een aantal E-MAILS reageren op mijn bericht van 31/03/2009 om 21:22 uur onder de titel:
EU VERKIEZINGEN op 07 JUNI 2009
Deze lijst is opgemaakt in functie van mijn contacten als EU-LOBBYIST voor de LUCHTVAART in functie van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS.
Zoals ge kunt zien liggen mijn contacten verspreid over verschillende nationaliteiten en politieke groepen in het EUROPESE PARLIAMENT
Tijdens de verkiezingen op EUROPEES vlak kunnen we enkel stemmen op een MEP van onze eigen nationaliteit.
Tevens kunnen we maar stemmen op EENZELFDE politieke groep
Voor mij heb ik het meeste respect voor twee zeer aktieve MEP.
Nu tot 07 JUNI zal het in het EP zeer kalm zijn gezien de MEP nu tot deze datum vooral bezig zullen zijn met hun campagne om hun stemming voor te bereiden.
Op gebied van LUCHTVAART zijn er nog enkele intresante onderwerpen welk in de COMMISIE en de COUNCIL kunnen afgewerkt worden.
Mijn volgende aanwezigheid in het EP is voorzien op 01:02 en 03 SEPTEMBER met de nieuw samengestelde TRA ......???? steeds een zeer intresante ervaring
IAOPA has been involved since 1980 to be present at the EU-ARENA in BRUSSELS to
represent GENERAL AVIATION (GA) and AERIAL WORK OPERATIONS ( AWO) at the
various EU INSTITUTIONS by asigning me as IAOPA LIAISON OFFICER
In function of this dit I make arangements to have a HEARING at the EP-TRAN chaired by
HORST SEEFELD and regular visiting this EP-COMMITIE.
I also developed contacts toward KAREL VAN MIERT who became the EU-COMMISIONAR
for TRANSPORT including CAT, GA and AWO
( intresting due to my lobbying work toward KAREL VAN MIERT dit I introduce his son BART to the training of PPL at EBGB and later toward the CPL/IFR , and dit BART become now a operational ATPL)
Later dit I renew the contacts for IAOPA in 2001 toward MRS DE PALACIO for the GA &
AWO
I was involved in this function until 31 december 2004 when I retired, but a few days later I was
aprochrd to be invited as a individual EU-LOBBYIST at the EU in function of my reputation as
MISTER GENERAL AVIATION
I ame nos still reguler 2 to 3 days weekly present in the BRUSSELS EU-ARENA and involved
then with MEP and personel of the differente EU-INSTITUTION suplying individual vieuws
mainly oreintated toward the requirements for GA and AWO
I will be present at 0800 UTC in the ANTWERP AIRPORT at the BELAIR cafetaria until 10.30 UTC and hope the weather may become VMC asap, I will be looking uot for your "N" registered PC12.
NOTICED thad due to IMC yiou where not abel to fly in VFR to ANTWERP.
I will be avaible tomorow from 0700 till 0900 UTC at the BELAIR CAFETARIA and from 0900 UTC till 10;00 hr UTC at the renewed location of the RAAC on the first floor at the EBAW, I will keep a watch on the tarmac for a "N" registered PC12
-ENGLISH LANGUAGE QUALIFICATION +utulisation of NATIONAL LANGUAGE
-AFIS
ALTIMETER VERIFICATION
-HANDLING CHARGES
-RENEWAL of MEDICAL
-SAFA INSPECTIONS
-CRISIS in AVIATION: The effect on information is very confusing - BRUSSELS ( DHL) 40 pilots in CARGO-OPERATIONS out of JOB -AIRTAXI (CAT) reduction of 20% -FRACTIONAL OWNERSHIP no changes -PRIVAT FLYING some report a INCREASE other a DECREASE
DIRK STERCKX bevestigde mij dat het tracht terug in het EP the blijven na 7 JUNI 2009, hij is vermeld op de derde plaats van de VLAAMSE lijst in ANTWERPEN als steun zoals de VLD
dat wenste
Volgens mij doet DIRK zeer goed werk in het EP-TRA en is zer aktief voor de HAVEN