At the EU leven in DG-TREN there is the intention to have the ICAO SARPS to be aoplied in the 27 EU memberstates.
In vieuw of this there is a small task force evaluating the ICAO ANNEXES 1, 2,3,6,7,10 ,14 and 18 and looking at the official introduced 1600 filed differences by the 27 EU-MEMBERSTATES in vieuw to have a harmonised EU aplication of the ICAO SARPS in the future.
I will have regular conversations with the involved persons from ICAO,DG-TREN , EUROCONTROL and FAA
Many years ago DIETER PADE of AOPA GERMANY on behave of IAOPA proposed to have a HARMONISED TRANSITION ALTITUDE in the thad time 15 EU MEMBERSTATES
At EUROCONTROL a TASK FORCE made a proppsal via the APSD ant the ANT but this was contested bij a number of CAA and ATSP?
Now I noticed again thad a WORKING GROEP is working on a propsal to have the HARMONISED TRANSITION ALTITUDE on 10.000 ft insteaad of the 18.000 ft whe proposed in function of the experience in teh USA-AIRSPACE
I whished the chairman succes since this proposal wil be introduced in the ICAO and the EU proposals in vieuw of the EU in the SESARJU project
I will continue to lobby for this HARMONISED TRANSITION ALTITUDe since it will benefit the SAFETY during a APROCHE and avoid the present confusing aplications !!
Tot op heden heb ik een aantal E-MAILTJES beandwoord over dit ongeval maar gezien de vele vragen kan ik dit niet verder opvolgen
Voor degene die de FRANSE taal machtig zijn raad ik aan op het volgende E-MAIL de BD41 over dit ongeval aan te vragen per E-MAIL: aan een PIC van AIRFRANCE met veel ervaring en nu regelmatig intervieuws gevende over de LUCHTVAART gebeurtenissen !!! jean.belotti@wanadoo.fr
Enkele mailtjes stellen de vraag hoe ik de verschillende aktiviteiten heb kunnen combineren in mijn levensloop;
Sedert 1954 tot 2004 besteede ik 10% aan mijn huiselijk leven en 90% aan DE LUCHTVAART aktiviteit
Sedert 2004 heb ik mij aangepast en ben nu 40% met mijn huiselijk leven en nog 60% met DE LUCHTVAART
Tot 2004 was mijn briefwisseling met POST ,TELEFOON , FAX, TELEX en E-MAIL voor 90% over DE LUCHTVAART
Dat is nu aangepast tot 40% LUCHTVAART en 60% vooral E-MAILTJES met SENIOREN en VRIENDEN
Maak nu ook meer tijd voor mijn huiselijk leven met ANNABEL en genieten van regelmatig onze uitentjes in ANTWERPEN STAD en van onze TUIN
Gelukkig slaap ik meestal maar 6 uurtjes zodat ik elke dag kan beschikken over 18 uur voor almijn aktiviteiten, elke morgend werk ik mijn BLOG,FORUM en E-MAILTJES bij en ga ook even op DE CHAT wat keuvelen met DE VROEGE VOGELS
Een dag van 24 uur is voor mij nog te koert en een week heeft maar 7 dagen !!!
MAAR ik geniet van het LEVEN
Deze toelichting heb ik geplaatdt om aan te toonen dat waar een wil is, is er een weg maar het vraagt wel 100% inzet van studie en van uw tijd, het was een zeer mooie beroep maar zeer veeleisend, en ik zou het zeker weer aandurven moest ik de kans krijgen als jonge snaak !!!
Een aantal bezoekers van DE CHAT, OASE VAN RUST en HET BABELHOEKJE vragen mij per E-mail wie ik ben!!
Ik ben een open boek en als je in deze blog in het vakje ZOEKEN " PROFIEL SDW" intypt krijgt u een gans overzicht over wie ik ben en wat ik heb gedaan en nog doe.
Men vestigd mij nogmaals mijn aandacht om de Collegas HELICOPTER PILOTEN er op te wijzen voor de noodzaak de heersende wetgeving op gebied van MINIMALE toegelaten HOOGTEN te respecteren
Tevens deze regels toetepassen bij het overvliegen van NATUURGEBIEDEN en ook hinder te vermijden voor de broedzones van vogels
De noodzaak van een orderlijk gedrag is noodzakelijk om de publieke opinie gunstig te beinvloeden tegen het HELICOPTER VLIEGEN
Reeds deze morgend kreeg ik een E-mailtje van Rio de Janeiro welk melde dat een A330-200 was verdenen van de RADAR.
Daarna bekwam ik verschillend mailtjes met allerlei gissingen van wat er kon gebeurt zijn.
Tot op heden is er geen verdere juiste informatie
Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat een toestel van het type AIRBUS 330 gewoon door DE BLIKSEM of TURBULENTIE kan verongelukken.
Het enigste we zeker weten is dat het niet op zijn bestemming in PARIJS is aangekomen, verder is allemaal gissingen en moeten we wachten op efectieve informatie!!!