- Follow up on the progres of DATA LINK for ATC ??
- SESAR
-EUROCONTROL STAKEHOLDERS contact in the future
-Circulation ICAO PRESS RELEASE about the importance of GENERAL AVIATION & AERIAL WORK operations for the DEVELOPMENT of the motivated AVIATION PERSONNEL
-SESAR/JU information info about 12 renowned scientist
-8,33 KhZ below FL 195
-EASA folow up on AIRCRAFT RE-CERTIFICATION problems with NATIONAL CAA
-Aproval for TRAINING COURSES on clibration education
-ASF MIDAIR COLLISION AVOIDANCE brochure
-ICAO AUDIT PROGRAM beynd 2010 USOAP-CMA
-IAPA qustion gor GA -PAX
-PRECAUTIONS for SWINE FLU inside the EUROCONTROL AGENCY
Kreeg deze week enkele boze e-mailtjes van personen die een vraag stelde waarop ik niet geandwoord heb.
Een dezer personen bekloeg zich dat ij dezelfde dag niet geandwoord had !!!!
Gelieve nota te nemen dat ik niet elke dag beschikbaar ben om de gestelde vragen te beandwoorden
Normaal beandwoord ik elke vraag binnen de 3 a 4 dagen; indien u binnen deze periode geen reactie van mij hebt bekomen dan is het mogelijk dat uw E-mailtje verloren gegaan is en raad ik u aan om de vraag nogmaals te stellen.
Sommige vragen moet er opzoekwerk gedaan worden en kan het wel even duren om het juiste andwoord te geven, maar dan heb ik u dit gemeld.
Moest u vragen hebben die ik binnen de 30 dagen niet beandwoord heb dan is er de kans dat ik het vergeten ben en stel ze dan terug A.U.B
Ben op zoek naar gegevens van een LUCHTVAARTONGEVAL dat plaats vond in 1957 ?? te LIEGE/BIERSET en waarbij een vliegtuig op bureelen viel met 4 slachtoffers zijnde DE PILOOT en DRIE PERSONNEN in het gebouw ??
Een der problemen of moet ik zeggen eigenaardigheden welk gisteren tijdens mijn bezoek aan de OLD-TIMER FLY-IN te SCHAFFEN/DIEST aan mijn aandacht werd gebracht betrefd het feit dat de HISTORISCHE VLIEGTUIGEN welk worden ingeschreven in het BELGISCHE LUCHTVAARTREGISTER bekomen enkel een LUCHTVAARTPAS/LAISSER PASSER welk hen enkel toelaat in BELGIE te vliegen.
Houders van HISTORISCHE VLIEGTUIGEN ingeschreven in de andere EU LIDSTATEN krijgen schijnbaar een LUCHTWAARDIGHEIDSBEWIJS dat hen toelaat in de 27 EU LIDSTATEN te vliegen mits het indienen van een ATC FLICHTPLAN !!!
Dit heeft voor gevolg dat BELGISCHE EIGENAAR niet meer kunnen deelnemen aan FLY-IN in de andere EU LIDSTATEN
Wie kan mij deze eigenaardige toestand uitleggen ..........???????
Een aantal SENIOREN beklagen zich via hun E-MAILTJES dat er op mijn BLOG veel Engels staat.
Indien zij iets wensen op te zoeken dan moeten ze gewoon in het nederlands een trefwoord in typen in het zoekvenster aan de rechterzijde en dan komen de betreffende artikels beschikbaar
Presently some experts are offering their services to increase the SAFETY for VFR FLIGHTS in UNMANAGERD AIRSPACE. in function of the MIDAIRCOLLISION in NEWYORK (USA)
Also the are trying to make a list of a number of MIDAIR COLISIONS in EUROPE but they are also taking in consideration ACCIDENTS in MANAGED AIRSPACE under ATC CONTROL
Also do they have the support of the UAS operators who are trying to evaluate the utulisation of the UAV in UNMANAGED AIRSPACE for AERIAL WORK OPERATIONS in VFR.
I sugest any information be transmitted to IAOPA-EUR.
In function of the FATAL ACCIDENT in NEWYORK at the HUDSON river in VFR have I received about 200 E-mails on witch I have reacted to many of them directly however it is not possible to go in to details.
A number of are worying thad such a accident could also happen in our ICAO-EUR region due to the many AIRCRAFT in certain AREA'S
For this do I refer to the very good brochure of AOPA-USA/ASF on this subject
Met een vergunning van PRIVAAT PILOOT PPL(A) kan men in elk der lidstaten van de ECAC welk de JAR/FCL toepassen vliegen op een vliegtuig met een Nationale inschrijving zonder enige bijkomende administratieve verplichtingen en dit over al de 190 ICAO lidstaten
Om te vliegen met uw JAR/FCL vergunning op een vliegtuig van een niet JAA lidstaat moet u een gelijkstelling bekomen op een Nationaal geresgistreerd vliegtuig te vliegen
Bvb in de USA moet u met een PPL(A) JAR/FCL eerst een FAA gelijkstelling bekomen
Met een JAA gerigistreerd vliegtuig mag u zonder administratieve formaliteiten vliegen meet een vliegtuig ingeschreven in een der JAA lidstaten
Even toelichten dat de heden behaalde PRIVAAT PILOOT VLIEGTUIG ( PPL(A) een JAR/FCL vergunning is maar nog geen EU( EOROPESE) VERGUNNING is !!! maar wel aanvaard in de meeste EU LIDSTATEN ( niet allemaal) en ook enkele ECAC landen .
De echte EU vergunning zal maar in voege komen als de EASA volledig de voorziene VERANTWOORDELIJKHEDEN in haar MACHT heeft wat tot op heden niet het geval is wegens de weerstand van de NATIONALE ADMINISTRATIES welk hun MACHT wensen te behouden en ook hun STATUS ???