Wat betrefd het voorstel voor de aanpassingen aan de PRESTATIEVERGOEDINGEN van het
DGLV zoals dit werdt aangevangen in SEPTEMBER 2007 met de Staatssecretaris voor mobiliteit stel ik vast dat de NON CAT AIRSPACE USERS weer in verspreide slagorde dit onderwerp
benaderen op zulke wijze dat men zich weer gaat kunnen verschuilen achter de verschillende
voorstellen
Reeds vele jaren geleden had ik getracht om via COPERMIXAIR een groep te vormen welk
voorstellen zou opmaken om de noden van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK
OPERATION ten opzichte van het toenmalig BLV nu DGLV genoemd op te bouwen om
zodoende een aanvaardbaar benadering van de verschillende aktiviteiten in te dien
Nu gaan verschillende ORGANISATIES enkel van uit hun noden de autoriteiten te benaderen met
gevolg dat de goed georganiseerde CAT zijn wensen zal vervukt zien ten nadele van de NON
CAT waarin DE SME, FTO,RF, en de LUCHTSPORTEN het slachtoffer zullen zijn, met het
resultaat dat BELGIE zijn reeds beperkte LUCHTVAART INDUSTRIE volledig in de grond zal
booren, want zonder gemotiveerde jongeren is de LUCHTVAART in BELGIE ten dode
opgeschreven
Gelukkig zijn er lidstaten in de 27 EU lidstaten wel landen welk het nut van de NON CAT
AIRSPACE USERS begrijpen om zodoende in de toekomst de MONOPOLIE in de
LUCHTVAART INDUSTRIE van de 21th EEUW binnen te haalen
A schort revieuw of my activity on EUROPEAN AIRSPACE DIVISION in the past!!
Via IAOPA was I içntroduced in 1990 to the EUROCONTROL various activity on AIRSPACE:
-AIRSPACE TEAM -AIRSPACE TASK FORCE -FUA -AIRSPACE SAFETY
A first target was to study the present utulisation of the AIRSPACE in the then EUROCONTROL memberstates , this was already a very complex subject
Then the way the IFR and VFR where operating in the AIRSPACE
in EUROPE the ICAO -AIRSPACE CLASSES A,B,C,D,E,F, and G where used but many states where also having aditional requerements in this AIRSPACE CLASSES aditional to the ICAO requirements.
At high level it was decided to have only twy type of AIRSPACE in EUROPE -MANAGED -UNMANAGED
I was introducing the needs of the GA & AW IFR and VFR requirements, taking in acount the various activity as mentioned in the AVIATION ACTIVITY CLASSIFICATIONS diagram of IAOPA ( see WWW.IAOPA.ORG)
From 1992 till 2002 I was the ONLY person involved with FLYING EXPERIENCE in VFR OPERATION in AIRPLANE,GLIDER and HELICOPTER in MILITARY and CIVILIAN operations, and having contacts with PILOTS and OWNERS of the 50 IAOPA memberstates and contacts with other AIRSPACE USERS active in CAT and also ULM/DPM,DELTA's,GYROCOPTERS,BALLOONS,AIRSHIP and PARACHUTISME.
I tryed to obtain comprimeses for the operation of the CAT and the NON CAT AIRSPACE USERS
In 2002 there where under my inpuls other persons active in VFR allowed to the team's
However eacht of them where only having experience in their specifique VFR ,activity be it as AIRPLANE,GLIDER,ULM,DPM, BALLOON or HELICOPTER PILOT, where to strongly introcucing their specifique needs without taking in consideration the activity of the other AIRSPACE USERS
I was also keeping close contact with the MILITARY via the NATO who however in the beginning not involved in the AIRSPACE TEAM.
The project extended from the proposed to use THREE ICAO AIRSPACE CLASSES in line with the ICAO SARPS
In 2004 dit I leaf the IAOPA organisation and was requested to participate as INDIVIDUAL EU-LOBBYIST in my nickname MISTER GENERAL AVIATION
After 2004 under the strong inpuls via NATIONAL ADMINISTRATION the project was put on a low profile in vieuw of the EU-SES for the 27 EU-MEMBERSTATES
I ame stil in contact with some of the EXPERTS in EUROCONTROL and in the EC and EU-COUNCIL.
Now is again the target to have a homogeen EU AIRSPACE DIVISION and CLASIFICATION used intial above FL245 ( EU) and later in LOWER AIRSPACE. Each of the 27 EU memberstates are mainly sticking to their own procedure, and a lot of AIRSPACE has been brought towar the ICAO 'C" AIRSPACE but the pusch for a homogene aplication is presently on a low profile .
Only IATA,IFALPA,IATCA,AEA,IBAC,ECA seems to be having consultation witch is orientated to the CAT (IFR) operation, the VFR operators organisation are on a low profile presently .
Ongeveer 9 maanden geleden werd ik benadert door een persoon van een PR firma welke in 2009
een ganse manifestatie wenste te organiseren in ANTWERPEN rond DE 100 JAAR
LUCHTVAART in ANTWERPEN
Toen deze persoon zijn zeer grootse plannen naar voor bracht heb ik hem verwezen naar een aantal
personen in het midden van de ANTWERPSE LUCHTHAVEN
Gezien de grootse plannen en het budget waarover hij sprak en ook de sponsers die hij in gedachte
had leek mijn zijn voorstel zeer onwaarschijnlijk gezien de korte voorbereidingstijd die hij hiervoor
voorzag
Heden heb ik vernomen dat na een aantal vergaderingen op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN dit geheel in rook is opgegaan en dat de gespreken zijn afgesprongen
Daarom heb ik nu op het FORUM een aantal manifestaties geplaatst welk dit jaar door de
verschillende organisaties in ANTWERPEN georganiseerd worden en welk ook zal trachten via mijn BLOG hier kenbaar te maken en mogelijk via ATV DAGTV aandacht te laten besteden aan de
-O700 u FLAG -0900 u BELAIR ANTWERP AIRPORT -1100 u VLIEGVELD ZOERSEL/OOSTMALLE bijwonen recordpoging HUGO UVIJN -1700 u THUIS
ZONDAG 12 APRIL -0900 u ANTWERP AIRPORT BELAIR -1100 u THUIS -1200 u BBQ
MAANDAG 13 APRIL -0700 u FLAG -0900 u BELAIR ANTWERP AIRPORT -1300u THUIS
DINSDAG 14 APRIL -Vergadering ATV - DAGTV
WOENSDAG 15 APRIL -0700 u EU-ARENA -1300u FLAG
Herhaal dat ik de bevestugde afspeaken zal aanwezig zijn en voor bijkomende afspraken is een E-MAILTJE noodzakelijk !!! en zal ik dit bevestigen naargelang mijn beschikbaarheid
een aantal E-MAILS reageren op mijn bericht van 31/03/2009 om 21:22 uur onder de titel:
EU VERKIEZINGEN op 07 JUNI 2009
Deze lijst is opgemaakt in functie van mijn contacten als EU-LOBBYIST voor de LUCHTVAART in functie van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS.
Zoals ge kunt zien liggen mijn contacten verspreid over verschillende nationaliteiten en politieke groepen in het EUROPESE PARLIAMENT
Tijdens de verkiezingen op EUROPEES vlak kunnen we enkel stemmen op een MEP van onze eigen nationaliteit.
Tevens kunnen we maar stemmen op EENZELFDE politieke groep
Voor mij heb ik het meeste respect voor twee zeer aktieve MEP.
Nu tot 07 JUNI zal het in het EP zeer kalm zijn gezien de MEP nu tot deze datum vooral bezig zullen zijn met hun campagne om hun stemming voor te bereiden.
Op gebied van LUCHTVAART zijn er nog enkele intresante onderwerpen welk in de COMMISIE en de COUNCIL kunnen afgewerkt worden.
Mijn volgende aanwezigheid in het EP is voorzien op 01:02 en 03 SEPTEMBER met de nieuw samengestelde TRA ......???? steeds een zeer intresante ervaring