAC on the first floor at the EBAW, I will keep a watch on the tarmac for a "N" registered PC12
-ENGLISH LANGUAGE QUALIFICATION +utulisation of NATIONAL LANGUAGE
-AFIS
ALTIMETER VERIFICATION
-HANDLING CHARGES
-RENEWAL of MEDICAL
-SAFA INSPECTIONS
-CRISIS in AVIATION: The effect on information is very confusing - BRUSSELS ( DHL) 40 pilots in CARGO-OPERATIONS out of JOB -AIRTAXI (CAT) reduction of 20% -FRACTIONAL OWNERSHIP no changes -PRIVAT FLYING some report a INCREASE other a DECREASE
DIRK STERCKX bevestigde mij dat het tracht terug in het EP the blijven na 7 JUNI 2009, hij is vermeld op de derde plaats van de VLAAMSE lijst in ANTWERPEN als steun zoals de VLD
dat wenste
Volgens mij doet DIRK zeer goed werk in het EP-TRA en is zer aktief voor de HAVEN
ZATERDAG 4 APRIL 2009 -FLAG -ANTWERP AIRPORT -RAAC
ZONDAG 5 APRIL 2009 -FLAG -ANTWERP AIRPORT
DINSDAG 8 APRIL 2009 - Briefing ZWEEFVLIEGEN VZA
ZATERDAG 11 APRIL 2009 -FLAG -ANTWERP AIRPORT -ZOERSEL VLIEGVELD recordpoging HUGO UVIJN
ZONDAG 12 APRIL 2009 -FLAG -ANTWERP AIRPORT : BELAIR -RAAC
Gezien deze PLANNING steeds kan worden aangepast blijf ik er op aan te dringen om steeds een afspraak te maken en een bevestiging te bekomen, Ik stel vast dat er personnen mij trachten te bezoeken maar zonder afspraak , ik ben niet steeds permanent aanwezig op de vermelde en geplande plaatsen. Het gebeurt ook dat als ik geen bevestigde afspraak heb dat ik even het LUCHTRUIM opzoek met een colega piloot
Wat betrefd de KURSUS VLIEGANGST krijg ik heden zeer tegenstrijdige informatie: - Enkele E-MAILTJES vermrelden mij dat ze de kursus VLIEGANGST met succes hebben afgelegd bij DE VALK in ROTTERDAM en vermelden hiervoor een 600 betaald te hebben.
Een der bezoekers van mijn BLOG meld echter dat op de website andere informatie is vermeld.
Enkele jaren geleden heb ik contact gehad met de inrichters maar heb hun aktiviteiten niet verder meer gevolgd en kan hen dus nu niet meer beoordeelen
Ik ga dus geen vergelijking meer trachten te maken tussen de kursus in BRUSSEL en deze in ROTERDAM, zoals ik in een aantal voorafgaande berichten heb gedaan